NOVI PRAVAC "OSLOBAĐA" CENTAR GRADA: Asfaltirani prvi kilometri na severnoj obilaznici oko Kragujevca, radi se i na petljama

Vesna Hadžić

05. 05. 2025. u 12:38

KLjUČNI infrastrukturni projekat u Šumadiji, izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca, realizuje se bez zastoja. Vlada Srbije proglasila ga je za projekat od posebnog značaja još 2021. godine i deo je šire Fiskalne strategije Srbije za period do 2027. godine.

НОВИ ПРАВАЦ ОСЛОБАЂА ЦЕНТАР ГРАДА: Асфалтирани први километри на северној обилазници око Крагујевца, ради се и на петљама

Foto Grad Kragujevac

Ukupna vrednost izgradnje ove saobraćajnice, dužine 22 kilometra, procenjuje se na 342,1 miliona evra, a završetak radova planiran je za 2027. godinu

Izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca počela je krajem 2023. godine. Radovi se izvode u dve faze. Prva obuhvata saobraćajnicu od petlje Jovanovac do petlje Petrovac, a druga izgradnju trase od petlje Petrovac do Dragobraća. Trenutno se asfaltira deonica u dužini od pet kilometara, koja će biti puštena u saobraćaj ove godine, a paralelno teku i drugi radovi.

Na petlji Petrovac trenutno se radi na ulazno izlaznim rampama, kao i na tri kružna toka koja će povezivati naselje Petrovac i radnu zonu Cvetojevac sa Severnom obilaznicom oko Kragujevca.

*Uzmi 20% bonusa za LIVE!
Aktiviraj bonus uz odigrani tiket od 4+ para, uplatom od 1.000RSD i kvotom od 5.00 ili više!*

Izvođači su angažovani i na tri vijakon konstrukcije tj. čelična podvožnjaka, dok se uporedo radi i na hidrotehničkoj izolaciji, javnom osvetljenju i TK sistemima.
Na petlji Jovanovac, trenutno se izvode radovi na izgradnji stubova i naglavnih greda mosta dužine 100 metara koji povezuje Severnu obilaznicu i državni put Batočina - Kragujevac - Kraljevo - saopštili su "Putevi Srbije".

Ovo preduzeće podnelo je Zahtev za određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu druge faze projekta Ministarstvu za zaštitu životne sredine, čime je formalno otpočeo proces koji prethodi izgradnji preostalih 17 kilometara saobraćajnice.

*Uzmi 20% bonusa za LIVE!
Aktiviraj bonus uz odigrani tiket od 4+ para, uplatom od 1.000RSD i kvotom od 5.00 ili više!*

Obilaznica je projektovana sa dve trake u oba smera i bez semafora, što će omogućiti vožnju bez zaustavljanja i brzine do 100 kilometara na čas. Imaće pet petlji i 25 objekata, mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka. Prvi put u Srbiji se prilikom izgradnje podvožnjaka upotrebljavaju čelične konstrukcije, čiji su benefiti brzina i jednostavnost gradnje, kao i dug vek trajanja.

Foto Grad Kragujevac

Moderna saobraćajnica će povezati Kragujevac sa nekoliko ključnih puteva, uključujući pravce ka Batočini, gde se nalazi izlaz na auto-put "Miloš Veliki", Kraljevu, Topoli i Gornjem Milanovcu. Ne samo da će olakšati putovanje i transport kroz region, već će i poboljšati kvalitet života građana Kragujevca i okoline, jer grad godinama trpi velika opterećenja zbog tranzitnih i teretnih vozila koja idu od Topole i Batočine ka Kraljevu i Čačku, a prolaze kroz sam centar grada. Obilaznica će omogućiti preusmeravanje teretnog i međugradskog saobraćaja, čime će se poboljšati protok vozila, smanjiti zagađenje vazduha u gradu i povećati bezbednost na ulicama.

Izgradnja ove saobraćajnice ocenjena je kao ključni generator za ekonomski razvoj Kragujevca, jer je prati otvaranje novih radnih zona duž trase i uređenje Radne zone "Cvetojevac". Povezanost sa glavnim auto-putevima poboljšaće logističku efikasnost i smanjiti troškove transporta sirovina i gotovih proizvoda, a bolja povezanost sa postojećim industrijskim zonama, uključujući MIND Park, doprinosi privlačenju investitora i otvaranju novih radnih mesta. Osim toga, ovaj projekat je od ključne važnosti za razvoj automobilske industrije u Srbiji, s obzirom na prisustvo kompanije "Stelantis" u Kragujevcu.

U više navrata rađene su studije za izgradnju dve obilaznice, Severne i Južne, koja bi povezivala staru industrijsku zonu sa brzom saobraćajnicom i auto-putem. Od ove druge davno se, nakon početnih radova, odustalo jer bi zbog kilometar i po dugačkog tunela kroz Metino brdo i brojnih klizišta na tom terenu, koja bi prethodno morala da se saniraju, i obimne eksproprijacije, južna obilaznica bila mnogo skuplja od severne koja je nešto duža, ali jednostavnija za gradnju, a kako su nove industrijske zone počele da se razvijaju u drugim pravcima, grad i država postigli su dogovor o nastavku izgradnje severnog koridora.

Dugo su čekali

ZA izgradnju obilaznica oko Kragujevca pojavila se potreba još pre više decenija, jer postojeća putna infrastruktura nije pratila razvoj industije i rast stanovništva, a pogotovo nakon što je "Fijat" ponovo pokrenuo fabriku automobila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

SPEKTAKL U BEOGRADU! Nikola Jokić oči u oči protiv Luke Dončića, karte puštene u prodaju, evo kako i gde ih možete kupiti