UTICAJ GRADA NA UMETNIKE: Izložba sa 130 dela iz svih zbirki Muzeja savremene umetnosti
DEO bogatog fonda Muzeja savremene umetnosti biće predstavljen tematskom postavkom "Grad: mesto identiteta", na kojoj će se, od sledećeg četvrtka, na drugom i trećem nivou zdanja na Ušću, naći pred publikom oko 130 dela naših najuglednijih autora.
Izložbu je zajednički osmlislilo pet kustoskinja- Una Popović, Svetlana Mitić, mr Mišela Blanuša, Žaklina Ratković, i dr Rajka Bošković. A koristile su sve postojeće kolekcije ove institucije: zbirku slikarstva od 1900. do 1950, zbirku slikarstva posle 1950, zbirku papirnog materijala (grafika, crtež, akvarel), zbirku skulpture i instalacije i zbirku fotografije, filma, videa i digitalnih medija.
Postakva se bavi time na koje sve načine urbana sredina utiče na umetnike, njihov rad, kao i na formiranje identiteta. U pet izložbenih celina biće predstavljeno ono što se, u užem i širem smislu, definiše kao gradsko - arhitektura, društvene i kulturne aktivnosti, oblici ponašanja, stil života...
Prva izložbena celina bavi se privatnim prostorima, odnosno svakodnevici u zajedništvu- domu, porodici, mesta gde nastaju svakodnevni rituali... I to sagledano kroz dela Natalije Cvetković, Tomislava Gotovca, Sanje Iveković i Dalibora Martinisa, Žolta Kovača, Miodraga Krkobabića, Ota Loga, Petra Palavičinija, Milene Pavlović Barili, Zorana Popovića, Ivana Tabakovića, Milice Tomić, Bete Vukanović. Segment nazvan "Semiotika grada", grad posmatra kao mesto snažnog kulturnog i istorijskog značaja koje definiše identitet osobe, grupe i nacije, i to u delima Jasmine Cibic, Koste Hakmana, Krste Hegedušića, Milana Konjovića, Goranke Matić, Miće Popovića, Veljka Stanojevića, Ljubice Cuce Sokić, Stevana Živadinovića - Vana Bora.
MESTO TESKOBE I TROŠNOSTI
PETA celina postavke "Grad: mesto identiteta" je "Distopija - utopija". Ovom segmentu urbana sredina predstavljena je kao mesto proizvodnje anksioznosti, unutrašnje teskobe, trošnosti, ali i reda, funkcionalnosti, sinhroniciteta, projekcije budućnosti. "Distopija - utopija" vizualizovana je delima Radoša Antonijevića, Sergija Glumca, Biljane Đurđević, Dragoslava Krnajskog, Mirjane Maoduš, Mihaela Milunovića, Ivana Petrovića, Josipa Seišela (Džoa Kleka) i drugih.
Treća celina "Urbani svet / globalni grad" donosi dela Milana Aleksića, Vojina Bakića, Marijana Detonija, Dušana Džamonje, Vinka Gecana, Jadranke Fatur, Grupe KOD, Milene Jeftić Ničeva Kostić, Viktora Macarola, Srđana Đileta Markovića, Ere Milivojevića, Vesne Pavlović, Ivana Tabakovića, Ljubomira Šimunića. Dok četvrta, pod imenom "Subjekat i mesto" polazi od toga da pojedinačni identitet nikada nije fiksiran, i kao argument nudi radove Srđana Apostolovića, Brace Dimitrijevića, Igora Grubića, Branimira Karanovića, Slavka Matkovića (grupa Bosch + Bosch), Saše Markovića Mikroba, Petra Omčikusa, Neše Paripovića, Vase Pomorišca, Milice Ružić, Zorana Todorovića.
Unutar svake celine biće izdvojena pojedina dela koja svojim značenjem na poseban način korespondiraju sa temom datog segmenta, a što će biti objašnjenog na legendi.Izložba će trajati do 20. avgusta.
NOVE SVETSKE SILE UKLjUČILE SE U SUKOB U UKRAJINI: "Dve na strani Putina, dve žestoko protiv Rusa"
SUMNjE u podršku SAD Ukrajini u slučaju pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima mučile su sve one kojima je cilj da se Kijev obrani od ruske agresije. Tramp je pobedio i tek treba videti u kom će smeru krenuti njegova politika, ali sva ta dešavanja zasenila su drugi važan odnos u tom, ionako komplikovanom, odnosu.
22. 11. 2024. u 09:14
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
SKANDAL TOKOM POSETE Snimak Makrona: "Oni su totalni kreteni", rekao posle povika da je "Francuska odgovorna za krvoproliće"
"ONI si potpuni kreteni", rekao je francuski predsednik Emanuel Makron o prelaznom telu i dodao da "nikada nisu smeli da ga smene".
22. 11. 2024. u 13:07 >> 13:17
Komentari (0)