NOVI FRANCUSKO-NEMAČKI TENK BIĆE “ZVER”: Ovo je glavna odlika novog oklopnjaka (VIDEO)

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

01. 05. 2024. u 21:00

KLjUČNI Memorandum o razumevanju između Francuske i Nemačke potpisan je 26. aprila. Sporazum je pokrenuo sledeću fazu razvoja francusko-nemačkog tenka MGCS (Main Ground Combat System).

НОВИ ФРАНЦУСКО-НЕМАЧКИ ТЕНК БИЋЕ “ЗВЕР”: Ово је главна одлика новог оклопњака (ВИДЕО)

Foto printskrin Jutjub/Military Highlights


Ovaj projekat otkriva ključne detalje o naoružanju tenka, prvenstveno potencijalno uključivanje topa od 130 mm ili 140 mm.

Nemački razvijen top kalibra 130 mm (L-51) predstavlja snažan kontrast francuskoj ponudi od 140 mm (ASCALON). Uzimajući u obzir različite potrebe korisnika, kupola predstojećeg tenka će verovatno biti dizajnirana da primi bilo koji od dva topa. Primećujemo da se očekuje da MGCS zameni Leopard-2 i Leklerk počevši od 2035. godine.

Osnovni princip ASCALON-a počiva na inovaciji i otvorenosti za nove inpute, uključujući pojavu novih tehnologija. Kalibar od 140 mm značajno povećava domet, omogućavajući ciljanje izvan vizuelnog kontakta (BLOS/NLOS: Izvan linije vida/van linije vida), a istovremeno eskalira snagu svog udara.


TEHNOLOŠKI NAPREDNO ORUŽJE

Veći domet napada zaista signalizira poboljšanu bezbednost našeg hipotetičkog tenka, omogućavajući im da neutrališu opoziciju sa bezbedne udaljenosti. ASCALON municija, maksimalne dužine od 130 cm, biće smeštena u sistem automatskog punjenja – tehnologiju koju trenutno koristi Leklerk.

Približan proračun energije koju proizvodi top je oko 10 megadžula, sa sposobnošću da rukuje municijom kinetičke energije od 13 megadžula. Zanimljivo je da je unutrašnji pritisak koji vrši jednak pritisku topova od 120 mm.

Kreatori kompanije Nekster (Nexter) su uvereni da ovaj nivo performansi podiže ASCALON do tehnološki napredne opcije, spremne za izazove u budućnosti. Posebno, ASCALON značajno smanjuje trzaj, uglavnom zbog inovativne upotrebe kočnice, eksterno kontrolisanog polja pritiska i dobro podešene brzine potiska tokom pražnjenja. Shodno tome, trupe u blizini tenka ne moraju da brinu o šteti ili nelagodnosti zbog pucanja ASCALON-a – kritičnog faktora u scenarijima urbanog ratovanja.


MGCS

Francusko-nemački glavni kopneni borbeni sistem (MGCS) simbolizuje zajednički poduhvat između Francuske i Nemačke na dizajniranju i proizvodnji nove generacije superiornih borbenih tenkova. Ovaj projekat predstavlja deo njihove šire inicijative za ujedinjenje svojih odbrambenih sektora i promovisanje jačeg vojnog saveza. Predviđeno je da MGCS zameni nemačke Leopard 2 i francuske Leklerk glavne borbene tenkove do sredine 2030-ih.

Foto printskrin youtube sidom mbt

Zbog razvojne faze projekta koja je u toku, tačne dimenzije MGCS-a još nisu objavljene u javnosti. Ipak, očekuje se da će se blisko uskladiti sa trenutnim glavnim borbenim tenkovima, koji obično imaju oko 10 metara dužine, 3,5 metara širine i procenjene visine od 2,5 metara.

Pošto precizni tehnički detalji MGCS-a nisu otkriveni, oni ostaju uglavnom nepoznati. Međutim, prognoze ukazuju da će tenk biti opremljen oklopnom naprednom zaštitom, verovatno uključujući mešavinu kompozitnih materijala i reaktivnog oklopa. Pored ovoga, verovatno će biti opremljen najsavremenijim sistemom za upravljanje vatrom kako bi se povećala njegova tačnost i mogućnosti sticanja ciljeva.


OČEKIVAN POGON

Očekuje se da će MGCS biti pokretan motorom visokih performansi, verovatno dizel motorom sa turbopunjačem, koji će obezbediti maksimalnu brzinu od oko 70 km/h i brzinu van puteva od 45 km/h. Pogonski sistem će verovatno biti dizajniran za visoku mobilnost i agilnost, omogućavajući tenk da efikasno radi na različitim terenima.
Operativni domet MGCS-a tek treba da bude potvrđen. Međutim, verovatno će biti uporediv sa trenutnim glavnim borbenim tenkovima, koji obično imaju operativni domet od 350 do 500 kilometara. Ovaj opseg se može proširiti dodatnim rezervoarima za gorivo ili punjenjem goriva.


OBE VOJSKE

U nemačkoj vojsci, glavni borbeni tenk koji je trenutno u upotrebi je Leopard 2. Ovaj tenk, koji je proizvela Kraus-Mafei, prvi put je ušao u upotrebu 1979. godine i od tada je kontinuirano unapređivan. Najnovija verzija, Leopard 2A7, smatra se jednim od najnaprednijih tenkova na svetu, sa poboljšanjima u oklopu, vatrenoj moći i elektronici (u toku je razvoj i leoparda 2A8).

Foto printskrin Jutjub/Military Highlights

Nemačka vojska takođe koristi Pumu, borbeno vozilo pešadije koje se može kategorisati kao laki tenk. Puma, koja je ušla u upotrebu 2010. godine, poznata je po svom modularnom dizajnu. Ova karakteristika mu omogućava da se prilagodi različitim misijama, a poznat je po svojim naprednim sistemima zaštite.

U Francuskoj, glavni borbeni tenk u upotrebi u francuskoj vojsci je Leklerk. Razvijen od strane Nekster Sistems, Leklerk je prvi put ušao u upotrebu 1992. godine. Poznat je po svom visokom nivou automatizacije i integracije, koji smanjuje broj posade na tri, i po svom moćnom topu sa glatkim cevima od 120 mm.

Francuska takođe koristi AMKS-10 RC, lako izviđačko vozilo koje se može smatrati lakim tenk. AMKS-10 RC, koji je ušao u upotrebu 1981. godine, opremljen je topom od 105 mm i poznat je po svojoj brzini i mobilnosti.

bulgarianmilitary.com

BONUS VIDEO - RUSKI BOMBARDERI U AKCIJI: Borbena misija u pravcu južnog Donjecka

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (4)

CRNOGORCI KIPTE OD BESA ZBOG SKANDALA NA CRNOGORSKOJ TELEVIZIJI: U sopstvenu državu ne možemo da čujemo himnu!