MODEL AVIONA NEMA FUNKCIJU "IZBAVICAVANJA GORIVA": Oglasila se južnokorejska avio kompanija Đeđu Er

Jovana Švedić

29. 12. 2024. u 15:59

ĐEĐU Erlajns potvrdio je da je let 7C2216 iskočio sa piste na međunarodnom aerodormu u Muanu i podelio detalje vezano za model aviona.

МОДЕЛ АВИОНА НЕМА ФУНКЦИЈУ ИЗБАВИЦАВАЊА ГОРИВА: Огласила се јужнокорејска авио компанија Ђеђу Ер

Tanjug

Kako ovim avionom, tačnije modelom Boing 737-800, trenutno upravlja većina niskobudžetnih kompanija, tačan uzrok nesreće još uvek nije utvrđen, a uznemirenost kod korejskih putnika sve više raste.

Kako prenose korejski mediji, model 737-800 nema funkciju "izbacivanja goriva" koja mu omogućava da ispušta gorivo u vazduh, što prouzrokuje dodatnu štetu u situacijama poput nesreće koja se jutros dogodila na aerodromu u Maunu kada stajni trap (točkovi koji se koriste za sletanje) nije mogao da se aktivira, te je avion morao da sleti na svoj trup.

Prema stručnjacima vazduhoplovne industrije, Boing 737 je letelica namenjena za srednje i kratke realcije koju je kompanije prvi put proizvela 1967. godine, a ovaj model važi za najdugovečniji i najprodavaniji sa kumulativnom prodajom koja prelazi 10.000 jedinica.

Među njima, 737-800, model 737 NG, prodat je u preko 5.000 jedinica od svog lansiranja 1997. godine, što čini skoro polovinu Boingove prodaje 737.

Prema Vazduhoplovno-tehničkom informacionom sistemu (ATIS), 101 avion ovog modela je u upotrebi u Koreji, uglavnom od strane LCC-a.

S obzirom da je ovo najprodavaniji avion na svetu, vesti o nesrećama se često čuju.

Jedan od primera je let MU5735 kompanije Čajna Istern Erljans koji se srušio u južnoj kineskoj autonomnoj oblasti Guangsi Džuang marta 2022. godine pri čemu je poginulo svih 123 putnika i 9 članova posade, a uzrok pada aviona i dan danas nije poznat.

Putnički avion kompanije KLM koji je takođe Boing 737-800 prinudno je sleteo na aerodrom Torp Sandefjord u Oslu usled kvara na hidraulici.

U oktobru se putnički avion Er Indije Ekspres Boing 737-800 vratio na aerodrom dva i po sata nakon poletanja sa aerodroma Tiručirapali u Indiji zbog problema sa stajnim trapom (točkovima).

Usled nemogućnosti da ispuste gorivo, ovaj tip aviona ne može da smanji rizik od udara trupa i požara tokom prinudnog sletanja, te bi morali da kruže istom deonicom kako bi sagoreli gorivo, međutim u ovakvoj situaciji kada je problem sa motorom kao u slučaju u Oslu, verovatno nisu imali drugog izbora nego da prinudno slete sa značajnom količinom goriva.

Veliki Boing avioni kao što su 747 i 777 i Erbas avioni kao što su A340 i A380 opremljeni su funkcijama izbacivanja goriva.

- Pošto je 737-800 najprodavaniji model do sada, moramo biti oprezni kada govorimo o mogućnosti kvara na avionu. Moramo utvrditi tačan uzrok nesreće - rekao je zvaničnik vazduhoplovne industrije

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MAŠINA SE NIJE POKVARILA: Dejan Savić oduševio Crnogorce