KRENULI AUTOMOBILI KOJI IMAJU OČI: Budućnost već na drumovima
AUTOMOBIL "s očima" u širokoj upotrebi sišao je na evropske drumove. U Velikoj Britaniji je isprobano i odobreno vozilo tipa "plavo krstarenje" marke "ford mustang mah E" kome nije potreban aktivan vozač. Onaj ko sedi za komandama treba samo da nadgleda situaciju.

Foto Pixabay free images
To ne znači da će vozač moći da radi šta mu je volja. Obaveza mu je da prikuje pogled na put. Kamere u vetrobranskom staklu upozoravaju ga zvučnim signalom da mora da se usredsredi na kontrolu onoga što rade kamere, ukoliko mu pažnja odluta.
Ceo sistem isprobalo je petsto dobrovoljaca na putevima. Većih problema nije bilo, pa je od 24. jula stigla dozvola za upotrebu na Ostrvu, a uskoro se očekuje i za Francusku i Nemačku. Pravilo važi za 6.000 kilometara britanskih auto-puteva čije trake su precizno iscrtane za oko kamere, a uskoro će, kada se sve bude proširilo na Francusku i Nemačku, takva vožnja biti omogućena na ukupno 22.000 kilometara.
Naravno, vozilo je, osim automatskog okretanja volana praćenjem bele linije, opremljeno i sada već standardnim mogućnostima držanja odstojanja sa kolima ispred i sa strane, uz automatsko ubrzavanje i kočenje.
I do sada je bilo eksperimentalnih vozila koja su se "sama kretala", ali ovo je prvi put da se to koristi u široj upotrebi u Evropi i praktično je na raspolaganju svakome ko želi, i može, da kupi ovaj automobil. Faktički da nema pravnih i tehničkih poteškoća za njegovu vožnju auto-putevima širom Evrope.
Ovo tehnološko dostignuće predstavljeno je kao korak više ka potpunoj automatizaciji vožnje. Do sada je u SAD sličnu mogućnost imalo oko 200.000 vozača, bez izazvanih većih udesa. Mogućnost takvog upravljanja nudi i američka konkurentska firma GM. To je moguće i kod "Mercedesa", za sada samo do brzine od 60 kilometara na sat u gradskim gužvama u Nemačkoj, dok "Tesla" najavljuje nešto slično "Fordu" za svoju četvrtu generaciju vozila koja uskoro treba da se pojavi. Veliki broj automobila danas prati belu liniju, ali je vozač ipak primoran da drži ruke na volanu, o čemu ga upozorava senzor. Sada to više nije slučaj.
Oni koji se oslanjaju na kamere u vožnji ističu da je ljudski faktor najčešći izazivač nesreća na putu. Čovek je, izgleda, već postao višak u vožnji, ali ona bez njegove kontrole, ipak, još neće moći da se obavlja.

PRVA DUGOROČNA PROGNOZA STRUČNjAKA: Evo kada će pasti sneg u Srbiji i kakva zima čeka Evropu
PREMA prvim prognozama evropskih stručnjaka sa sajta Severe Weather Europe, zimu 2025/2026 obeležiće uticaj slabe faze La Ninje i verovatno slabiji polarni vrtlog. Ovo znači dinamičnije kretanje atmosferskog pritiska, što može omogućiti hladnije dane u Evropi, ali i u SAD i Kanadi.
13. 08. 2025. u 09:59

TRAMP U OGROMNOM PROBLEMU: Veliki peh pred sastanak sa Putinom na Aljasci
PREDSTOJEĆI sastanak između predsednika SAD Donalda Trampa i ruskog predsednika Vladimira Putina u petak na Aljasci dolazi u vreme kada u američkoj administraciji gotovo da nema iskusnih stručnjaka za Rusiju, piše Fajnenšel tajms.
13. 08. 2025. u 11:24

SRBIN ČUVAO KLINTONA: Bivši predsednik ostao zatečen - posle svađe saznao Ajkulino poreklo: "Osećao sam da mi ne može ništa" (FOTO)
ČOVEK koji je čuvao Madonu, princa Harija, Bijonse i Naomi Kembel potiče iz stare beogradske porodice.
14. 08. 2025. u 07:43
Komentari (0)