ODRŽIVI RAZVOJ

SVETSKI DAN FOTOGRAFIJE: Pronalazak koji je promenio svet
U svetu se danas obeležava Dan fotografije (World Photography Day) – jednog od najvećih pronalazaka.
19. 08. 2024. u 17:15UN cilj 14, 15

OD KLIKOVA DO NAPRETKA: Digitalni putevi mladih za održivi razvoj
MLADI su oduvek bili nosioci promena, a danas, u eri digitalizacije, njihova moć je dodatno pojačana.
12. 08. 2024. u 14:15UN cilj 4, 9

O BIOGORIVU, RUDOLFU I PODMORNICAMA: Od kada je čoveka civilizacija traži prijateljske energente
PRIČA o biogorivima za pokretanje sveta u stvari je stara nešto manje od 150 godina i izvesno je da će u narednom periodu biogoriva postati deo rešenja u jednačini ekološkog pariteta održivosti u korišćenju resursa planete.
12. 08. 2024. u 13:10UN cilj 7, 13

Sve veći broj organizacija integriše održivost u svoju poslovnu strategiju: Šta tačno znači „održivost u poslovanju“?
UOPŠTENO govoreći, održivost u poslovanju se bavi dvema glavnim kategorijama: uticajem poslovanja na životnu sredinu i na društvo. Cilj strategije održivog poslovanja je da pozitivno utiče na ove dve oblasti. Kada kompanije ne preuzmu svoj deo odgovornosti, javljaju se problemi kao što su zagađenje životne sredine, nejednakost i društvena nepravda.
09. 08. 2024. u 16:06UN cilj 13

OLIMPIJSKI KRUGOVI NA ZEMUNSKOM KEJU: Pariska priča o održivosti i najvećih svetskih događaja seže do Srbije
"NAJZELENIJE igre ikada", u Parizu s kraja jula do sredine avgusta civilizacijski su esej o održivosti u vremenima spektakla. Francuzi su prepolovili ugljenični otisak iz Londona 2012. i Rija 2016. sa njihovih prosečnih 3,5 miliona tona CO2 na oko 1,75 miliona tona, ali ovaj podatak znači samo promenu jednačine teškog računa koji većina nas ne razume.
02. 08. 2024. u 15:14UN cilj 13

Kompanija NIS sa 144,5 miliona dinara podržava „zelene“ projekte
Program „Zajednici zajedno“ ove godine usmeren na obnovljive izvore energije
29. 07. 2024. u 17:16UN cilj 7, 11, 13

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart
Obeležavanjem Međunarodnog dana „nultog otpada“ UN želi da podstakne pojedince, organizacije i države da prepoznaju i deluju na smanjenje ekološkog otiska.
„Zero waste“ koncept postaje sve važniji jer njegova primena ima za cilj smanjenje otpada, očuvanje resursa i minimiziranje uticaja na životnu sredinu. Neophodno je smanjiti količine otpada na deponijama i u prirodi i promovisati reciklažu i cirkularnu ekonomiju.
Ovogodišnja tema „Ka nultom otpadu u modi i tekstilu“ naglašava potrebu za akcijom u ovom sektoru kako bi se smanjio otpad i unapredila cirkularna rešenja. Brz rast proizvodnje i potrošnje tekstila nadmašuje napore održivosti u sektoru, izazivajući ozbiljne ekološke, ekonomske i društvene uticaje. Proizvodnja odeće se udvostručila od 2000. do 2015. godine, a ipak se u svetu generiše 92 miliona tona tekstilnog otpada. Ovo je jednako kamionu za smeće punom odeće koja se spaljuje ili šalje na deponiju svake sekunde.
Svake godine tekstilni sektor proizvodi 2-8 procenata globalnih emisija gasova staklene bašte i koristi 215 triliona litara vode, što je ekvivalent 86 miliona olimpijskih bazena.
Bez hitne akcije, procenjuje se da će proizvodnja komunalnog otpada porasti na 3,8 milijardi tona godišnje do 2050.