I DALJE NEIZVESNA SUDBINA TITOVOG BRODA: "Galeba" niko neće

BROD "Galeb", kojim je Josip Broz Tito putovao po svetu, nakon deset godina, napokon je restauriran i dopremljen na vez u Rijeci, ali je njegova dalja sudbina još neizvesna. Naime, iako su završeni svi zahtevni poslovi da mu se vrati stari sjaj niko nije zainteresovan da otvori restoran i druge ugostiteljske objekte koji bi privlačili turiste, pa brod duge istorije od gotovo 90 godina čeka šta će biti sa njim.

И ДАЉЕ НЕИЗВЕСНА СУДБИНА ТИТОВОГ БРОДА: Галеба нико неће

Tito potpisuje Ustav iz 1974. godine, Foto Muzej Jugoslavije

Uređenje "Galeba" finansirano je i iz evropskih fondova, a Ministarstvo kulture ga je proglasilo za kulturno dobro. Grad Rijeka ga je kupio sa namerom da postane prvi hrvatski brod-muzej, ali da bude i mesto gde će turisti, uz razgledanje, moći i da se odmore. Do sada su potrošena 12,4 miliona evra da bi se uradili opsežni poslovi, jer je brod bio u izuzetno lošem stanju. Tako je predviđen i prostor koji bi služio kao hotel, ali niko do sada nije dao ponudu da je zainteresovan. Bilo je i optužbi da gradska vlast od strane SDP ulaže velike novce za uređenje, a građani nisu oduševljeni obnovom bivše ploveće rezidencije jugoslovenskog predsednika. 

Rekonstruisano je sve kako je bilo za Titova vremena, uređen je nameštaj koji su koristili bivši predsednik i Jovanka Broz, a verno je uređen sav prostor koji je služio za sastanke i posete inostranih državnika koji su boravili na "Galebu". Ako već ne postoji interes hrvatskih firmi za turističku ponudu na "Galebu", postoji zanimanje inostranih turista da vide i obiđu "Galeb". Iako će u punoj funkciji biti od maja, već sada stižu prijave zainteresovanih da obiđu brod i upoznaju se sa istorijom sa kojom je povezan.

Pogotovo su zainteresovane grupe iz Kine, koje sve češće dolaze u Rijeku i na Brione, gde je Titov muzej, jedini u Hrvatskoj. Danas je za hrvatsku stranu "Galeb" više "jedan brod, a sto problema", koji će, ako se nešto ne promeni, biti primer promašene investicije, koji je Grad Rijeku koštao gotovo deset miliona evra, a ni sada nema jasne vizije kako bi deo tog novca mogao da se vrati. Bez sumnje će "Galeb" biti prepreka da riječki levičari iz SDP na predstojećim lokalnim izborima opet dobiju poverenje da upravljaju gradom, jer iz dana u dan stižu novi računi za obnovu, pa će konačni iznos biti mnogo veći nego što je bilo planirano. Brod dugačak 117 metara možda će promeniti u poslednji čas planove koji su bili do sada, pa će prostor namenjen turizmu biti prenamenjen u veliku dvoranu za kulturne i sportske događaje. To bi značilo ponovni povratak u brodogradilište i dodatne troškove, koji bi na kraju mogli da pređu i 15 miliona evra. Zato postoje i predlozi da se brod da nekom u koncesiju na 30 godina, kako bi se bar deo novca vratio u gradsku blagajnu.

Interes

PROCENE su da će godišnje oko 50.000 ljudi posetiti "Galeb", ali, sve takve namere, još su u povoju. Ugostitelji sumnjaju u uspeh projekta, pa nema ni zainteresovanih da preuzmu prostor za otvaranje kafića i restorana.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MORAJU DA PRIČAJU SRPSKI! JA MOGU DA POBEGNEM, ALI NATALIJA... Nikola Jokić o ženi, deci, privatnom životu