NAJNOVIJI RAFAL F5 IMAĆE I STELT DRONOVE: Posle Rusije, Amerike i Kine i francusko vazduhoplovstvo razvija nove sisteme (VIDEO)
FRANCUSKA prati najnovije trendove borbenih sistema u vazduhoplovnom domenu, bespilotne lovce koji međusobno sarađuju, a nova borbena bespilotna letelica imaće stelt karakteristike.
Francuski ministar odbrane Sebastijen Lekornu najavio je pokretanje razvoja bespilotne borbene letelice koja će nakon 2030. godine dopuniti budući standard F5 lovačkog aviona Rafale.
Najava je data tokom ceremonije koja je obeležila 60. godišnjicu Francuskih strateških vazdušnih snaga (FAS) u vazdušnoj bazi Sen-Dizje, u prisustvu generala Žeroma Belanžera, načelnika Generalštaba Francuskih vazdušnih i svemirskih snaga, i Erika Trapijea, predsednika i generalnog direktora kompanije Daso Aviejšn (Dassault Aviation).
Novi prikriveni borbeni tandem Rafale u standardu F5, koji će leteti sa takođe stelt dronom, doprineće budućoj tehnološkoj superiornosti Francuske, smatra se. Podsetimo, u pitanju je opcija koju najavljuju skoro svi avioni trenutno u razvoju. Stvaranje ovakvih sistema predstavlja značajnu promenu u oblasti vojne vazduhoplovne tehnike.
-Ovaj stelt borbeni dron će početi da doprinosi tehnološkoj i operativnoj superiornosti Francuskih vazdušnih snaga do 2033. godine. Značajno je što se njegov razvoj pokreće danas, dok obeležavamo 60. godišnjicu Strateških vazduhoplovnih snaga i 90. godišnjicu Vazduhoplovnih i svemirskih snaga.
U vazduhoplovstvu, izuzetno složenoj oblasti, budućnost ima duboke korene, a inovacija se oslanja na iskustvo. Daso Avijacija i njeni partneri ponosni su što služe Francuskim oružanim snagama i Francuskoj agenciji za nabavku odbrane (DGA). Njihovo obnovljeno poverenje nas čini počastvovanim i obavezuje”, izjavio je Erik Trapije.
Ovaj dron će biti komplementaran sa Rafalom i namenjen za kolaborativnu borbu. Uključiće stelt tehnologije, autonomnu kontrolu, unutrašnji kapacitet za korisni teret i još mnogo toga. Biće izuzetno svestran i dizajniran da evoluira u skladu sa budućim pretnjama, saopštila je kompanija Daso.
Nova borbena bespilotna letelica će imati koristi od dostignuća programa “nEUROn” (nEUROn), prve stelt bespilotne borbene letelice, međutim, idalje na nivou demonstratora u Evropi.
DRON NEURON
Podsetimo, program nEUROn, pokrenut davne 2003. godine, ujedinio je tada vazduhoplovne resurse iz šest evropskih zemalja, a upravljanje projektom je vršila upravo kompanija Daso. Prvi zvanični let programa održan je u decembru 2012. godine i do danas je izvedeno preko 170 testnih letova.
Nakon što se Španija pridružila programu početkom februara 2006. godine, program nEUROn razvijen je od strane kompanija Daso, Talis, EADS (Francuska), Leonardo-Finmehanika (Leonardo-Finmecanika )(Italija), Saab (Švedska), EADS CASA (Španija), Helenik Aerospajs Industri (Hellenic Aerospace Industry)(Grčka) i RUAG (Švajcarska).
Demonstrator leta u okviru programa nEUROn ima maksimalnu poletnu masu od 7.000 kg, dok bez korisnog tereta i goriva teži 4.900 kg.
Doseže maksimalnu brzinu od 980 km/h i maksimalnu visinu leta od 14.000 metara. Može biti opremljen sa dve vođene bombe od 230 kg. Sa oblikom krila zmaja, ima širinu od 12,5 m, dok je dužina 9,5 m.
BUDUĆI RAFALE F5
Rafale F5 je buduća, unapređena verzija francuskog borbenog aviona Daso Rafal, koja je planirana da postane operativna nakon 2030. godine.
Ova verzija će navodno doneti niz tehnoloških poboljšanja u odnosu na prethodne modele, sa posebnim fokusom na saradnju sa bespilotnim letelicama, što će omogućiti kompleksne vojne operacije, gde bespilotne letelice mogu da obavljaju izviđanje, napade ili ometanje neprijateljskih sistema.
Ova verzija će imati unapređene sisteme smanjenja radarskog otiska, što će ga učiniti manje vidljivim neprijateljskim radarima.
Rafale F5 će biti opremljen modernizovanim radarima, sistemima za elektronsko ratovanje i naprednim komunikacionim sistemima, omogućavajući mu bolju povezanost i razmenu podataka sa dronovima i drugim platformama.
Francuzi su do sada otkrili da će Rafale u standardu F5, takođe nazvan Super Rafal, imati revolucionarni radarski sistem RBE2-XG. Teoretski, ovaj radar ima mogućnost da identifikuje sve avione u svom dometu. Ovo uključuje čak i najnaprednije lovce 5. generacije koji rade u „nevidljivom“ radarskom režimu.
Integracija RBE2-XG je spremna da značajno poboljša dugovečnost i efikasnost „običnih“ AESA radara koji se trenutno koriste.
Dok se Daso Aviejšn Rafal F5 priprema za svoj debi na tržištu, avion će se suočiti sa oštrom konkurencijom evropskog Jurofajter Tajfun-a, ruskog MiG-35 i Su-35. Međutim, očekuje se da će Rafal F5 krenuti stopama svojih prethodnika, Rafale F3-R i Rafale F4, čineći da ovi opasni protivnici dobiju ozbiljnu konkurenciju.
Zaista, menadžment Daso-a ima velika očekivanja od Rafala F5. Čak predviđaju da će ova letelica biti glavni igrač u međunarodnoj areni, sposobna da nadoknadi izgubljenu poziciju od Lokid-Martin i njihovog F-35A Lajting 2.
Međutim, ne treba očekivati da ćemo uskoro videti Rafale F5 kako leti. Pedantno pripremljen preliminarni raspored Dasoa ne predviđa isporuke francuskom ratnom vazduhoplovstvu pre 2035. godine, u kontekstu izvoznih ugovora koje mora da ispuni za trenutne verzije na proizvodnoj liniji.
oruzjeonline.com
BONUS VIDEO - RUSIJA LANSIRALA RAKETU: Pogledajte trenutak lansiranja
Preporučujemo
BRITANCI ČUVALI IZRAELSKO NEBO: Džon Hili poručio da je RAF "igrao svoju ulogu"
02. 10. 2024. u 14:45
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
DA ČOVEK NE POVERUJE: Pogrebni biznis - evo čime se Legija bavi u zatvoru
TAJ posao mu je plaćen.
18. 11. 2024. u 15:42
Komentari (0)