VOZ KOJI SE NIKADA NE KVARI: Francuzi spremaju istorijske promene na svom superbrzom prevoznom šinskom sredstvu, legendarnom "Te-Že-Ve"
SUPERBRZI vozovi francuske železnice uskoro će dobiti novi, savremeniji izgled. Nova generacija "vozova budućnosti", koja nastaje u proizvodnim halama "Alstoma", omogućiće veći komfor, uštedu energije, a biće povećan i kapacitet putnika.

Foto Printskrin TF1
Istovremeno, inženjeri su ih iz milošte nazvali "vozovima koji se nikad ne kvare", zbog primenjivanja nove, savremene tehnologije.
Od kada je 1981. godine izašla prva, narandžasta verzija, "Te-Že-Ve" je doživeo brojne promene, i u unutrašnjem i na spoljnom izgledu, a najnovija će takođe obilovati izmenama, koje ovde nazivaju "istorijskim".
Struktura novog voza nazvanog "Te-Že-Ve M" je od aluminijuma, pravi se od 97 odsto recikliranog materijala, a čak će vraćati u upotrebu i "višak" energije nastao kočenjem. Nove generacije vozova će primati 20 odsto više putnika, ukupno 740, iako su kompozicije iste dužine. To se postiže tako što je smanjena dužina lokomotiva s obe strane, što ostavlja prostor da se ubaci još jedan vagon.
Mnogo se menja i unutrašnjost. Vagoni će imati mogućnost brze izmene za različite namene, što naročito dolazi do izražaja sada, kada su, u jeku pandemije, velikom brzinom najteži pacijenti morali da se prebacuju u različite regione, zavisno od slobodnih mesta u bolnicama.
Vagon-restorani će se prostirati na dva sprata, imaće velike ekrane na kojima se prikazuju filmovi ili utakmice. Između vagona, inače, više neće postojati vrata.
Novi "Te-Že-Ve" je opremljen i specijalnim sistemom autodijagnostike u realnom vremenu koji nekoliko puta u sekundi proverava da li sve komponente ispravno funkcionišu. Informacije se šalju u centralnu salu gde se analiziraju. Zato ga i zovu "vozom koji se nikad ne kvari". Manji su i troškovi održavanja, za 30 odsto.
"Te-Že-Ve" budućnosti će trošiti i 20 odsto manje energije, zahvaljujući izmenama na dizajnu, pre svega na "nosu" lokomotive, koji je mnogo aerodinamičniji. Prve putnike bi trebalo da primi već 2023. godine. Francuske železnice su od "Alstoma" naručile 100 kompozicija, koje će se isporučivati do 2031. godine.
TUTNjE 320 NA SAT
FRANCUSKE železnice imaju 2.600 kilometara pruge za velike brzine, po čemu su četvrti u svetu, iza Kine, Japana i Južne Koreje. Maksimalna brzina kojom se kreće voz je 320 kilometara na sat. Rekord, inzosi 574,8 kilometara. Na raspolaganju je 412 kompozicija koje svake godine prevezu sto miliona putnika.
Preporučujemo

LABUDOVI ZAUSTAVILI VOZOVE NA SAT VREMENA: Nesvakidašnji događaj na nemačkoj železnici
29. 12. 2020. u 14:11

ŠOK PROGNOZA ZA OKTOBAR: Najavljeno da će pasti pola metra snega! Ovakve ekstreme ni meteorolozi ne pamte
PREMA najavama meteorologa, oktobar 2025. počeće u Srbiji pod uticajem prodora hladnog vazduha sa severoistoka Rusije koji je došao do Nemačke i Poljske, ali se polako približava ka nama što će prouzrokovati razvoj ciklona u Jonskom, Tirenskom i delu Jadranskog mora i već 1. oktobra, u sredu, u večernjim časovima na jugu i jugozapadu Srbije počeće da pada kiša.
30. 09. 2025. u 20:58

"ZAŠTO MI PIPAŠ ŽENU?" Ovako je počela tuča na svadbi u Gornjem Milanovcu, nasrnuli na doktora (VIDEO)
SVADBENO veselje u Gornjem Milanovcu pretvorilo se u haotičnu scenu kada je došlo do nesvakidašnjeg incidenta.
30. 09. 2025. u 16:10

NE DA NA ĆERKU Bogdanin otac očitao lekciju Veljku, jasno mu stavio do znanja: "Možda pre nisi imao ovakvu devojku..."
VELjKO je uvek isticao da želi veliku porodicu sa mnogo dece kojima će usaditi prave vrednosti i tradiciju.
29. 09. 2025. u 16:17
Komentari (0)