IZLOŽBA SAVREMENIH SRPSKIH VAJARA U TEMIŠVARU: Izazovi neizvesne budućnosti
OVOGODIŠNjA Evropska prestonica kulture - Temišvar, domaćin je izložbe savremenih srpskih vajara - "Bez naziva: skulptura posle skulpture".

Foto promo
U izložbenom prostoru Cazarma U smešteno je sedam tematskih celina, sa delima dvadeset umetnika iz Srbije. Na ovoj postavci, između ostalih su radovi Radoša Antonijevića, Mrđana Bajića, Danice Bićanić, Maje Rakočević Cvijanov, Nade Denić, Gorana Despotovskog, Tatjane Dimitrijević, Miloša Fata, Gabrijela Glida, Anđele Grabež, Milana Jakšića, Zdravka Joksimovića, Radomira Kneževića, Stevana Kojića, Vesne Perunović i drugih. U organizaciji Galerije "Bel Art" iz Novog Sada i Fondacije Triade iz Temišvara, kustos izložbe je naš ugledni likovni kritičar Sava Stepanov.
Foto promo
Na samom kraju prošlog veka, tokom fatalnih devedesetih, kako u pratećem tekstu objašnjava Stepanov, u srpskoj skulpturi dolazi do značajnih promena:
- Geopolitičke podele u svetu postaju sve vidljivije, a jugoslovensko društvo ulazi u epohalni krizni period kada destrukcijske tendencije nadjačavaju i poništavaju svaki oblik konstruktivnog ponašanja i mišljenja. Čvrsta forma se dezintegriše, fragmentizuje; umesto celovitog oblika pojavljuju se instalacije; dolazi do mešavine različitih materijala u okviru jednog dela, a pojačavaju se konceptualna razmatranja koja dematerijalizuju biće (klasične) skulpture i celovitog oblika.

Foto promo
Upućujući rumunske posmatrače u genezu izraza u srpskoj skulpturi, Stepanov konstatuje da su se posle 2000, unutar same umetnosti, odvijali snažni tranzicijski procesi:
Vetrovi pomahnitalog sveta
IZLOŽBA je naslovljena "Bez naziva" jer se u postavci ne favorizuju određeni sadržaji ili umetnički koncepti - objašnjava Stepanov. - Istovremeno, radi se o svesnom izbegavanju naslova jer je čovek današnjice uvučen u mnoštvo najbizarnijih manipulacija korumpiranih političara, velikih korporativnih sistema i zločesto upotrebljavane medijalizacije. Pojedinac sve manje upravlja svojom sudbinom jer ga nose vetrovi jednog pomahnitalog sveta. U tom svetu umetnost je prostor izuzetnosti, prostor u kojem se raspravljaju egzistencijalna pitanja s namerom da se iznađu putevi i mogućnosti novog vitalizma.
- Uspostavlja se snažna ekspanzija ka novim tehnologijama, a novi vizuelni sistemi i te kako utiču na novu funkcionalizaciju sveta, a samim tim i na konstituciju savremene skulpture i njenog bića. Aktuelna "Skulptura - posle skulpture" sve jasnije objavljuje čovekovo osećanje nesigurnosti, krhkosti i fragilnosti, ona upozorava na izazove neizvesne budućnosti.

Foto promo

NIJE NI KUPILA KARTU, NA PLAŽI JOJ PONUDILI BESPLATNU VOŽNjU: Novi detalji tragične smrti Novosađanke u Budvi
TINEJDžERKA je, kako kaže njen blizak prijatelj, bila devojka puna života, imala je mnogo planova za budućnost, a tek je imala 19 godina, i ceo život je bio pred njom, a sada je čitava njena porodica zavijena u crno.
30. 05. 2025. u 14:42

UKRAJINA IZVELA JEDAN OD NAJVEĆIH NAPADA NA RUSIJU: Aerodromi u Moskvi zatvoreni, uništena važna fabrika (VIDEO)
UKRAJINA je tokom noći izvela jedan od najvećih napada dronovima od početka rata, gađajući više ciljeva na teritoriji Rusije. Zbog napada su moskovski aerodromi bili primorani da privremeno obustave rad, što je izazvalo haos u vazdušnom saobraćaju.
28. 05. 2025. u 09:45

RECEPT IMA 3 MILIONA PREGLEDA: Ovu pitu od jabuka iz 1894. godine nekada su smatrali najboljim slatkišem na svetu!
UPRKOS tome što im nisu bili dostupni mikseri i razni sastojci koji nas danas čekaju na svakom koraku, u prošlosti su se ljudi dovijali i uspevali da pripreme slasne deserte koji se pamte i danas.
03. 06. 2025. u 13:25
Komentari (0)