KINESKI NAUČNICI PRONAŠLI VODU I AMUNIUM NA MESECU: Pristigli sa Čang'e-5 uzorci prikupnjeni na Mesecu

Novosti online

23. 07. 2024. u 15:53

KINESKI naučnici otkrili su prisustvo vode i amonijuma u ​​uzorcima koje je donela misija Čang'e-5 na Mesecu.

КИНЕСКИ НАУЧНИЦИ ПРОНАШЛИ ВОДУ И АМУНИУМ НА МЕСЕЦУ: Пристигли са Чанге-5  узорци прикупњени на Месецу

Foto: Roskosmos

Oni su pronađeni u obliku minerala koji je izuzetno bogat molekulima vode i amonijuma, prema novoj studiji nedavno objavljenoj u časopisu Nejčur Astronomi.

Molekuli vode teže čak oko 41 odsto ukupne mase.

Istraživači su rekli da ovo otkriće označava prvu direktnu detekciju molekularne vode unutar lunarnog regolita, bacajući svetlo na stvarni oblik molekula vode i amonijuma na površini Meseca, prenosi Čajna.org.cn.

Struktura i sastav minerala zapanjujuće podsećaju na mineral pronađen u blizini vulkana na Zemlji.

Istovremeno, kopnena kontaminacija ili izduvni gasovi raketa isključeni su kao poreklo ovog hidrata, prema studiji.

Ovo otkriće je otkrilo potencijalni oblik u kojem molekuli vode mogu postojati na površini Meseca: hidratizovane soli.

Za razliku od isparljivog vodenog leda, ovi hidrati su veoma stabilni u oblastima na velikim geografskim širinama Meseca, čak i u područjima obasjanim suncem. Istraživači su rekli da ovo otkriće otvara nove mogućnosti za budući razvoj i korišćenje lunarnih vodnih resursa.

Korišćenje resursa na licu mesta na Mesecu će postaviti osnovu za uspostavljanje dugoročne lunarne stanice.

Kina ima za cilj da izgradi osnovni model međunarodne stanice za istraživanje Meseca do 2035. godine.

BONUS VIDEO:

NOVA PANDA IZ KRAGUJEVCA: Pogledajte prvi električni auto za svetsko tržište

Šta donosi nova Samsung Galaxy Z serija uređaja?