MISTERIOZNA PLANETA U SUNČEVOM SISTEMU: Astronomi misle da su našli dokaz o postojanju nebeskog tela

Predrag Stojković

01. 05. 2024. u 23:00

POTRAGA za misterioznom devetom planetom Sunčevog sistema dobila je novi zamah zahvaljujući detaljnom istraživanju transneptunskih objekata koji se nalaze u njegovim najudaljenijim delovima.

МИСТЕРИОЗНА ПЛАНЕТА У СУНЧЕВОМ СИСТЕМУ: Астрономи мисле да су нашли доказ о постојању небеског тела

Foto Shutterstock

U stalnoj potrazi za razotkrivanjem misterija našeg solarnog sistema pojavila se nedavna studija koja se može pohvaliti "najjačim statističkim dokazom do sada" za postojanje takozvane Devete planete, hipotetičke skrivene planete u Sunčevom sistemu.

Studiju je vodio astronom Konstantin Batigin s renomiranog Kalifornijskog instituta za tehnologiju (Caltech), poznato ime u području istraživanja planeta, posebno u vezi s enigmatičnom Devetom planetom Sunčevog sistema, piše Sajens alert.

Navedenim istraživanjem započeta je ambiciozna misija, odnosno pomno ispitivanje kretanja transneptunskih objekata (TNO), raznolikog niza nebeskih tela koja nastanjuju najudaljenije delove našeg solarnog komšiluka, uključujući Pluton i Eris. TNO objekti su često zanemareni zbog gravitacionih poremećaja uzrokovanih Neptunom, ali upravo su oni bili centralna tačka navedene studije, koja je prihvaćena za objavljivanje u časopisu Astrofizikal Džurnal.

Kroz sofisticiranu mešavinu simulacija, uključujući gravitacione uticaje raznih nebeskih tela, uključujući naše susedne planete i sveobuhvatnu galaktičku plimu koja izvire iz Mlečnog puta, naučni tim sproveo je iscrpno istraživanje. Pomno su ispitana dva različita scenarija: jedan je razmatrao prisustvo Planete Devet, dok je drugi razmatrao njeno odsustvo.

Uzimajući u obzir pristranosti promatranja, naši rezultati otkrivaju da je orbitalna arhitektura ove skupine objekata blisko usklađena s predviđanjima modela koji uključuje Devetu planetu, napominju autori studije, ukazujući na primamljivu korelaciju između posmatranog ponašanja TNO-a i pretpostavljenog postojanja Devete planete.

IZOSTANAK (ZASAD) UVERLjIVIH DOKAZA

Nasuprot tome, zamršene putanje tih nebeskih nomada izgledale bi vrlo neverovatne u svemiru lišenom gravitacionog uticaja Devete planete. Međutim, uprkos sve većem broju dokaza, potraga za konačnim dokazom i dalje je nedostižan poduhvat za astronome, a prethodni pokušaji otkrivanja misteriozne planete na rubu Sunčevog sistema dali su neuverljive rezultate.

Međutim, pojava revolucionarnih astronomskih tehnologija, kao što je opservatorija Vera C. Rubin smeštena u Čileu, nudi tračak nade za rešavanje enigme koja okružuje Devetu planetu.

Željno iščekujući nadolazeća otkrića, naučnici naglašavaju važnost kontinuiranog istraživanja i rigoroznog testiranja njihovih hipoteza. Njihovi zaključci, naglašeni obećanjem skorog rešenja, signaliziraju ključni trenutak u neprestanoj potrazi za dešifrovanjem misterija našeg kosmičkog dvorišta.

sputnikportal.rs

BONUS VIDEO - RUSKI BOMBARDERI U AKCIJI: Borbena misija u pravcu južnog Donjecka

Dve zvezde – jedno spektakularno veče!  Da zagreje i preokrene budućnost

Dve zvezde – jedno spektakularno veče! Da zagreje i preokrene budućnost

Reflektori srpske prestonice sinoć su bili upereni u dve zvezde - legendarnog Zdravka Čolića i zaista jedinstvenu, potpuno novu zvezdu među uređajima za zagrevanje duvana - Ploom! U prepunoj hali 5 Beogradskog sajma, pred više od 1.500 ljudi i uz dobro poznate hitove kao što su "Ti si mi u krvi", "Čija je ono zvezda“ i "Tebe čuvam za kraj", JTI, prva i jedna od najvećih japanskih investicija i cigaretna kopanija broj jedan u Srbiji, lansirala je Ploom X Advanced - najsavremeniji uređaj za zagrevanje duvana sa inovativnom i jedinstvenom HeatFlow tehnologijom usavršenom u Japanu.

10. 05. 2024. u 16:45

NOVAK ĐOKOVIĆ TAJNO U URGENTNOM CENTRU: Ovo su rezultati pregleda posle udarca flašom u glavu!