FEJSBUK NIJE PRVI - I GUGL JE MENJAO IME: Od avionskih nesreća do ismevanja - kako su se velike kompanije rebrendirale

Novosti online

29. 10. 2021. u 14:50

FEJSBUK je u četvrtak objavio da menja ime u Meta Platforms, pridruživši se dugoj listi kompanija koje su menjale ime i tokom godina pokušavale da se rebrendiraju.

ФЕЈСБУК НИЈЕ ПРВИ - И ГУГЛ ЈЕ МЕЊАО ИМЕ: Од авионских несрећа до исмевања - како су се велике компаније ребрендирале

Foto: AP Photo/Nam Y. Huh, File/Profimedia/Ilustracija

Ovaj potez dolazi u trenutku kada se kompanija suočava sa posledicama obelodanjivanja Fejsbuk papira, dokumenta koji je otkrio načine na koje je kompanija ignorisala interne izveštaje i upozorenja o šteti koju je njena društvena mreža stvorila širom sveta.

Ime same "Fejsbuk" aplikacije se neće promeniti, ali izvršni direktor Mark Zakerberg kaže da će se kompanija fokusirati na "metaverzum", virtuelni računarski generisan prostor gde ljudi mogu da komuniciraju.

Strategija korporativnog rebrendiranja ponekad funkcioniše — kao što je Andersen Konsalting, koji je promenio ime u Aksenčr — ali ponekad ne uspe — na primer, kada je Tribjun Ko. pokušao da se rebrendira kao Tronk i bio je široko ismejan.

1997: "VALUDžET" U "ERTRAN"

"ValuDžet" je osnovan 1992. godine kao lou kost avio-kompanija, ali je avionska nesreća 1996. godine, u kojoj je poginulo 110 ljudi ostavila posledice na popularnost brenda. Kompanija je 1997. godine kupila "ErTran" i preuzela ime te firme. Četrnaest godina kasnije "Sautvest Erlajnz" je kupio "ErTran", dok su 2014. godine svi avioni te kompanije prizemljeni.

2001: "ANDERSEN KONSALTING" U "AKSENČR"

"Andersen Konsalting" je bio uspešan konsultantski ogranak računovodstvene firme "Artur Andersen". Nesuglasice sa matičnom firmom dovele su do povlačenja po sudovima, što se završilo presudom da "Andersen Konsalting" ne sme da koristi ime "Andersen", pa je preimenovan u "Aksenčr". To je bio srećan splet okolnosti, pošto je firma "Artur Andersen" bila upletena u finansijski skandal Enron 2001. godine.

2003: "FILIP MORIS" U "ALTRIU"

Duvanski gigant "Filip Moris" promenio je ime u "Altria" kako bi pokušao da privuče pažnju javnosti na potrošačke prehrambene proizvode koje poseduje pod brendom Kraft, a ne na duvan. Ali ljudi su i dalje izjednačavali "Altriju" sa cigaretama, pa je ta firma na kraju izdvojila "Kraft" kao posebnu diviziju firme, i ponovo se fokusirala na duvan.

2011: "NETFLIX" U "KVIKSTER"

"Netfliks" nije potpuno preuzeo ime "Kvikster", već je 2011. godine objavio da će "podeliti" svoje delatnosti na dve vrste usluga. Onlajn i striming deo kompanije je zadržao naziv "Netfliks", dok je deo firme koja je iznajmljivala filmove na DVD preimenovana u "Kvikster". Korisnici su odjednom morali da plaćaju dve usluge umesto jedne, i počelo je ismevanje novog imena na društvenim mrežama. "Netfliks" je u potpunosti odbacio "Kvikster" nekoliko meseci kasnije.

2014: "CVS CAREMARK" U "CVS HEALTH"

Kompanija sada poznata kao "CVS Helt" je rasla i širila se kupovinom apotekarskih i maloprodajnih lanaca. Kada je 2006. godine "CVS Helt" kupio kompaniju "Kermark" preimenovao je firmu u "CVS Kermark". Ipak, staro ime je vraćeno pet godina kasnije, pošto je firma rešila da zabrani prodaju cigareta u lancima svojih prodavnica i rebrendira se kao zdravstveno svesna kompanija.

2015: "GUGL" U "ALFABET"

U 2015. godini "Gugl" se suočavao sa sve većim pritužbama investitora da "izleti" van osnovne delatnosti kompanije - pretrage - nisu dovoljno transparentni. Takođe, postojala je zabrinutost zbog mogućnost antimonopolskih inspekcija zbog poslovanja sa reklamama. Tako se kompanija rebrendirala i promenila ime u "Alfabet", konglomerat koji se više ne bavi samo internet pretragom.

2016: "TRIBJUN PABLIŠING" U "TRONK"

"Tribjun Pablišing" je osnovan 1847. godine, i najpoznatiji je kao izdavač "Čikago Tribjuna" i drugih velikih novina u SAD. Ipak, razvojem interneta prihodi od oglašavanja u novinama su se smanjili, pa je "Tribjun", u pokušaju da izbegne da postane deo "Ganneta" i poveća prihode od reklama promenio ime u "Tronk". Ipak, ime je bilo ismejano, pa je vraćeno na staro.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

BONUS VIDEO: JAVIO SE "VOJADžER 2" - Poruka iz svemira putovala 35 minuta

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.