TUŽILAC PROTIV SUDIJINE ODLUKE: Dva od tri okrivljena za pad žičare u Italiji pušteni na slobodu

SEDAM dana nakon tragedije, kada je pala kabina sa žičare u Pijemonte ispod planine Motarone i život izgubilo 14 turista i nepunih 96 sati od hapšenja tri osobe, za koje se smatralo da su odgovorne za tragediju dvojica su puštena na slobodu, a treći je u kućnom pritvoru, jer je sudija za preliminarnu istragu smatrala da je „neopravdano hapšenje vezano za ovaj incident iz razloga što ima malo indicija za takvu odluku za dvojicu od tri optužena za tragediju“.

ТУЖИЛАЦ ПРОТИВ СУДИЈИНЕ ОДЛУКЕ: Два од три окривљена за пад жичаре у Италији пуштени на слободу

Foto: Tanjug/AP

Reč je o sukobu u mišljenju sudije i javnog tužioca, jer tužilac nije bio za to da se prvi čovek koji je rukovodio žičarom Luiđi Nerini i izvršni direktor inženjer Enriko Perokjo, puste na slobodu dok je trećeoptuženi koji je priznao da je dao nalog za stavljanje mehanizma za deaktiviranje kočnica, Gabrijele Tadini, stavljen u kućni pritvor.

Razlog koji podvlači tužilac za neopravdano puštanje na slobodu jeste taj da „može doći do neželjenog uticaja na dokaze odnosno do lažnog saglasja u verziji događaja“, dok sudija smatra da je izjava o priznanju naredbe izvršioca postavljanja „viljuški“ za dezaktiviranje kočnica i da je to učinio on dovoljna za odluku o puštanju na slobodu dvojice prvih ljudi odgovornih za žičaru. Iako Tadini tvrdi da nije mogućno da prva dva odgovorna čoveka nisu znala za to.

Čovek zadužem za kompletno rukovođenje žičarom najavljuje da je „prva stvar kojom će se baviti od sada obeštećenje porodica žrtava“, a inženjer koji ima funkciju operativnog direktora, ekspert u toj obalasti 21 godinu, izjavljuje da nije znao za ugrađivanje viljuški „u protivnom bih stavio postrojenje van pogona i razrešio problem u dan-dva“, smatra da je održavanje bilo redovno i da je neobjašnjivo zašto se kabl koji je vukao kabinu iskidao.

Izvršilac tog čina koji je na kućnom izdržavanju zatvora izjavljuje da „nije mogućno da prva dva čoveka nisu znala za ugrađivanje uređaja za deaktiviranje kočnice jer se problem na žičari ukazivao više puta, nije funkcionisala hidraulična pumpa i u poslednje dve intervencije da se otkloni nije uspešno razrešen“.

Dosadašnji tok događaja je ispitan i definisan a sada sledi nova istraga, otkrivanje uzročnika zašto su se iskidale sve niti kabla koji je vukao kabinu, a koja je bila blizu kraja puta do stanice na vrhu planine, s obzirom da kočnica nije funkcionisala kabina je klizila natrag, dostigla brzinu oko 100 kilometara na čas, udarila u stub pri vrhu žičare i pala u provaliju na visini više od 50 metara od zemlje, kortljala se više desetina metara i zaustavila na drveću.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

UKRAJINA JE ZGROŽENA: Ne može da veruje koje sankcije su upravo ukinute Rusiji