VOZOM NIKADA VIŠE: Uklonjeni delovi šina na mestima gde se kolosek ukrštao sa drumskim putevima

J. J. BALjAK

14. 08. 2021. u 11:11

NA pružnom pravcu Vršac - Zrenjanin već dve decenije nema putničkog saobraćaja, a, kako stvari stoje, on više nikada ni neće biti uspostavljen, jer su ovih dana uklonjeni delovi šina na svim mestima gde se taj kolosek ukrštao sa drumskim putevima, što znači i njegov definitivni kraj.

ВОЗОМ НИКАДА ВИШЕ: Уклоњени делови шина на местима где се колосек укрштао са друмским путевима

Foto J. J. Baljak

Taj posao najpre je urađen u selima Boka i Konak, u opštini Sečanj, a potom i kod Velike Grede, Plandišta i Vršca. Prelazi su nakon toga prekriveni slojem asfalta, pa sada, osim ponekog saobraćajnog znaka koji još nije uklonjen, ništa više ne ukazuje na to da su tuda nekada prolazili vozovi, jer je i pruga u većem delu odavno zarasla u travu.

Kako nezvanično saznajemo, s obzirom na to da nam iz preduzeća "Infrastruktura železnica Srbije" ni posle deset dana nisu odgovorili na pitanja poslata mejlom, skidanje šina usledilo je nakon što se prošle godine i zvanično odustalo od tog pružnog pravca, na kom je putnički saobraćaj ukinut zbog nerentabilnosti.

- To je urađeno kako bi se povećala bezbednost drumskog saobraćaja. Imajući u vidu činjenicu da vozovi godinama tuda ne prolaze, kao i da je proračunato da se ne isplati ponovno uspostavljanje reda vožnje, nema potrebe ni da pruga remeti vožnju automobila i drugih vozila ili da ih oštećuje. Ta praksa primenjuje se i na drugim prugama u Srbiji, koje je zadesila ista sudbina - kaže dobro obavešteni izvor "Novosti".

Foto J. J. Baljak

Sada se, međutim, pojavio drugi problem. "Načete" šine odmah su postale plen sakupljača sekundarnih sirovina, koji su prethodno poharali i napuštene zgrade seoskih železničkih stanica. Tamo su čupali čak i električnu i vodovodnu instalaciju i ostavili samo gole zidove.

Foto J. J. Baljak

- Na meti su sada i metalni delovi skretnica i kolosečki pribor, zbog čega policija pojačano kontroliše te deonice, ali to ne može biti dugoročno rešenje. Ostaci pruge moraju se nekako zaštiti - dodaje naš sagovornik.

APEL NADLEŽNIMA

VRŠČANI ukazuju nadležnima da treba što pre da poprave i prelaz preko međunarodne pruge Vršac - Temišvar, koja se nalazi svega 200 metara dalje. Prometan teretni saobraćaj - i železnički i drumski - olabavio je šine, koje već duže vreme "poskakuju", prave veliku buku i predstavljaju ozbiljan problem, naročito za automobile stanovnika susednog sela Pavliš, koji tuda moraju da prolaze.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MLADIĆI ROĐENI OVE GODINE ĆE PRVI U VOJSKU: General Mojsilović otkrio sve detalje o služenju vojnog roka

MLADIĆI ROĐENI OVE GODINE ĆE PRVI U VOJSKU: General Mojsilović otkrio sve detalje o služenju vojnog roka

NAČELNIK Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović rekao je u emisiji "Takovska 10" da Srbija kasni sa uvođenjem obavezne vojne obaveze. Suština je da se izgradi odbrambeni kapacitet Srbije, svaki dan i svaku godinu koju čekamo, gubimo generacije mladih vojnika, rekao je general Mojsilović. U jednoj klasi računamo do 20.000 vojnika-regruta, na godišnjem nivou, dva i po meseca po pet hiljada njih u jednoj klasi, odnosno ciklusu, rekao je Mojsilović uz napomenu da će prvo biti regrutovani mlađi vojnici, počev od 2006. godišta.

25. 09. 2024. u 22:01

Komentari (1)

DA LI JE TEŽE ODGAJATI ĆERKE ILI SINOVE? Naučnici dali odgovor - evo koje mame i tate će drastično brže ostariti