AVIO-TAKSI SVE POPULARNIJI U SRBIJI: 7 operatera, 26 letelica
U SRBIJI je u poslednje vreme veoma popularan avio-taksi, a prema podacima Direktorata civilnog vazduhoplovstva, postoji sedam operatera sa sertifikatom da obavljaju prevoz putnika uz naknadu, od kojih šest koristi avione, a jedan helikoptere.
Reč je o operaterima koji imaju do 10 putničkih sedišta.
Kompanije koje se bave javnim avio-prevozom su Air Pink, Air Serbia, Balkan Helikopters, Eagle Expres, MCP Air, Prince Aviationi Sky Bridge.
Kako navode u Direktoratu, ukupan broj vazduhoplova koji imaju do 10 putničkih sedišta, a koje koriste tih sedam operatera je 26 (23 aviona i 3 helikoptera).
Glavni urednik vazduhoplovnog portala Tangosiks Petar Vojinović kaže za B92 i da jedna osoba može da poseduje avion, ali očenjuje da je nepraktično da ga lično koristi zbog svih bezbednosnih zahteva koje propisuju regulatorni organi države, , prenosi B92.
On, ipak, napominje da je to neverovatno dobra investicija, ako neko poseduje pet miliona evra.
"Kupi se avion i onda se izdaje, pa ga tek operateri stavljaju na tržište i snose troškove plata pilota, održavanja, obuke, goriva i administracije", navodi Vojinović i ističe da su Prince Aviation i Air Pink dve najveće avio-taksi kompanije u regionu i šire.
Vojinović smatra da je naše tržište premalo za ovaj posao, pa je većina tih letova sa trećih tržišta.
Kako navodi, većinom se avioni iznajmljuju u vidu lizinga, često od kompanija koje su ih kupile, ali im je preskupo i nepraktično da ih koriste samo za svoje potrebe.
Vojinović ističe i da poslovnim ljudima prevoz avio-taksijem uštedi mnogo vremena jer je red letenja nebitan, kao i da se zakazuju poslovni letovi mlaznjacima.
Kako navodi, na većim aerodromima, pa i na Aerodromu "Nikola Tesla", postoje posebni VIP terminali koji eliminišu gužvu i čekanje.
Izvršni direktor "Prince Aviation" Vladimir Jovanović navodi da ta kompanija u svojoj floti ima četiri aviona iz porodice cesna, i sa njima leti u evro-mediteranskom području, i ka destinacijama u Rusiji i bivšem Sovjetskom savezu.
On je istakao da je pandemija koronavirusa sredinom marta gotovo u potpunosti paralisala prevoz putnika u vazdušnom saobraćaju, pa su Prince Aviation i druge avio-kompanije u svetu sproveli niz mera kako bi obezbedili sigurno letenje.
"Poslovna avijacija se zbog prirode svoga posla (direktni letovi, manji broj putnika i korišćenje posebnih terminala) nešto brže oporavlja od redovnog vazdušnog saobraćaja", ocenio je Jovanović.
rs.sputniknews.com
Preporučujemo
KRIZA U KANADI: Er Transat otpušta još 40 odsto zaposlenih, odnosno 2.000 ljudi
10. 09. 2020. u 22:33
PROBNO TESTIRANjE: Aviokompanije Britanije i SAD traže testiranje na letovima
03. 09. 2020. u 23:28
TAČNO NA OVOM MESTU BI MOGAO POČETI TREĆI SVETSKI RAT: Putin ga smatra svojom teritorijom, NATO trupe već raspoređene
OVAJ snegom prekriveni granični most između dve srednjovekovne tvrđave u delu Estonije gde se govori ruski, mogao bi biti mesto gde će započeti treći svetski rat, piše Politiko.
26. 12. 2024. u 08:55
POJAVILA SE ŠOK TVRDNjA: "Rusi su oborili avion u Kazahstanu, pogledajte tragove eksplozije na repu letelice"
AVION Azerbejdžan erlajnsa, koji se 25. decembra srušio na putu za Rusiju, možda je oboren ruskom raketom zemlja-vazduh, prema izveštajima ruskih medija koji nisu naklonjeni Kremlju i ruskom predsedniku Vladimiru Putinu.
26. 12. 2024. u 07:44
A POSLEDICE? Kina gradi najveću hidroelektranu na svetu - iseliće milione ljudi, "keširaće" neverovatne 35 milijarde dolara
PROIZVODIĆE trostruko više od 88.2 milijarde kWh, koliki je projektovani kapacitet trenutno najveće hidroelektrane na svetu - "Tri klanca" u centralnoj Kini.
26. 12. 2024. u 14:37
Komentari (0)