ZAŠTO JOŠ TRAJE POTRAGA ZA F-35: Nevidljivi američki lovac, postao “nevidljiv” posle pada, u toku opsežna potraga letelicom

П. З. С. /eurasiantimes.com

18. 09. 2023. u 20:00

NAJSKUPLjI američki stelt borbeni avion pete generacije, F-35B, nestao je nakon što je nesreća primorala pilota da se katapultira iznad Južne Karoline. Pokrenuta je besomučna potraga jer je avion možda izmakao radarima, a posmatrači se pitaju da li prikrivenost aviona ometa taj napor.

ЗАШТО ЈОШ ТРАЈЕ ПОТРАГА ЗА Ф-35: Невидљиви амерички ловац, постао “невидљив” после пада, у току опсежна потрага летелицом

Foto: Printskrin/Twitter/ Babak Taghvaee

Pilotu je pružena pomoć u lokalnoj bolnici nakon katapultiranja oko 14 časova 17. septembra po lokalnom vremenu, ali je avion vredan 90 miliona dolara pronađen tek uveče. Avion je 501. dodeljen eskadrili za obuku marinaca, a zajednička baza Čarlston apelovala je na javnost da pomogne u lociranju borbenog aviona.

Na osnovu poslednje lokacije letelice, potraga se vodi oko jezera Moultri i Marion u Južnoj Karolini. Razlog za izbacivanje još nije utvrđen.

-Ako imate bilo kakvu informaciju koja bi mogla pomoći našim timovima za oporavak da lociraju F-35, pozovite Operativni centar za odbranu baze na broj 843-963-3600, navela je zajednička baza Čarlston u objavi na Iks (ranije poznatom kao Tviter).

Uopšteno govoreći, far za potragu i spasavanje je ugrađen u pilotsko sedište za katapultiranje da bi ga locirao nakon katapultiranja. -Letelica nema nikakav geolokator u sebi, tako da ako je avion nestao sa radara, teško ga je tražiti elektronskim putem, rekao je penzionisani zvaničnik za EurAsian Times.

Korpus američkih marinaca je glavni operater za borbeni avion F-35B kompanije Lokid Martin.

Baza je blizu obale. A mogućnost da borbeni avion uranja u okean sada se ne može sa sigurnošću isključiti. Incident je podsetnik na vreme kada je MiG-23 leteo preko 900 kilometara kroz Evropu nakon katapultiranja pilota. Avion bez pilota srušio se u Belgiji.


PLAŠT NEVIDLjIVOSTI F-35

F-35 Lajting 2 nazvan je jednim od najtajnijih borbenih aviona koji su poleteli u nebo. Njegova sposobnost da nekažnjeno ulazi i izlazi iz neprijateljskog prostora zavisi od njegovih mogućnosti prikrivenosti.

Za razliku od uobičajenog razumevanja, prikrivenost nije potpuna nevidljivost. Stelt olakšava ili komplikuje sposobnost neprijatelja da pronađe i obori avion kroz dizajn, taktiku i tehnologiju.

Sa 51 stopom dužine i 35 stopa širine, F-35 nije mali avion. Ali njegov oblik je dizajniran da odbije radarsku energiju od izvora poput kosog ogledala. Njegova površina je takođe pomešana i zaglađena „kako bi se omogućilo da energija radara nesmetano teče po njoj“ — slično kao voda koja teče po glatkoj površini.

Kako tehnologije protivvazdušne odbrane i radara nastavljaju da rastu u skokovima i granicama, F-35 zahteva svaku uncu stelt da bi preživeo sporni vazdušni prostor. Američko vazduhoplovstvo to postiže ručno farbanjem svog borbenog aviona pete generacije.

Specijalna boja ima tehnologiju koja je slabo vidljiva, što otežava neprijateljima da otkriju, prate ili ciljaju borbeni avion radarima ili projektilima.

F-35 ima niži radarski presek kako bi njegovi piloti mogli prvo da vide druge avione i preduzmu akciju. Poravnane ivice F-35, smanjeni ic potpis motora, unutrašnji transport oružja i goriva i ugrađeni senzori doprinose njegovim jedinstvenim prikrivenim performansama.



NIZ NESREĆA F-35

F-35 može da leti do 1,6 maha i da nosi unutrašnji teret od četiri oružja bez ugrožavanja njegove skrivenosti. Ali, više od njegove vatrene moći, svest o situaciji koju pruža pilotu kroz svoju ogromnu računarsku moć čini ga moćnijim od konkurencije. Zbog toga su F-35 postali poznati kao „kvoterbekovi na nebu“ ili „kompjuter koji slučajno leti“.
Trenutno, u 17 vazduhoplovnih snaga širom sveta leti F-35. Dizajniran od temelja da daje prednost niskoj uočljivosti, F-35 je borbeni avion sa jednim motorom. Ima tri varijante.
F-35A, kojim upravlja Vazduhoplovstvo, poleće i sleće na konvencionalne piste, a F-35B, verzija marinskog korpusa, je avion za vertikalno sletanje sa kratkim poletanjem koji može da deluje sa amfibijskih jurišnih brodova mornarice. F-35C se leti sa nosača aviona.

Avion je 2018. godine pretrpeo prvu nesreću u 17 godina svog razvoja. U jezivoj sličnosti sa poslednjom nesrećom, borbeni avion Marinaca, F-35B, srušio se u Južnoj Karolini 2018.

Godine 2022. još jedan F-35B je sleteo u Teksasu. Nakon incidenta, Lokid Martin je prizemljio nekoliko F-35 najmanje do početka januara 2023. i zaustavio isporuke stelt lovca SAD i njihovim saveznicima.

U januaru 2022, F-35C koji je leteo sa nosača aviona USS Karl Vinson u Južnom kineskom moru srušio se na palubu, pri čemu je sedam ljudi povređeno.

Takođe, u januaru 2022, pilot južnokorejskog mlaznog lovca F-35A izvršio je hitno „sletanje na stomak“ u vazdušnu bazu nakon što mu je stajni trap pokvario zbog elektronskih problema.

U novembru 2021, britanski F-35 srušio se sa nosača aviona HMS Kvin Elizabet u Sredozemno more. Pilot se bezbedno katapultirao iz tog aviona.

U maju 2020, pilot se bezbedno katapultirao kada se F-35 američkog vazduhoplovstva srušio pri sletanju u vazduhoplovnu bazu Eglin na Floridi. Vazduhoplovstvo je pripisalo nesreću različitim faktorima koji uključuju pilota i sisteme aviona.

U aprilu 2019, japanski F-35 se srušio u Tihi okean kod severnog Japana, ubivši svog pilota. Japanska vojska je za tu nesreću okrivila prostornu dezorijentaciju, „situaciju u kojoj pilot ne može tačno da oseti položaj, stav, visinu ili kretanje aviona“.

BONUS VIDEO - RUSIJA: Visokoprecizna snajperska puška Astarta predstavljena na forumu Armija-2023

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

OPASNOSTI SU SVE VEĆE Putin progovorio o trećem svetskom ratu - Mi vidimo šta radi naš protivnik