LJUBAV U SREDIŠTU: Retrospektiva povodom 40 godina rada Vesene Knežević u "Cvijeti Zuzorić"

M. Kralj

24. 05. 2023. u 16:35

POLjUBAC prijateljski, ljubavnički, izdajnički, strasan, mafijaški, ritualni, roditeljski, formalni, kakav god, Vesna Knežević, koloristički zavodljivo, snažnom, brzom i sigurnom gestualnošću, svodi na znak, na arhetipsku sliku.

ЉУБАВ У СРЕДИШТУ: Ретроспектива поводом 40 година рада Весене Кнежевић у Цвијети Зузорић

foto promo

Ovako likovni kritičar Danijela Purešević opisuje jedan od najprisutnijih motiva u radu umetnice i profesorke Fakulteta likovnih umetnosti, čija će izložba "Intimno javno" biti otvorena  u četvrtak, 25.maja, od 19 časova, u Umetničkom paviljonu "Cvijeta Zuzorić".

- Reč je o retrospekti povodom 40 godina rada sa velikim brojem radova - otkriva, za "Večernje novosti", Vesna Knežević, postavljajući izložbu na Malom Kalemegdanu. - Postavku će činiti između 20 i 30 slika i znatan broj crteža, od kojih će neki biti uramljeni, a neki sasvim neformalno postavljeni. Među njima su i oni nastali tokom studentskih dana, za moju prvu izložbu u galeriji fakulteta. U izvesnom smislu ti crteži i slike se prepiliću, od novih radova na celofanu, koji čine jednu ambijentalnu postavku, do velikih slika poljubaca. Iz slaganja tog materijala iz različitog vremena, vidi se ljubav koju negujem prema kloritu. Inače, ljubav i samo ljubav su bili i ostali moja centralna tema.

foto promo

Nizovi poljubaca

A kako objašnjava Pureševićeva, još drugom samostalnom izložbom Kneževićeve, u Galeriji Doma omladine Beograda, posejano je seme slikarkinog snažnog, razgranatog, živototvornog stvaralačkog stabla:

- Pobedio je Eros - tvrdi istoričarka umetnosti. - Sigurno i snažno, bez mnogo lutanja, trasirala je svoj životni i umetnički kredo. U njegovo središte postavlja - poljubac, odnosno, traganje za tajnom trenutka dodira dva ljudska bića.

Način na koji slikarka varira motiv poljupca, do u beskraj, kritičarka poredi sa kultnim "Stilskim vežbama" Rejmona Kenoa.

Plemenita misija

U ČETIRI stvaralačke decenije, ove redovne profesorke FLU, rođene u Beogradu 1959. stao je veliki broj samostalnih i grupnih izložbi. Svoja dela predstavljala je u mnogim našim gradovima, ali i Moskvi, Dubrovniku, Milanu, Didimotihonu, Beču, Kotoru, Minhenu, Plovdivu, Meksiko Sitiju, Kilu, Montevideu, Amsterdamu, Tokiu, Londonu... Kao dobitnik nagrade Moša Pijade, bila je na studijskom boravku u Parizu. Dobitnica je na desetine esnafskih priznanja. Njen plemenit karakter ogleda se i u tome što je bila učesnik humanitarnih akcija Doma za nezbrinutu decu u Pančevu, a gotovo deceniju je prikupljala pomoć deci iz doma u Bijeloj. Bila je i jedan od koordinatora akcije "Karakterom protiv nasilja", pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta.

- Naizgled jednostavno, pitanje dodira i bliskosti ljudskih bića, temeljno je pitanje čovekovog postojanja, podjednako aktuelno u svim epohama, a posebno u ovoj u kojoj živimo, gde su drastično zamućene granice stvarnog i virtuelnog, što provocira da se ljudske jedinke sve više udaljuju jedne od drugih. Svedoci smo kako nemogućnost naizgled sveprisutnog i jednostavnog dodira proizvodi agresiju i destrukciju. Eros se prinačuje u Tanatosa. Upravo to saznanje pojačava intenzitet značaja slikarkinog opsesivnog ponavljanja motiva poljupca, koje je poduprto njenim uverenjem da zagrljaj, dodir dva bića predstavlja najveću tajnu sveta - zaključuje Danijela Purešević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

NE POSEĆUJE RODNI KOSMET: Video sam ono čega sam se bojao