KOMPANIJE O OVOME NE PRIČAJU: Autonomna vozila ipak nisu sasvim samostalna
IAKO robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često.

Foto Tanjug/AP
Prošle nedelje u medijima je objavljen članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s robotaksijem pa se šest i po sati vozila po San Francisku, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenih u kompaniji Wayma.
Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računar u automobilu ne može da reši, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira sa udaljenim asistentima koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da savlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko, te mnogi i ne znaju da probleme koje ne može da reši autonomna tehnologija, na kraju rešavaju - ljudi.

Aubotusi sa autonomnom vožnjom, Foto Đ. Samoilović
Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari Njujork tajmsa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji.
Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sedi ispred računara i konstantno prati šta se događa na ekranima i šta rade robotaksiji na putu, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada do toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposleni treba da pronađu rešenje - npr. novu rutu kojom vozilo treba da se kreće da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.
Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazon Zoox-a, kompanije koja takođe razvija svoja autonomna vozila, prenosi portal Zimo.
S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopšte ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pažnja na tehnologiju, ali i kako bi se uticalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gari Markus, preduzetnik i profesor na Univerzitetu Njujork, koji je specijalizovan upravo za AI i autonomna vozila.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - RUSIJA LANSIRALA RAKETU: Pogledajte trenutak lansiranja
Preporučujemo

ROBOTI U POŠTAMA U SRBIJI DO KRAJA GODINE: Šta će biti s paketima, a šta s pismima
17. 10. 2024. u 01:20

TAJNA JE U PATIKAMA: Predstavljen najbrži na svetu humanoidni robot (VIDEO)
20. 10. 2024. u 23:23


I MUZIČARI PROTIV VEŠTAČKE INTELIGENCIE: Protest zbog zloupotreba AI
23. 10. 2024. u 22:00

TRAMP IMA NOVI SPORAZUM ZA ZELENSKOG Ukrajinci zgroženi: "Ovo je pljačka"
SJEDINjENE Američke Države guraju sveobuhvatan novi sporazum kojim žele da preuzmu kontrolu nad ključnim ukrajinskim rudnim i energetskim resursima, ne nudeći zauzvrat nikakve bezbednosne garancije Kijevu – što predstavlja značajnu eskalaciju u odnosu na prethodne zahteve.
29. 03. 2025. u 15:29

RODITELjI POGINULE DECE FORMIRALI ŽIVI ŠTIT: Ne dozvoljavaju da se tela odnesu na obdukciju
RODITELjI koji su u požaru izgubili svoju decu u diskoteci "Puls" u Kočanima ne dozvoljavaju da se tela nastradalih odnesu na dodatnu obdukciju u Skoplje, tražeći da im se odmah predaju kako bi pripremili sahrane, javlja Plusinfo.
16. 03. 2025. u 19:40

MILICA BEZ POSLA: Tragačica dobila otkaz, završila na Birou za zapošljavanje - kao tehnološki višak! Od tada nije našla novi
JOKANOVIĆEVA se nalazi na Birou za zapošljavanje, a ovu temu javno je pokrenula voditeljka RTS-a Tanja Peternek Aleksić.
28. 03. 2025. u 15:24
Komentari (0)