DA U VRŠAC SLEĆU I PUTNIČKI AVIONI: Vršački vazdušna luka već 15 godina jedina u Vojvodini ima međunarodni status
AERODROM u Vršcu, koji se nalazi u sklopu trening-centra državne Vazduhoplovne akademije, već 15 godina ima status jedine međunarodne vazdušne luke u Vojvodini, ali taj potencijal još nije u potpunosti iskorišćen.
Trenutno tu mogu da sleću samo mali avioni do 5,7 tona težine, jer je tolika nosivost glavne piste. Tek kada ona bude povećana, što će, kako je najavljeno biti urađeno do kraja 2023, tu će moći da sleću i manji putnički avioni do 70 sedišta. To će imati višestruke benefite i za grad i za akademiju.
Napori da se ovaj aerodrom osposobi za komercijalne međunarodne letove traju više od deceniju. Najpre je oko kompleksa uređena kanalska mreža i urađena drenaža sve tri piste, jer se nalaze na podvodnom tlu. Potom je postavljeno oko 10 kilometara ograde, kao i navigacija za noćno letenje. Modernizovan je i kontrolni toranj, a kao najvažniji posao ostala je obnova glavne piste da bi se povećala njena nosivost.
- Kada pistu budemo produžili do 1.500, proširili do 30 metara i stavili još dva sloja asfalta, aerodrom će dobiti 3C kategoriju i moći će da nam dolaze turbo-elisni avioni tipa ATR 72. Veoma nam je važno da omogućimo dolazak biznis avijacije, jer to otvara i kapacitete za rad našeg avio-servisa, kao i za hangarisanje tih letelica - kaže, za "Novosti", direktor Vazduhoplovne akademije Goran Cvijović.
Zasad se međunarodni letovi realizuju tek dva do tri puta mesečno. To su uglavnom avioni iz okolnih zemalja koji dolaze na servisiranje baš u Vršac, s obzirom na to da iskusni tim mehaničara sa akademije već odavno ima evropsku licencu za održavanje vazduhoplova. Komercijalnih letova bude tek tri-četiri godišnje.
- Imajući u vidu da se nalazimo u blizini dva velika međunarodna aerodroma u Beogradu i Temišvaru, naš primarni cilj nisu komercijalni letovi, mada ih svakako priželjkujemo.
Više težimo ka tome da avioni biznis avijacije dolaze kod nas na servisiranje i da tako proširimo svoju delatnost na održavanje mlaznih aviona i iz inostranstva i iz Srbije - ističe Miloš Đokić, rukovodilac trening-centra u Vršcu.
Da bi sleteli na vršački aerodrom, piloti aviona prethodno moraju da najave svoj dolazak. Po potrebi, tada dolaze i pogranična policija i carina, kako bi procedura ulaska u zemlju bila ispoštovana. Isto je i sa poletanjem ka drugim državama.
MINI-INDUSTRIJSKA ZONA
PRODUŽAVANjEM i proširenjem piste stvoriće se uslovi i da se u kompleksu aerodroma napravi mini-industrijska zona, u kojoj bi radile strane kompanije za održavanje aviona.
Za to su već zainteresovani Slovenci i Česi, koji planiraju da sami sagrade svoje hangare, a da za rad angažuju mehaničare koji se školuju na Vazduhoplovnoj akademiji.
Zbog toga će sa donje strane aerodroma biti izgrađen i novi pristupni put, kako bi investitori i svi budući komercijalni korisnici bili direktno povezani sa međunarodnim putem za Rumuniju.
PUTIN OTKRIO ZAŠTO JE POVUKAO TRUPE IZ OKOLINE KIJEVA 2022: "Bilo nam je jasno da možemo biti prevareni"
RUSKI predsednik Vladimir Putin govorio je o pregovorima sa Ukrajincima koji su vođeni u proleće 2022. godine, nedugo nakon početka ruske invazije punog obima.
29. 01. 2025. u 08:34
RASPLAMSAO SE NAJBRUTALNIJI RAT NA SVETU: Puca se i na bebe, leševi leže na ulicama, a bolnice su pune ranjenih (FOTO)
U BOLNICAMA kongoanskog grada Goma, u poslednja 24 sata, stotine pacijenata ranjenih u pucnjavi, minobacačkoj vatri i od posledica šrapnela zatražili su lekarsku pomoć, a ulice grada pune mrtvih, saopštile su UN i druge humanitarne organizacije.
29. 01. 2025. u 08:16
"IZBOMBARDOVALI SMO SRBE SAMO TAKO": Pevač služio na KiM 1999. - javnost u neverici zbog njegove izjave (VIDEO)
PEVAČ Džejms Blant, koji se proslavio debitantskim albumom "Back to Bedlam", služio je u Kforu 1999. godine, za vreme i neposredno nakon bombardovanja.
27. 01. 2025. u 12:07
Komentari (0)