POČELA ŠESTOMESEČNA MISIJA: Svemirski brod "Spejsiksa" stigao na Međunarodnu svemirsku stanicu

Tanjug

03. 03. 2023. u 13:04

SVEMIRSKI brod, koji je lansirala raketna kompanija "Spejsiks" američkog milijardera Ilona Maska, sa četvoročlanom posadom stigao je bezbedno rano jutros na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) u šestomesečnu naučnu misiju.

ПОЧЕЛА ШЕСТОМЕСЕЧНА МИСИЈА: Свемирски брод Спејсикса стигао на Међународну свемирску станицу

Foto: AP

Posadu čine ruski kosmonaut, astronaut iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) i dvojica članova posade iz NASA.

Letelica nazvana "Endavur" pristala je u svemirsku stanicu danas nešto posle 6.40 sati po srednjoevropskom vremenu, gotovo 25 sati nakon lansiranja sa NASA Svemirskog centra "Kenedi" u Kejp Kanaveralu na Floridi.

Spajanje je potvrđeno kada su ISS i kapsula leteli brzinom od 28.164 kilometra na sat na oko 240 kilometara iznad Zemlje iznad obale istočne Afrike, prema prenosu uživo na veb-stranici NASA.

"Spejsiksova" raketa-nosač, koja se sastoji od rakete "falkon 9" na vrhu kapsule "kru dragon" sa autonomnim upravljanjem, poletela je u 5.34 sati po srednjoevropskom vremenu iz Svemirskog centra "Kenedi" na Floridi.

Na veb-stranici NASA uživo je prenošeno lansiranje, a na snimku se vidi svemirski brod visok 25 spratova kako se uzdiže sa lansirnog tornja, preneo je Rojters.

Šestomesečna naučna misija posade obuhvatiće oko 200 eksperimenata i demonstracija tehnologije, u rasponu od istraživanja rasta ljudskih ćelija u svemiru do kontrolisanja zapaljivih materijala u mikrogravitaciji.

Let je usledio 72 sata nakon početnog pokušaja lansiranja rano ujutru u ponedeljak koji je odložen u poslednjem trenutku zbog blokade u protoku tečnosti za paljenje motora.

NASA je saopštila da je problem rešen zamenom začepljenog filtera i pročišćavanjem sistema, prenela je britanska agencija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.