BURA U SRBIJI ZBOG ALI EKSPRESA: Iz Kine nema više za džabe - šta je razlog?

E. B. TALIJAN

28. 07. 2020. u 07:20

ORGANIZACIJA potrošača "Efektiva" podigla je buru u javnosti poslednjih dana tvrdnjom da je razlog što su kupcima iz Srbije za robu koju pazare preko "Ali ekspresa" troškovi transporta mnogostruko uvećani zbog krađe pošiljki male vrednosti u našoj zemlji tokom distribucije.

БУРА У СРБИЈИ ЗБОГ АЛИ ЕКСПРЕСА: Из Кине нема више за џабе - шта је разлог?

Novosti

Javno preduzeće "Pošta Srbije" je juče oštro demantovalo ove navde i najavilo pokretanje sudskog postupka.

Udruženjima za zaštitu potrošača koje je naša redakcija kontaktirala nisu stizale pritužbe građana da im je nestajala roba naručena preko "Ali ekspresa". Uglavnom su se žalili na kašnjenje u isporuci.

I dalje nejasno da li je ukinuta opcija besplatnog slanja robe kupcima u Srbiji, a ako je jeste koji je razlog za to.

CARINA: AVIONI KRIVI ZA KAŠNjENjE

UPRAVA carina je saopštila da pošiljke ne nestaju već se može desiti da kasne zbog obustavljenog avio-saobraćaja. Oni ističu da su pošiljke poslate iz Kine u februaru i martu do Srbije stizale u junu i julu.

- Pakete komisijski otvaraju poštanski i carinski službenici, u prostorijama koje su 24 časa kompletno pokrivene video-nadzorom - tvrde u upravi carina. - Za evidenciju i pretragu statusa registrovanih poštanskih pošiljaka se koristi univerzalna međunarodna poštanska aplikacija Svetskog poštanskog saveza.

"Efektiva" je navela da se kineskim trgovcima, nakon krađa koje se dešavaju, više ne isplati da besplatno isporučuju svoje proizvode male vrednosti građanima u Srbiji, jer oni pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zaštitnom roku od 60 dana. Tim "Ali ekspresa" za rešavanje tih predmeta uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.

To je razlog, prema tvrdnji ove organizacije potrošača, što sada troškovi transporta od Kine do Srbije višestruko premašuju vrednost naručene robe. Iz "Pošta Srbije" kategorično demantuju ovakve navode i ističu da su to netačne i neosnovane optužbe da pošiljke generisane internet-trgovinom nestaju u našoj zemlji i da su oni za to odgovorni.

 

- Povodom neutemeljenih, netačnih i uvredljivih objava organizacije "Efektiva", "Pošta Srbije" će iskoristiti svu pravnu zaštitu - navodi se u saopštenju tog javnog preduzeća.

BEZ DODATNIH TROŠKOVA

MILAN J. kome je preko "Ali ekspresa" stigao punjač za telefon u junu nije plaćao nikakve dodatne troškove.
- Naručio sam punjač za telefon u februaru, a stigao mi je u junu sa zakašnjenjem, jer je tih meseci bilo velikih problema u međunarodnom transportu - kaže Milan za "Novosti". - Isporučen mi je na kućnu adresu bez dinara dodatnih troškova.

Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da je jedini problem bio kašnjenje pošiljaka naručenih preko ove kineske platforme u jeku pandemije zbog otežanog transporta.

- Sada nam se kupci standardno javljaju kao i ranije zbog proceduralnih stvari u vezi sa platformom "Ali ekspres" - navodi Alfirović. - Pretežno nas zovu jer ne znaju kako se obračunavaju dažbine, do kog iznosa je roba oslobođena od PDV, kada se plaća carina, a kada ne. Mi ih upućujemo na stranicu Uprave carina gde je sve to objašnjeno.

Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača kaže za naš list da su im se građani javljali jedino da pitaju zašto više nema opcije besplatnog transporta robe koju naručuju preko "Ali ekspresa". Ali, kako navodi, nisu mogli da im daju objašnjenje za to, jer ne znaju koji je razlog.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (28)

LOŠE VESTI ZA SINERA: Prvo doping afera, a sada i ovo