MODEL AVIONA NEMA FUNKCIJU "IZBAVICAVANJA GORIVA": Oglasila se južnokorejska avio kompanija Đeđu Er
ĐEĐU Erlajns potvrdio je da je let 7C2216 iskočio sa piste na međunarodnom aerodormu u Muanu i podelio detalje vezano za model aviona.
Kako ovim avionom, tačnije modelom Boing 737-800, trenutno upravlja većina niskobudžetnih kompanija, tačan uzrok nesreće još uvek nije utvrđen, a uznemirenost kod korejskih putnika sve više raste.
Kako prenose korejski mediji, model 737-800 nema funkciju "izbacivanja goriva" koja mu omogućava da ispušta gorivo u vazduh, što prouzrokuje dodatnu štetu u situacijama poput nesreće koja se jutros dogodila na aerodromu u Maunu kada stajni trap (točkovi koji se koriste za sletanje) nije mogao da se aktivira, te je avion morao da sleti na svoj trup.
Prema stručnjacima vazduhoplovne industrije, Boing 737 je letelica namenjena za srednje i kratke realcije koju je kompanije prvi put proizvela 1967. godine, a ovaj model važi za najdugovečniji i najprodavaniji sa kumulativnom prodajom koja prelazi 10.000 jedinica.
Među njima, 737-800, model 737 NG, prodat je u preko 5.000 jedinica od svog lansiranja 1997. godine, što čini skoro polovinu Boingove prodaje 737.
Prema Vazduhoplovno-tehničkom informacionom sistemu (ATIS), 101 avion ovog modela je u upotrebi u Koreji, uglavnom od strane LCC-a.
S obzirom da je ovo najprodavaniji avion na svetu, vesti o nesrećama se često čuju.
Jedan od primera je let MU5735 kompanije Čajna Istern Erljans koji se srušio u južnoj kineskoj autonomnoj oblasti Guangsi Džuang marta 2022. godine pri čemu je poginulo svih 123 putnika i 9 članova posade, a uzrok pada aviona i dan danas nije poznat.
U oktobru se putnički avion Er Indije Ekspres Boing 737-800 vratio na aerodrom dva i po sata nakon poletanja sa aerodroma Tiručirapali u Indiji zbog problema sa stajnim trapom (točkovima).
Usled nemogućnosti da ispuste gorivo, ovaj tip aviona ne može da smanji rizik od udara trupa i požara tokom prinudnog sletanja, te bi morali da kruže istom deonicom kako bi sagoreli gorivo, međutim u ovakvoj situaciji kada je problem sa motorom kao u slučaju u Oslu, verovatno nisu imali drugog izbora nego da prinudno slete sa značajnom količinom goriva.
Veliki Boing avioni kao što su 747 i 777 i Erbas avioni kao što su A340 i A380 opremljeni su funkcijama izbacivanja goriva.
- Pošto je 737-800 najprodavaniji model do sada, moramo biti oprezni kada govorimo o mogućnosti kvara na avionu. Moramo utvrditi tačan uzrok nesreće - rekao je zvaničnik vazduhoplovne industrije
Preporučujemo
POTVRĐENO 177 MRTVIH, A DVOJE SE VODI KAO NESTALO: Najnoviji detalji tragedije u Seulu (FOTO)
29. 12. 2024. u 11:25 >> 11:49
"DELIMO BOL, NAŠE MISLI SU SA VAMA" Vučić uputio saučešće povodom nesreće u Republici Koreji
29. 12. 2024. u 09:23 >> 09:27
KONTROLORI LETA U PANICI ZBOG AVIONA SA 155 PUTNIKA: Drama na nebu iznad Beograda
29. 12. 2024. u 08:20
KANDIDAT ZA RUMUNSKOG PREDSEDNIKA ĐORĐESKU: Ukrajina je izmišljena država, biće podeljena sto posto
KANDIDAT za predsednika Rumunije Kalin Đorđesku izjavio je da je Ukrajina „izmišljena država“ koju će podeliti susedi.
30. 01. 2025. u 13:44
BRITANSKI EKSPERT: Imamo posla sa diletantom – Zelenski ne može da podnese da je kraj
ŠEF ukrajinskog režima Vladimir Zelenski podsvesno ne može da prihvati temu povlačenja ukrajinskih snaga u zoni borbenih dejstava, izjavio je britanski vojni analitičar Aleksandar Merkuris
30. 01. 2025. u 07:58
GLUMICA IZ "SELO GORI" UMRLA OD DROGE: Brat joj se ubrzo udavio u Dunavu
"STRAŠNO mi je teško, moja bol je ogromna i niko je neće izlečiti dok sam živa. Meni je i sin Jovan odmah za Ivanom otišao. Udavio se u Dunavu, bio je mnogo vezan za sestru i nije mogao nikako da je preboli."
31. 01. 2025. u 17:17
Komentari (0)