PREMINUO LEGENDARNI RUSKI VOJNI PILOT: Izvršio najtežu operaciju u Černobilju, leteo iznad otvorenog reaktora!
LEGENDARNI ruski test pilot i Heroj Sovjetskog Saveza Gurgen Karapetijan preminuo je juče u 85. godini u Moskvi, piše TASS.
Kompanija "Ruski helikopteri", u kojoj je Karapetijan radio, izrazila je saučešće porodici i prijateljima čuvenog pilota.
Prema rečima generalnog direktora "Ruskih helikoptera" Nikolaja Kolesova, čiji je savetnik bio preminuli pilot, Gurgen Rubenovič Karapetijan je ceo svoj život posvetio služenju otadžbini i avijaciji.
- Zahvaljujući njemu mnogi tipovi helikoptera su poleteli, a neki od njih su postavili rekorde koji su zauvek proslavili naše letelice. Njegova hrabrost, herojstvo i posvećenost poslu uvek će služiti na primer svima nama. Zauvek će ostati u našim srcima - rekao je Kolesov.
Karapetijan je vršio probne letove na čak 39 tipova helikoptera, jedrilica i aviona, a ako uzmemo u obzir sve modifikacije - više od 100 tipova letelica! Proveo je više od 5,5 hiljada sati u vazduhu i leteo na svim tipovima helikoptera Mi.
- Vinuo se u nebo i testirao helikoptere Mi-26 i Mi-28, učestvovao u ispitivanjima letelica tipa Mi-2, Mi-6, Mi-10, Mi-14, Mi-24 i njihovih modifikacija. U periodu od 1962. godine do 1982. postavio je 10 svetskih rekorda u brzini i nosivosti na helikopterima Mi-6, Mi-10K, Mi-24 i Mi-26 - nabrojali su iz "Ruskih helikoptera" njegove zasluge.
Ipak, taj čuveni pilot će ostati upamćen kao deo tima koji je u maju 1986. godine izvršio najvažniju etapu u operaciji otklanjanja posledica nesreće u nuklearnoj elektrani Černobilj.
On je kao deo posade helikoptera Mi-26 izvršio najteži zadatak - zatvorio je reaktor kupolom teškom 15 tona i tako zaustavio radioaktivno zračenje.
Gurgen Karapetijan je rođen 9. decembra 1936. godine u Sverdlovsku (danas Jekaterinburg). Diplomirao je na Moskovskom vazduhoplovnom institutu 1961. Uporedo sa studijama bavio se jedriličarstvom i helikopterskim sportom u avio-klubu MAI.
Početkom šezdesetih godina se zaposlio u Konstruktorskom birou Mil, gde je brzo napredovao. Dobar deo njegove karijere bio je posvećen razvoju i testiranju jurišnih helikoptera tipa Mi-28N "Noćni lovac".
Mnogi događaji u Karapetjanovom životu bili su povezani sa jurišnim helikopterom Mi-28N "Noćni lovac". Prvi put ga je podigao u nebo, a potom i prikazao na čuvenom mitingu u Le Buržeu 1989. godine. Bio je jedan od glavnih pristalica stvaranja jurišnog helikoptera sa dva člana posade, i u mnogo čemu je doprineo stvaranju izgleda savremenih helikoptera.
Preporučujemo
RUSKI DIPLOMATA O ZAPADNIM SILAMA: Zaboravili su da rešavaju probleme civilizovano
08. 12. 2021. u 09:07
BAJDENOV SAVETNIK O "SEVERNOM TOKU": To je poluga pritiska protiv "ruske agresije"
08. 12. 2021. u 07:39
VUČIĆ PRVI PUT JAVNO OTKRIO: Evo kakav će mir biti između Rusije i Ukrajine!
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obraća se iz Njujorka i govorio o miru između Ukrajine i Rusije.
26. 09. 2024. u 20:56
MLADIĆI ROĐENI OVE GODINE ĆE PRVI U VOJSKU: General Mojsilović otkrio sve detalje o služenju vojnog roka
NAČELNIK Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović rekao je u emisiji "Takovska 10" da Srbija kasni sa uvođenjem obavezne vojne obaveze. Suština je da se izgradi odbrambeni kapacitet Srbije, svaki dan i svaku godinu koju čekamo, gubimo generacije mladih vojnika, rekao je general Mojsilović. U jednoj klasi računamo do 20.000 vojnika-regruta, na godišnjem nivou, dva i po meseca po pet hiljada njih u jednoj klasi, odnosno ciklusu, rekao je Mojsilović uz napomenu da će prvo biti regrutovani mlađi vojnici, počev od 2006. godišta.
25. 09. 2024. u 22:01
STANjE I DALjE NESTABILNO: Evo ko će zameniti Sašu Popovića u Zvezdama Granda
Žiri ostaje u istom sastavu, ali će sada biti pred većim izazovom...
26. 09. 2024. u 19:20
Komentari (2)