POZORIŠNA KRITIKA: Mama ili samoća
INTIMNA drama "Mama" autorke Morgan Lojd Malkolm tiče se retko pominjane teme, majčinstva u najtežoj fazi te životne uloge - dok su postporođajna ranjivost, pa i depresija okidač za neočekivana stanja.

foto Privatna arhiva
Nebojša Bradić je, uz ravnopravno učešće u uspehu ovog saspensa, glumica Tamare Dragičević, pre svega (mama Nina),a onda i odličnih Jelene Stupljanin (Džeki) i Jasmine Avramović (Perl) uspeo da igru (bitno olakšanu iskliznućem u san) prikaže kao opasnu i kontroverznu situaciju.
Porođaj, pretežak fizički umor i novostvorena panična odgovornost za nemoćno biće su životne, ali i dramske situacije, koje lako pronalaze put do gledaočeve empatije. Naglo opuštanje, posle tri meseca negovanja bebe, poseta bliske prijateljice i malo vina izazivaju Ninu da "otvori dušu", da prizna svoja sukobljena osećanja prema malom biću i sopstvenoj (ne)moći da brine o njemu, što će, neočekivano, imati teške konsekvence u daljem toku drame, kada nju i drugog roditelja optuže za porodično nasilje nad bebom...
Intimna priča lako prelazi u sudsku dramu, Nina postaje žrtva, ali će se ona hrabro nositi s tim. U svedenoj, klaustrofobičnoj igri, u koju će se uključiti i advokatica, koja štiti dete (J. Stupljanin), ali i Ninina majka (J. Avramović), akteri ovog gotovo forum teatra (samo bez direktnog učešća publike) će nekoliko puta zameniti uloge ispitivača i isleđivanog, što čini da predstava ima uzbudljiv tok i izaziva gledaoca da se opredeli za stranu, koja je u pravu.
Autorka drame, savremena britanska spisateljica, implicitno podmeće subverzivnu ideju, da je za premorenu, iscrpljenu, dovedenu do granice svesti majku, zapravo, opasno naglo opuštanje, pa se ono (reklo bi se) i ne preporučuje. Muž i njegova majka, odvođenjem bebe na jednu noć, da bi se mama malo odmorila i opustila sa prijateljicom, zapravo je uvode u unutaršnji konflikt dužnosti i krivice, u senci tupe zakonske sile, koja navodno štiti dete...
Tamara Dragičević je ovom ulogom pokazala veliku moć da jednostavnim sredstvima prodre duboko u zapretene uglove gledaočeve svesti, kojih dotle i nije mnogo svestan.
Jačina njene uverljivosti se očitovala i u stvarnom životu - gledateljki je pozlilo na polovini predstave, pa je zakratko i prekinuta...
Nebojša Bradić je, uz kompozitorku Aleksandru Vrebalov, kostimografkinju Marinu Medenicu, scenografkinju Mariju Jevtić i dramaturškinju Loru Džolić ovu potresnu istinu prikazao kao realnu, iako se, srećom po gledaoce i Ninu, ipak izmakla iz strašne, nepravedne stvarnosti. Ostaje utisak da je ova prijemčiva drama otvorila vrlo ozbiljna pitanja odnosa žene sa sopstvenom primarnom porodicom, kao i novostečenom, u teškoj misiji stvaranja i oblikovanja novog života, u stalnoj dilemi, činimo li mu dobro ili zlo.

ŠPANIJA PROGLASILA VANREDNO STANjE
MINISTARSTVO unutrašnjih poslova Španije proglasilo je vanredno stanje nakon današnjeg nestanka struje.
28. 04. 2025. u 21:32

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

ZVANIČNO - RAZVELA SE GAGA: Proces dug 13 meseci, PROMENILA prezime, a Toni ima novu devojku i to milionerku
PAPIRI za razvod pevačice Dragane Mirković i Tonija Bijelića su potpisani, a brakorazvodni postupak je okončan posle nešto više od godinu dana.
29. 04. 2025. u 14:20 >> 14:21
Komentari (0)