OBA VOZAČA DELE ODGOVORNOST: Ponovljeno suđenje za udes na Ibarskoj magistrali kada je 2019. poginulo četvoro
OSNOVNI uzrok nastanka saobraćajne nezgode je započinjanje uključivanja "dačije" na put kojim se kretao BMV, ali je i vožnja BMV-a od najmanje 117,3 kilometra na čas, umesto 50 koliko je dozvoljeno, uticala na stvaranje opasne situacije, mogućnost izbegavanja nezgode i njenih teških posledica.
Ovo je juče u Višem sudu u Beogradu zaključio veštak Boris Antić na ponovljenom suđenju Nikoli Mihailoviću, optuženom za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja na Ibarskoj magistrali i naselju Županjac pre tri godine. Tada su u sudaru BMV-a, kojim je upravljao Mihailović, i "dačije" poginuli Katarina Ivanković, Aleksandar Savatić, Đorđe Belušević i Đorđe Subotić. Još troje putnika je povređeno.
Mihailović je pre godinu i po bio prvostepeno osuđen na četiri godine zatvora, ali je Apelacioni sud ukinuo tu presudu i naložio novo suđenje kako bi se bolje razjasnilo kako se udes desio. Veštak Antić je kazao da je nesporno, što se vidi na snimku, da se "dačija", kojom je upravljao Savatić, uključila na put koji je imao prvenstvo, bez zaustavljanja, mada sa usporavanjem, čim je N. N. automobil prošao. U nju se tada sa leđa zakucao BMV.
- Vozač BMV-a nije mogao da uoči "dačiju" sve dok se nije mimoišao sa N. N. vozilom, jer mu je pre toga leva strana puta bila zaklonjena, a i svetla N. N. vozila su mogla da imaju uticaja na pogoršanje njegove vidljivosti - kazao je Antić. - Vozač "dačije" je mogao da uoči svetla automobila BMV ako osmatra put na koji se uključuje, osim u momentu kada N. N. vozilo zakloni BMV.
Na pitanje da li je po svetlima vozač "dačije" mogao da proceni udaljenost BMV-a i njegovu brzinu, veštak je kazao da nije, ali da je mogao da uoči prisustvo vozila na putu koje ima prioritet. Takođe je naveo i procenu veštačenja, da je od trenutka mimoilaženja N. N. vozila i BMV-a, pa do sudara prošlo 1,7 sekundi.
NEPOTREBNA REKONSTRUKCIJA
BORIS Antić je rekao i da je komisija veštaka Saobraćajnog fakulteta analizirala sve elemente iz odluke Apelacionog suda i da su utvrdili da rekonstrukcija saobraćajne nezgode koju navode ne bi bila bezbedna:
- Takođe, njome ne bismo došli do novih elemenata koji bi uticali na promenu nalaza i mišljenja.
Nakon toga sud je odbio predlog da se uradi delimična rekonstrukcije tog udesa na Ibarskoj.
Preporučujemo
POVREĐENE TRI OSOBE: Saobraćajni udes na kružnom toku kod "Leonija" u Kraljevu
13. 01. 2022. u 09:37
TEŠKA SAOBRAĆAJNA NESREĆA NA IBARSKOJ: Ima povređenih, tragedija srećom izbegnuta
18. 12. 2021. u 21:23
PREVRNUO SE ŠLEPER: Saobraćajna nesreća na Ibarskoj magistrali kod Kraljeva (FOTO)
04. 12. 2021. u 20:00
TAČNO NA OVOM MESTU BI MOGAO POČETI TREĆI SVETSKI RAT: Putin ga smatra svojom teritorijom, NATO trupe već raspoređene
OVAJ snegom prekriveni granični most između dve srednjovekovne tvrđave u delu Estonije gde se govori ruski, mogao bi biti mesto gde će započeti treći svetski rat, piše Politiko.
26. 12. 2024. u 08:55
POJAVILA SE ŠOK TVRDNjA: "Rusi su oborili avion u Kazahstanu, pogledajte tragove eksplozije na repu letelice"
AVION Azerbejdžan erlajnsa, koji se 25. decembra srušio na putu za Rusiju, možda je oboren ruskom raketom zemlja-vazduh, prema izveštajima ruskih medija koji nisu naklonjeni Kremlju i ruskom predsedniku Vladimiru Putinu.
26. 12. 2024. u 07:44
A POSLEDICE? Kina gradi najveću hidroelektranu na svetu - iseliće milione ljudi, "keširaće" neverovatne 35 milijarde dolara
PROIZVODIĆE trostruko više od 88.2 milijarde kWh, koliki je projektovani kapacitet trenutno najveće hidroelektrane na svetu - "Tri klanca" u centralnoj Kini.
26. 12. 2024. u 14:37
Komentari (0)