VOZ KOJI SE NIKADA NE KVARI: Francuzi spremaju istorijske promene na svom superbrzom prevoznom šinskom sredstvu, legendarnom "Te-Že-Ve"
SUPERBRZI vozovi francuske železnice uskoro će dobiti novi, savremeniji izgled. Nova generacija "vozova budućnosti", koja nastaje u proizvodnim halama "Alstoma", omogućiće veći komfor, uštedu energije, a biće povećan i kapacitet putnika.

Foto Printskrin TF1
Istovremeno, inženjeri su ih iz milošte nazvali "vozovima koji se nikad ne kvare", zbog primenjivanja nove, savremene tehnologije.
Od kada je 1981. godine izašla prva, narandžasta verzija, "Te-Že-Ve" je doživeo brojne promene, i u unutrašnjem i na spoljnom izgledu, a najnovija će takođe obilovati izmenama, koje ovde nazivaju "istorijskim".
Struktura novog voza nazvanog "Te-Že-Ve M" je od aluminijuma, pravi se od 97 odsto recikliranog materijala, a čak će vraćati u upotrebu i "višak" energije nastao kočenjem. Nove generacije vozova će primati 20 odsto više putnika, ukupno 740, iako su kompozicije iste dužine. To se postiže tako što je smanjena dužina lokomotiva s obe strane, što ostavlja prostor da se ubaci još jedan vagon.
Mnogo se menja i unutrašnjost. Vagoni će imati mogućnost brze izmene za različite namene, što naročito dolazi do izražaja sada, kada su, u jeku pandemije, velikom brzinom najteži pacijenti morali da se prebacuju u različite regione, zavisno od slobodnih mesta u bolnicama.
Vagon-restorani će se prostirati na dva sprata, imaće velike ekrane na kojima se prikazuju filmovi ili utakmice. Između vagona, inače, više neće postojati vrata.
Novi "Te-Že-Ve" je opremljen i specijalnim sistemom autodijagnostike u realnom vremenu koji nekoliko puta u sekundi proverava da li sve komponente ispravno funkcionišu. Informacije se šalju u centralnu salu gde se analiziraju. Zato ga i zovu "vozom koji se nikad ne kvari". Manji su i troškovi održavanja, za 30 odsto.
"Te-Že-Ve" budućnosti će trošiti i 20 odsto manje energije, zahvaljujući izmenama na dizajnu, pre svega na "nosu" lokomotive, koji je mnogo aerodinamičniji. Prve putnike bi trebalo da primi već 2023. godine. Francuske železnice su od "Alstoma" naručile 100 kompozicija, koje će se isporučivati do 2031. godine.
TUTNjE 320 NA SAT
FRANCUSKE železnice imaju 2.600 kilometara pruge za velike brzine, po čemu su četvrti u svetu, iza Kine, Japana i Južne Koreje. Maksimalna brzina kojom se kreće voz je 320 kilometara na sat. Rekord, inzosi 574,8 kilometara. Na raspolaganju je 412 kompozicija koje svake godine prevezu sto miliona putnika.
Preporučujemo

LABUDOVI ZAUSTAVILI VOZOVE NA SAT VREMENA: Nesvakidašnji događaj na nemačkoj železnici
29. 12. 2020. u 14:11

SKANDAL U BRITANIJI, PORODICE U ŠOKU: Direktorka mrtvačnice gledala crtani film sa mrtvim bebama u svojoj kući
EJMI Apton (38), osnivačica udruženja Florrie’s Army u Lidsu u Engleskoj, našla se u centru velike afere nakon što su roditelji preminule dece otkrili da su tela njihovih beba držana u njenoj kući umesto u mrtvačnici.
27. 08. 2025. u 17:50

OVO JE DETALjAN SPISAK NAMIRNICA KOJIMA ĆE PASTI CENA: Nove ekonomske mere važne za građane
PRESEDNIK Srbije Aleksandar Vučić istakao je juče prilikom izlaganja o smanjenju marži na kućnu hemiju i prehrambene proizvode, a u okviru predstavljanja novih ekonomskih mera za građane, da sniženje koje će uslediti kao posledica ograničenja trgovačkih marži obuhvata 3000 proizvoda iz 23 grupe.
25. 08. 2025. u 13:15

"CINIČAN - U POZITIVNOM SMISLU": Moskva o Trampovim pokušajim da okonča ratove
PRISTUP američkog predsednika Donalda Trampa u vođenju diplomatije kroz sklapanje trgovinskih dogovora "prilično je ciničan", ali u pozitivnom smislu, izjavio je u petak predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov.
05. 09. 2025. u 19:51
Komentari (0)