UOČI AMERIČKIH IZBORA: Fejsbuk ograničava političke oglase

Novosti onlajn

03. 09. 2020. u 23:17 >> 23:07

KOMPANIJA Fejsbuk saopštila je danas da neće prihvatati nove političke oglase u nedelji uoči predsedničkih izbora u SAD, 3. novembra, što je još jedan u nizu poteza te kompanije da smanji rizik od širenja dezinformacija i mešanja u izbore.

УОЧИ АМЕРИЧКИХ ИЗБОРА: Фејсбук ограничава политичке огласе

Foto: Tanjug/AP

Najveća društvena mreža u svetu nastaviće da dozvoljava kampanjama i drugima da objavljuju političke oglase koji su već u sistemu, kao i da promene koliko novca žele da troše ili publiku kojoj su reklame namenjene, ali će blokirati izmenu sadržaja ili dizajna oglasa, prenosi Rojters.

Kompanija je najavila da će napraviti posebnu oznaku za objave kandidata ili kampanja koji proglase pobedu pre objavljivanja zvaničnih rezultata izbora, navodi Glas Amerike.

Izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg rekao je danas za CBS da će se nova politika "kada stupi na snagu definitivno odnositi na predsednika i da će važiti za sve pođednako".

U objavi na Fejsbuku u kojoj je najavio promene, Zakerberg je naveo da je zabrinut zbog jedinstvenih izazova s kojima se birači ove godine suočavaju zbog pandemije korona virusa, koja je dovela do povećanog glasanja poštom.

"Takođe brinem da bi zbog dubokih podela u našoj zemlji i potencijalnog objavljivanja rezultata izbora posle više dana ili čak nedelja, mogao da bude povećan rizik od građanskih nemira širom zemlje", poručio je Zakerberg.

Zakerberg je prethodno pravdao svoju odluku da na Fejsbuku dozvoli političku raspravu bez ograničenja, između ostalog i preko oglasa, koji su izuzeti iz programa za proveru činjenica sa spoljnim partnerima, među kojima je i Rojters.

Portparol Fejsbuka rekao je za Rojters da novi politički oglasi mogu da se postavljaju posle izbora.

Tviter je prošle godine zabranio političke oglase, dok je Gugl ograničio način na koji oni koji kreiraju predizborne reklame mogu da ih namenjuju odeđenim biračima.

Fejsbuk je bio meta oštrih kritika, uključujući i zaposlenih u toj kompaniji, zato što ranije ovog leta nije osporavao nekoliko zapaljivih objava predsednika Donalda Trampa, među kojima je i jedna u kojoj se iznete obmanjujuće tvrdnje o glasanju poštom.

Kompanija je danas stavila novu oznaku na Trampovu objavu, u kojoj se navodi da "glasanje poštom ima dugu istoriju pouzdanosti u SAD i da isto predviđa za ovu godinu".

Eksperti takođe upozoravaju na lažne tvrdnje i teorije zavere u sve verovatnijem scenariju odloženog objavljivanja izbornih rezultata.

Trampov izborni štab osudio je nove mere Fejsbuka.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO PAKAO Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO "PAKAO" Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

DA useljenje u stan može da se oduži, a da majstori, angažovani na renoviranju ili adaptaciji, nisu nimalo krivi za to, najbolje znaju potrošači prilikom kupovine nameštaja. Sve je više primedaba građana na neažurnost i neodgovornost salona, jer probijaju dogovorene rokove dostave. Još veća muka od toga je što se neretko događa da kupljeni komadi stignu sa greškom, pa to dodatno produžava čekanje. Savet znalaca iz oblasti zaštite prava potrošača je da reklamacije trgovcima upute pisanim putem. Ako to ne pomogne, sektor tržišne inspekcije pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine sledeća je adresa.

05. 07. 2024. u 08:36

Komentari (1)

Znamo gde provesti leto, prijatno i povoljno! Proverite!