SEKSUALNE LUTKE S DEČJIM LIKOM: Francuska javnost zapanjena proizvodom firme koja otvara svoj prvi butik garderobe u Parizu

Čedni lik devojčice u haljinici koja grli plišanog medu, predstavlja, u stvari, seksualnu lutku namenjenu odaslima.

СЕКСУАЛНЕ ЛУТКЕ С ДЕЧЈИМ ЛИКОМ: Француска јавност запањена производом фирме која отвара свој први бутик гардеробе у Паризу

Foto: Printskrin

Ovaj proizvod, koji se nalazio na sajtu azijske firme "Šin", reklamiran "kao fantastičan poklon za usamljenog čoveka", izazvao je ogorčenje javnosti u francuskoj. Sve to događa se u trenutku kada ovaj najveći trgovinski lanac odeće preko mreže otvara svoju prvu realnu prodavnicu u svetu, u Parizu.

Lutke dužine 80 centimetara, uz preciziranje da imaju vaginu i anus, prodavane su po ceni od oko 187 evra. Francuska generalna direkcija za konkurenciju, potrošačka pitanja i kontrolu prevara odmah je kontaktirala parisko tužilaštvo. Iz "Šina" su obećali da će skloniti skaradne lutke iz virtualne vitrine, što su i učinili. Pokrenuli su i unutrašnju istragu. Ali, primećeno je da su ovi modeli i dalje u prodaji preko drugih sajtova.

Udruženja za zaštitu dece traže oštru kaznu za prodavce.

- To su lutke koje liče na decu, čak na bebe. Ovi objekti zadovoljavaju pedokriminalce – poručila je visoki komesar za decu Sara El Hairi.

Zaštitnici najmlađih traže i da se preispitaju kupci i da se utvrdi da li rade u kontaktu s decom.

- Ovi strašni predmeti su ilegalni. Biću jasan. Ako se takvo ponašanje ponovi, imamo pravo da zatražimo zabranu pristupa platforme "Šin" na francuskom tržištu – poručio je ministar ekonomije Rolan Leskir.

Sve ovo događa se u trenutku kada "Šin" treba da, na hiljadu kvadratnih metara, sutra otvori svoju prvu "pravu" prodavnicu u svetu, u čuvenoj pariskoj robnoj kući BHV. Poslovni poduhvat "Šina" započeo je 2012. godine u Kini, a sedište firme se danas nalazi u Singapuru. Pre dve godine postali su najveći trgovinski lanac u svetu. Ne prodaju samo garderobu, već su postali generalni posrednik za plasman svih proizvoda. U pariskom butiku će se prodavati samo garderoba i aksesoari, odnosno bižuterija i drugi slični predmeti. 

Uspeh su doživeli zato što idu na količinu, a ne na kvalitet. Imaju na mreži ponudu od čak oko 600.000 artikala, i do 7.000 novih svakoga dana. Mladi mogu na ovaj način da se obuku za svega nekoliko evra. Ali, s druge strane, roba je sumnjivog kvaliteta. Za nju je, čak, izmišljen i poseban izraz "fast fešn", odnosno brza moda, po principu "fast fud" za brzu hranu. Obuče se nekoliko puta i može da se baci. Mladi, koji žele da prate korak s modom, u tome, međutim, nalaze interes, jer stalno mogu da obnavljaju garderobni orman.

Referentno francusko Udruženje potrošača utvrdilo je da 69 odsto testiranih proizvoda ove kineske firme ne odgovara evropskim normama, dok u 57 odsto slučajeva postoji rizik od alergije, trovanja, gušenja, opekotina i požara.

Poslednjih godina "Šin" je platio čak 191 milion evra za tri kazne koje su firmi razrezane u Francuskoj zbog različitih razloga, od nepoštovanja politike za plasiranje reklamnih "kolačića" na mreži, preko lažnih promocija i obmanjujućih informacija, do izostanka deklaracija na prisustvo plastičnih mikrovlakana i nepoštovanja ekoloških normi.

Treba istaći i da "Šin" i druge slične firme dovode u ozbiljnu opasnost tradicionalne proizvođače garderobe u Francuskoj, zbog čega se bune njihova udruženja. Zato je na putu uvođenje "eko-takse" za proizvođače "fast fešn" garderobe, koja može da ide od 5 do 10 evra po artiklu do 2030. godine. Skupština i senat su već dali saglasnost. A "Šin" je postao simbol za "fast fešn".

Posle svega, peticiju protiv otvaranja njihvog butika potpisalo je više od 110.000 ljudi, a neke firme su odlučile i da napuste ovaj mitski hram trgovine. Održan je i protest ispred BHV u kome su učestvovale i obnažene pripadnice pokreta "Femen". Ali, to ništa nije promenilo. Otvaranje je zakazano za sredu u 13 sati. Na zgradi u međuvremenu stoji ogromna fotografija sa likovima čelnika ovih firmi, Dolanda Tanga i Frederika Merlena, uz provokativni natpis iznad njihovih glava: "Reklama koju nije trebalo da postavimo".

ŠIRE SE I NA PROVINCIJU

Posle Pariza, planirano je da "Šin" otvori svoje butike u pet "Galaerija Lafajet" u provinciji, u Dižonu, Grenoblu, Remsu, Limožu i Anžeu. To je izazvalo velike negativne reakcije među prodavcima garderobe.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ACA UDARIO NA NEDU: Rodila se u TRI grada - ona je medicinski fenomen!

ACA UDARIO NA NEDU: Rodila se u TRI grada - ona je medicinski fenomen!

PEVAČ Aca Lukas ponovo je izazvao veliku pažnju javnosti kada je gostovao u podkastu „B-13“ kod makedonskog šoumena Bojana Jovanovskog, poznatijeg kao Boki 13, i žestoko kritikovao pevačicu Nedu Ukraden. U svom prepoznatljivom stilu, bez dlake na jeziku, Lukas je komentarisao, kako tvrdi, „višestruki identitet“ svoje koleginice.

04. 11. 2025. u 12:33

Komentari (0)

PSUJEŠ GA UVIJEK, KAD GA I NA SLICI VIDIŠ... Ovako su bosanski navijači reagovali na smrt srpskog trenera, Mladena Žižovića, na utakmici