IZVOZ U KINU: Šest prehrambenih proizvoda prodavaće se u Kini

Tanjug

18. 09. 2020. u 11:15

ŠEST prehrambenih proizvoda iz Hrvatske upravo su se našli na listi od 100 evropskih proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom koje je Evropska komisija zvanično objavila kao proizvode koji će biti posebno označeni i privilegovani u trgovanju sa Kinom.

ИЗВОЗ У КИНУ: Шест прехрамбених производа продаваће се у Кини

Foto: Ilustracija/Depositphotos

To su Baranjski kulen, Dalmatinski i drniški pršut, Lički krompir, vino Dingač i Neretvanska mandarina.

Kako prenosi Jutarnji list, recipročno, Evropska komisija je objavila i listu 100 kineskih proizvoda koji će biti priznati i preporučeni na tržištu EU.

Na evropskoj listi su francuski šampanjac, grčki feta sir, italijanski parma pršut i mocarela, irski viski, portugalski porto, a na kineskoj listi njihovi proizvodi od pirinča i mahunarke grahorice i povrća koje evropsko tržište već poznaje.

Ugovor, potpisan nakon godinu dana pregovora, mnoge zemlje u EU nazivaju istorijskim, jer će omogućiti razmenu registrovanih proizvoda, bez dilema oko plasmana plagijata velikih brendova.

Vest o stavljanju dva hrvatska pršuta na listu od 100 evropskih proizvoda kojima je olakšan pristup kineskom tržištu u Klasteru hrvatskog pršuta vide kao dobar vetar u leđa proizvođačima u Hrvatskoj koji su proteklih godina uložili velika sredstva u proširenje proizvodnje upravo zbog velike potražnje za izvozom.

Smatraju da će sada i pregovori koje su imali sa Kinom, Rusijom i SAD oko izvoza pršuta i drugih zaštićenih suhomesnatih proizvoda moći lakše da se realizuju.

U Udruženju proizvođača kulena navode da su Kinezi jedni od najvećih potrošača svinjskog mesa u svetu i da sporazum proizvođačima Baranjskog kulena omogućava izvoz na to veliko tržište.

Najavljeno je da će posle zvanične ratifikacije sporazuma, Udruženje Baranjski kulen pripremiti projekte za promociju kulena na kineskom tržištu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE