FRANCUSKE BARBIKE NA POLITIČKOJ SCENI: Veštačka inteligencija umešala prste u evropske izbore

VEŠTAČKA inteligencija se na velika vrata umešala u aktuelne evropske izbore.

ФРАНЦУСКЕ БАРБИКЕ НА ПОЛИТИЧКОЈ СЦЕНИ: Вештачка интелигенција умешала прсте у европске изборе

Foto: Goran Čvorović

Dve francuske političarke, pritom rođake, šefica poslaničke grupe krajnje desničarskog "Nacionalnog okupljanja" u francuskom parlamentu Marin Le Pen i predvodnica liste još ekstremnijeg "Ponovnog osvajanja" Marion Marešal, tekta i sestričina, dobile su na društvenim mrežama zavodljive "dvojnice" koje privlače stotine hiljada potencijalnih birača.

Amandin Le Pen, stara 24 godine, izvanredno pleše, ima sjajnu figuru, odlično peva, divno izgleda i prati trendove mlade generacije. Na isti način, kao i dvojica Le Penove, nastupa i Lena Marešal. Dve barbike, u službi osvajanja birača.

Obe stranke negiraju da su kreacije izašle iz njihovih političkih kuhinja. Tužbe, ipak, nisu podnete. Postakve na "tiktoku" poregledane su više od milion puta i jasno je da donose dobru reklamu, mada neki stručnjaci ističu da bi mogle da imaju i negativnu konotaciju iz "seksističkog" ugla.

Kada su, međutim, iz Makronove stranke početkom godine, takođe uz pomoć veštačke inteligencije, Le Penovoj "prišili" da govori ruski jezik, pokušavajući time da aludiraju na navodnu bliskost "Nacionalnog okupljanja" s Moskvom, usledio je hitni zahtev za povlačenje s mreže.

Modernim rečnikom, ovakve objave nazivaju se "dip fejk", odnosno "duboke lažne vesti". Francuske vlasti nisu čekale evropske zakone, već su same krenule u borbu protiv ove pošasti. Senat je prihvatio predlog zakona kojim se postavljanje takvih snimaka bez saglasnosti kažnjava sa 45.000 evra i dve godine zatvora. Mogu da izazovu veliku štetu u privatnom životu, jer se nekada koriste i za ucene u raznim domenima, sve do lažiranja seksualnog odnosa. S druge strane, lako se prave uz svima dostupne programe. 

Istovremeno, nije tajna da političke partije održavaju seminare za svoje talentovane članove, učeći ih kako da se razotrikvaju ovakvi spotovi, ali i kako da se iz njih izvlači korist. U Parizu se pribojavaju da će sličnih postavki biti još. Postoji i bojazan od mogućeg stranog mešanja, konkretno Rusije, na šta ukazuje i gledana informativna televizija BFMTV.

LAŽNA SVAKA PETA VEST

Skreće se pažnja kako da se otkriju "fejkovi", često na osnovu loše sinhronizacije i neprirodnog talasanja kose. Neki radovi su, ipak, blizu savršenstva. Spotovi nastali na osnovu veštačke inteligencije već su viđeni u izborima u nekim zemljama, kao što su SAD ili Argentina. Prema jednom istraživanju objavljenom u Francuskoj, čak 20 odsto postavki na "tiktoku" predstavljaju lažne informacije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ČAK SU I ALBANCI OSTALI ZAPANJENI: Ovo je fudbalska reprezentacija Ukrajine uradila pred meč u Tirani