OBA VOZAČA DELE ODGOVORNOST: Ponovljeno suđenje za udes na Ibarskoj magistrali kada je 2019. poginulo četvoro
OSNOVNI uzrok nastanka saobraćajne nezgode je započinjanje uključivanja "dačije" na put kojim se kretao BMV, ali je i vožnja BMV-a od najmanje 117,3 kilometra na čas, umesto 50 koliko je dozvoljeno, uticala na stvaranje opasne situacije, mogućnost izbegavanja nezgode i njenih teških posledica.
Ovo je juče u Višem sudu u Beogradu zaključio veštak Boris Antić na ponovljenom suđenju Nikoli Mihailoviću, optuženom za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja na Ibarskoj magistrali i naselju Županjac pre tri godine. Tada su u sudaru BMV-a, kojim je upravljao Mihailović, i "dačije" poginuli Katarina Ivanković, Aleksandar Savatić, Đorđe Belušević i Đorđe Subotić. Još troje putnika je povređeno.
Mihailović je pre godinu i po bio prvostepeno osuđen na četiri godine zatvora, ali je Apelacioni sud ukinuo tu presudu i naložio novo suđenje kako bi se bolje razjasnilo kako se udes desio. Veštak Antić je kazao da je nesporno, što se vidi na snimku, da se "dačija", kojom je upravljao Savatić, uključila na put koji je imao prvenstvo, bez zaustavljanja, mada sa usporavanjem, čim je N. N. automobil prošao. U nju se tada sa leđa zakucao BMV.
- Vozač BMV-a nije mogao da uoči "dačiju" sve dok se nije mimoišao sa N. N. vozilom, jer mu je pre toga leva strana puta bila zaklonjena, a i svetla N. N. vozila su mogla da imaju uticaja na pogoršanje njegove vidljivosti - kazao je Antić. - Vozač "dačije" je mogao da uoči svetla automobila BMV ako osmatra put na koji se uključuje, osim u momentu kada N. N. vozilo zakloni BMV.
Na pitanje da li je po svetlima vozač "dačije" mogao da proceni udaljenost BMV-a i njegovu brzinu, veštak je kazao da nije, ali da je mogao da uoči prisustvo vozila na putu koje ima prioritet. Takođe je naveo i procenu veštačenja, da je od trenutka mimoilaženja N. N. vozila i BMV-a, pa do sudara prošlo 1,7 sekundi.
NEPOTREBNA REKONSTRUKCIJA
BORIS Antić je rekao i da je komisija veštaka Saobraćajnog fakulteta analizirala sve elemente iz odluke Apelacionog suda i da su utvrdili da rekonstrukcija saobraćajne nezgode koju navode ne bi bila bezbedna:
- Takođe, njome ne bismo došli do novih elemenata koji bi uticali na promenu nalaza i mišljenja.
Nakon toga sud je odbio predlog da se uradi delimična rekonstrukcije tog udesa na Ibarskoj.
Preporučujemo
POVREĐENE TRI OSOBE: Saobraćajni udes na kružnom toku kod "Leonija" u Kraljevu
13. 01. 2022. u 09:37
TEŠKA SAOBRAĆAJNA NESREĆA NA IBARSKOJ: Ima povređenih, tragedija srećom izbegnuta
18. 12. 2021. u 21:23
PREVRNUO SE ŠLEPER: Saobraćajna nesreća na Ibarskoj magistrali kod Kraljeva (FOTO)
04. 12. 2021. u 20:00
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (0)