TEŽAK UDARAC: Fudbalska elita zbog korone gubi pet milijardi evra

Novosti online

15. 01. 2021. u 11:34

ŠESTnajboljih fudbalskih liga na svetu će, prema nekim prognozama, izgubiti oko pet milijardi evra.

ТЕЖАК УДАРАЦ: Фудбалска елита због короне губи пет милијарди евра

Hofenhajm postiže vodeći gol Foto AP

Prema podacima revizorske firme „KMPG“, to će biti finansijski haos koji će na kraju stvoriti virus korona.

Pomenuta cifra odnosi se prevashodno na prethodnu sezonu, gde su čak i šampioni Španije, Engleske, Italije, Francuske, Nemačke i Portugala uglavnom gubili novac.

Pari Sen Žermen je izgubio čak 125,8 miliona evra. Porto je na 116,2, a Juventus na 89,7 miliona. Real Madrid je uspeo da ostvari profit od 300.000, dok je Bajern „pobedio“ sa 5,9 miliona. Liverpul još nije otkrio svoje podatke.
Što se tiče zarade, svi pomenuti klubovi su tokom sezone 2019/20 zaradili manje nego prethodnih godina – od prodaje dresova i ostalih marketinških dešavanja, prihoda od ulaznica i drugih stvari na dan utakmice i TV prava.

Real je, u poređenju sa prethodnom sezonom, zaradio 59,1 milion manje (8 odsto), Bajern 18,3 miliona (3 odsto), Liverpul 47,6 miliona (8 odsto), PSŽ 95,4 miliona (15 odsto), Juventus 62,2 miliona (13 odsto), Porto 89 miliona (50 odsto).

​Izveštaj pomenute revizorske kuće naveo je i da je pandemija razotkrila brojne već postojeće probleme u klubovima.

„Ključni je zabeležiti to da je čak i pre početka pandemije bilo jasno da ogroman finansijski problem stvaraju napumpane plate, sve veći transferi i ogromni procenti za agente“, navedeno je.

Kriza zbog korone je samo istakla i uveličala već postojeće probleme u evropskom fudbalu.

Analiza „KPMG" tvrdi i da je u periodu od februara 2020. do januara 2021. godine ukupna vrednost 500 najboljih igrača na svetu pala za 9,6 odsto.

Za kraj, dodaje se da će narednih pet godina u fudbalu „izgledati veoma drugačije".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.