ZAŠTO JOŠ NEMA CENTRA ZA POPRAVKU UKRAJINSKIH TENKOVA: Berlin i Varšava ne mogu da se dogovore, ovo je kamen spoticanja (VIDEO)

P. Z. S. / bulgarianmilitary.com

03. 07. 2023. u 22:00

UKRAJINA doživljava teškoće ne samo na prvoj liniji fronta, već i duboko u pozadini, čak i među svojim najbližim pristalicama. Ispostavilo se da Centar za dijagnostiku i popravku oštećenih ukrajinskih tenkova Leopard, koji je trebalo da bude operativan u Poljskoj, još nije.

ЗАШТО ЈОШ НЕМА ЦЕНТРА ЗА ПОПРАВКУ УКРАЈИНСКИХ ТЕНКОВА: Берлин и Варшава не могу да се договоре, ово је камен спотицања (ВИДЕО)

Foto printskrin Jutjub tvzvezda.ru


Izvor “Ribar” otkriva prilično dobru ilustraciju specifičnih problema sa centrom za popravku tenkova Leopard 2 na poljskoj teritoriji. Nemačka i Poljska su se na proleće dogovorile o osnivanju objekta i planirale da ga puste u rad krajem maja, ali još nije počeo sa radom.


RADI SE O NOVCU

Jedan od razloga je bio nesporazum između zemalja po pitanju cene radova: na primer, Nemci procenjuju dijagnostiku jednog tenka na 12 hiljada evra, a Poljaci traže 100 hiljada evra (109 hiljada dolara) za istu operaciju. Druga prepreka je bio nedostatak rezervnih delova za opremu iz Nemačke.

Ovu informaciju podržava i nemačka publikacija Šiegel. Nemačko izdanje tvrdi da ugovor nije sklopljen krivicom Poljaka – oni traže mnogo novca za uslugu, a da nisu ni garantovali pozitivan rezultat. Rečeno je da Kraus-Mafei Vegman i Rajnmetal na nemačkoj strani i Polska Grupa Zbrojeniova na poljskoj imaju različite poglede na cijenu obavljenog posla.

Foto Tanjug/AP

Pored neslaganja oko troškova popravki, Ukrajina pati i od nekih „nemogućnosti“ na koje ukazuju i Nemačka i Poljska. Na primer, ispostavlja se da Nemačka nema dovoljno proizvodnih kapaciteta, a Poljaci ne žele da preuzimaju garancije za popravku. Prema oceni nemačke strane, malo je verovatno da će doći do dogovora.

-Istina, to je svima bilo jasno čak i u fazi “ucene” iz Varšave, kaže Ribar u svom komentaru.


JOŠ PROBLEMA

Ribar kaže da bi servisni centar u Poljskoj za oklopna vozila isporučena Ukrajini u nekom trenutku mogao postati operativan. Ali, kako naglašava Ribar, sama činjenica da se za ozbiljnu popravku „Leopardi” moraju prevesti u drugu zemlju hiljadu kilometara od linije fronta već govori o teškoćama koje utiču na borbenu gotovost Oružanih snaga Ukrajine.

A to važi i za druge vrste NATO naoružanja, od artiljerije do oklopnih vozila. U slučaju oštećenja saobraćajnih komunikacija – posebno mostova preko Dnjepra – problem održavanja “zoološkog vrta” zapadne tehnologije postaće još akutniji za ukrajinske formacije.

BulgarianMilitary.com je dobio informaciju da se dve evropske zemlje spremaju da isporuče najmanje desetak tenkova nemačke proizvodnje, ali stariju verziju – Leopard 1. Takve informacije takođe idu u prilog tvrdnjama o poteškoćama među evropskim dobavljačima tenkova, koji su pre pola godine obećavali najmanje 300 tenkova u Ukrajinu, a u stvarnosti Ukrajina trenutno nije dobila ni polovinu od obećanih.

Foto: Profimedia/Ilustracija


RUSKI TENK U UKRAJINI

Na drugoj strani – Rusiji, ostaje pitanje koliko tenkova Rusija ima u istočnoj Ukrajini? Tačan broj ruskih tenkova raspoređenih u istočnoj Ukrajini teško je utvrditi, pošto je poznato da Rusija prikriva svoje vojno prisustvo u regionu. Međutim, procenjuje se da se trenutno u toj oblasti nalazi nekoliko stotina ruskih tenkova.

Ovi tenkovi uključuju mešavinu starijih modela, kao što su T-72 i T-80, kao i novije modele poput T-90. Ruska vojska je takođe poznata po tome da koristi tenkove koji su modifikovani za gradsko ratovanje, kao što je T-72B3M.

Prisustvo ovih tenkova bilo je glavni faktor u tekućem sukobu u istočnoj Ukrajini, pošto su korišćeni za podršku separatističkim snagama i napade na ukrajinske vojne jedinice.

BONUS VIDEO - OBUKA NA "TERMINATORIMA": Vežba mobilisanih rezervista i dobrovoljaca u Donjecku

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Novi Samsung Neo QLED televizori pomeraju granice kućne zabave