U DIJALOGU SA FRESKAMA: Umetnik iz Banjaluke Boris Eremić predstavlja dela u Prodajnj galeriji Beograd

Miljana Kralj

06. 02. 2025. u 15:39

LIKOVNI umetnik Boris Eremić, portret koristi kao predložak, kao povod za unutrašnji dijalog sa tradicijom, sa istorijskim konotacijama i ličnim, sasvim intimnim, shvatanjem dela istorije umetnosti, ocenjuje istoričar umetnosti Marijan Munjiza rad ovog banjalučkog autora čija će se dela naći na samostalnoj izložbi u Prodajnoj galeriji Beograd.

У ДИЈАЛОГУ СА ФРЕСКАМА: Уметник из Бањалуке Борис Еремић представља дела у Продајнј галерији Београд

Foto Prodajna galerija Beograd

Njegova postavka, "Razgovori sa Đedom", koju čine slike iz najnovijeg ciklusa nastale u dijalogu sa potencijalnim uzorima iz nacionalne istorije umetnosti - od praistorije, preko srednjovekovnih fresaka, sve do savremenog slikarstva, biće otvorena na Kosančićevom vencu, večeras od 19 časova.

- Ova istorija je predstavljena kroz slojeve i nanose boje, izborom boja, crtežom koji namerno groteskno prikazuje ljudsko lice da bi izbegao identifikaciju bilo kog određenog lika, čineći ga, takvim pristupom, simbolom bilo kog pojedinačnog čoveka - objašnjava u tekstu kataloga Munjiza. - Groteskno lice ima i funkciju odmaka od tradicije fresaka koje imaju svoju jasnu funkciju i duhovni sadržaj. Eremić time jasno stavlja do znanja da se ne namerava upuštati u freskoslikarstvo sa njegovim kanonima i pravilima, ali zadržava svoje umetničko pravo na dijalog sa tom tradicijom isključivo na likovnim osnovama.

Ništa bez tradicije

EREMIĆ se upušta u veoma promišljenu i krajnje ozbiljnu analizu položaja umetnika i uloge umetnosti, nudeći novu komunikološku vrednost "Razgovora sa Đedom" kao stvaralačkog dijaloga u kome se zastupa ideja da bez utemeljenja u tradiciji i dobrog poznavanja zakonitosti likovnog jezika nema punog i sadržajnog dijaloga na relacijama: autor - recipijent, delo - kontekst, stvaralaštvo - kultura/civilizacija i autorsko - nasleđeno - tvrdi u katalogu Grandić.

Rođen 1981. godine, Eremić je diplomirao na Akademiji umjetnosti Banjaluka, smer slikarstvo, u klasi profesora Radomira Kneževića. Do sada je održao deset samostalnih izložbi i učestvovao na više od 100 kolektivnih postavki u Prijedoru, Banjaluci, Beogradu, Veneciji, Nišu, Trentu, Ankari, Briselu... Jedan je od osnivača umetničke grupe Tač.ka i međunarodne art laboratorije - Ars Kozara.

- U svom radu Eremić kao reperne tačke koristi vizantijsko nasleđe, srpsko slikarstvo druge polovine 20. veka i aktuelne zakonomernosti apstrakcije, s tim da ostaje veran i figuraciji - zaključuje istoričar umetnosti Aleksandar Grandić, u tekstu koji prati postavku.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TRAŽE HITNU KAZNU: Klubovi besni na Real Madrid