"RAMPA" SPASAVA ŽIVOT NA PRUZI: Železničke nesreće u RS najčešće se dešavaju u okolini Banjaluke, Doboja i Prijedora

Невена Бунић
Nevena Bunić

18. 04. 2023. u 07:45

NEPAŽNjA pešaka i vozača automobila glavni je uzrok železničkih nesreća u Srpskoj, a krizna mesta na kojima se najčešće dešavaju su okolina Banjaluke, Doboja i Prijedora. Da bi se broj nesreća na prugama sveo na minimum, "Železnice RS" planiraju da ukinu pojedine prelaze, i da unaprede signalizaciju.

РАМПА СПАСАВА ЖИВОТ НА ПРУЗИ: Железничке несреће у РС  најчешће се дешавају у околини Бањалуке, Добоја и Приједора

Foto: Pritnskrin/Fejsbuk

Nedavno je poginuo muškarac na pružnom prelazu Topolik u Prijedoru, kada je na njega dok je pešačio naleteo voz. Nije mu bilo spasa, i lekari su mogli samo da konstatuju smrt.

- Mašinovođa je videvši čoveka kako se kreće prugom, više puta davao zvučni sinal, međutim, tragedija se nije mogla izbeći - saopštili su iz "Železnica RS".

Pružni prelaz na kome se desila nesreća je bio obeležen trouglom i saobraćajnim znakovima na putu. Pitanje je da li je ovakva signalizacija sa tzv. Andrejevim krstom i saobraćajnim znakovima, dovoljna.

- Na teritoriji pruga ŽRS ima ukupno 246 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način osigurani. Od tog broja 38 je obezbeđeno signalno sigurnosnom opremom od čega 25 svetlosnom i zvučnom signalizacijom i polubranicima, 13 sa mehaničkim branicima i 208 prelaza su slja saobraćajnim znakovima - rekli su za "Novosti" iz ŽRS.

MEŠTANI SE BUNE ZBOG RADOVA

ŽELEZINICE RS već godinama rade na uklanjanju pružnih prelaza koji nisu adekvatno obezbeđeni, što nailazi na negodovanje meštana.

- Oni se bune jer su navikli da koriste te alternativne prelaze, često u blizini imaju i obradiva zemljišta, zbog kojih ne žele da "zaobilaze". Međutim, ukidanje nebezbednih pružnih prelaza je prvenstveno korisno za njih, jer se tako smanjuje mogućnost nesreća - rekao je Mladen Petrović.

U ŽRS ističu da se tokom prošle godine dogodilo ukupno osam nesreća na prelazima kada je došlo do naleta voza na automobil.

- Lani je na prelazima smrtno stradalo jedno lice, a četiri su lakše povređena. Nije bilo naleta vozova na pešake. Najčešći uzroci železničkih nesreća na prelazima su nepažnja vozača automobila i nepoštovanje saobraćajnih propisa - istakli su ŽRS.

Prema izmenama Zakona o železnicama iz 2017., razdaljina između dva pružna prelaza mora biti najmanje dva kilometra, što često nije slučaj. Ovaj plan je u odnosu na prvobitni rok od pet godina, produžen do 2027.

- Na putnom pravcu Doboj - Novi Grad tokom 2023. planirano je uklanjanje mehaničkih branika na prelazu "Zalužani" nakon čega će taj prelaz biti obezbeđen svetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima. Na prugama je ukupno 26 prelaza pokriveno sa video-nadzorom - naveli su iz ŽRS.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja RS rekli su da ove godine imaju u planu da obave detaljnu analizu ukršatanja pruga i puteva, koja će se raditi zajedno sa ŽRS, MUP-om i AMS.

- Radi se o prelazima koji nisu obezbeđeni branicima i bezbedonosnim uređajima. Moraćemo da unapredimo bezbednost na tim područjima, a branik ili "rampa" svakako tome doprinosi - kaže za "Novosti" direktor Agencije za bezbednost saobraćaja RS Mladen Petrović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

LOŠE VESTI ZA SINERA: Prvo doping afera, a sada i ovo