PRVI SNIMCI AMERIČKOG SUPERSONIČNOG AVIONAn: X-59 QueSTT razvija kompanija „Lokid Martin“ za Nasu (VIDEO/FOTO)
EKSPERIMENTALNI supersonični avion američke kompanije „Lokid Martin“ X-59 QueSTT, koji ta kompanija razvija za Nasu, snimljen u Teksasu.

Foto Printskrin Jutjub Lokid Martin
Probni letovi supertihog aviona trebalo bi da počnu sledeće godine.
Snimak eksperimentalnog aviona nastala je u Arizoni, na putu ka fabrici „Lokid Martinovog“ odeljenja „Skank vorks“ u Fort Vortu u Teksasu. Na fotografiji koju je objavio „Drajv“, a ima je i na društvenim mrežama, vidi se silueta supersoničnog aviona umotanog u plavu plastičnu foliju, na prikolici za prevoz.
„Skank vorks“ radi na ovom avionu od 2018. godine u svojoj fabrici u Palmdejlu u Kaliforniji. „Lokid Martin“ planira da napravi testni primerak koji bi prikazivao letenje pri brzinama zvuka koje bi trebalo da bude mnogo tiše nego do sada, što je od ključnog značaja za primenu supersoničnih aviona u prevozu putnika.
Kako navodi „Drajv“, eksperimentalna letelica stigla je u Teksas na strukturalna ispitivanja, pre nego što se obave prvi probni letovi u avio-bazi „Edvards“ u Kaliforniji.
Testni primerak ovog aviona napravljen je delimično od komponenti sa drugih letelica, kao što su motor, delovi propulzionog sistema, kabina, točkovi, dok je samo 10 odsto testne letelice originalno. Motor na testnom primerku je „Dženeral elektrik F414“, isti kakav se koristi u borbenom avionu F-18.
Zanimljivo je da pilot ovog aviona uopšte nema pogled ka napred, već se oslanja na sistem kamera, što je inovativni, ali potencijalno rizičan potez.
Probni letovi trebalo bi da se održavaju 2022. i 2023. godine, kada bi testni primerak preuzela NASA, glavni potencijalni kupac, kako bi sprovela svoja testiranja.
Planirano je da avion bude testiran počev od 2024, pa sve do 2026. godine iznad američkih gradova, kako bi se utvrdio nivo buke koji pravi.
„Lokid“ je imao ugovor o razvoju supersoničnog poslovnog aviona sa kompanijom „Aerion“ i on je trebalo da poleti 2023. godine, ali posle bankrota „Aeriona“, taj ugovor je propao.
„Lokid“ nije jedina kompanija koja želi da popuni prazninu u supersoničnim komercijalnim letovima, nastalu posle povlačenja „konkorda“ nakon nesreće na letu Pariz-Njujork 2000. godine i povlačenja ruskog „tupoljeva TU-144“ koji ne leti od 1999. godine. Ta dva aviona bile su jedine nadzvučne putničke letelice na svetu.
U igri su i Rusija, koja je već pravila takve avione, ali i kineska avioindustrija, koja takođe planira razvoj nadzvučne putničke letelice.
rs.sputniknews.com
BONUS VIDEO: RUSI NA TVITERU POSTAVILI VIDEO IZ SRBIJE - "Čuvar reda" u Kraljevu
Preporučujemo

PRVO BORBENO DEŽURSTVO: Lovac Su-57 će čuvati istočne granice Rusije (VIDEO)
21. 12. 2021. u 22:41

OVAKO SU IZGLEDALI POSLEDNjI MINUTI SAŠINOG ŽIVOTA: Bio siguran da će ozdraviti i nije želeo da se govori o bolesti
DIREKTOR i osnivač Grand produkcije, Saša Popović, preminuo je u 70. godini posle kraće i teške bolesti u jednoj klinici u Parizu.
03. 03. 2025. u 09:55

LEKARI U ŠOKU ONIM ŠTO SU NOĆAS VIDELI: Beograđani masovno povraćali, hitna ih vozila i u pritvore
DOKTORKA iz Hitne pomoći u Beogradu, Ivana Stefanović, istakla je jutros da je bilo neuobičajeno mnogo posla sa alkoholisanim građanima tokom noći. Uz to mnogo intervencija, infarkta, kao i saobraćajnih nezgoda.
03. 03. 2025. u 10:05

"HOĆU EUTANAZIJU" Vedrana Rudan donela odluku: "Rekla sam deci da je gotovo, neću da umirem na rate"
ZA lečenje joj je bilo potrebno dosta novca, a deo je stigao iz Srbije, od direktora izdavačke kuće koja objavljuje njena dela.
03. 03. 2025. u 09:53
Komentari (0)