KARTE DA PRODAJE GSP: Sindikat najvećeg prestoničkog prevoznika negoduje zbog osnivanja novog preduzeća

S. V. - Š. M.

27. 09. 2022. u 07:39

GRAD još, bar zvanično, nije raskinuo saradnju sa turskom kompanijom "Kentarkt", ali najava da će se na sutrašnjoj sednici Skupštine Grada glasati za osnivanje novog preduzeća koje će se baviti naplatom karata u beogradskom prevozu potvrđuje da "bus plus" sistem, bar ovakav kakav ga danas znamo, odlazi u prošlost.

КАРТЕ ДА ПРОДАЈЕ ГСП: Синдикат највећег престоничког превозника негодује због оснивања новог предузећа

Foto N. Skenderija

Mada je odluka o raskidu naišla na odobravanje dela radnika GSP, oni smatraju da je nova gradska firma za ovu namenu nepotreban trošak, te da naplata prevoza ne treba da ide iz GSP.

To poručuju članovi Samostalnog sindikata ovog preduzeća i Zajednica sindikata Srbije i najavljuju da će se sutra okupiti ispred Skupštine grada na Trgu Nikole Pašića, baš kada odbornici počnu zasedanje.

- Pitamo gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića zašto formira novo gradsko preduzeće za naplatu prevoza i izlaže Grad nepotrebnim troškovima, kada Grad ima svoj GSP "Beograd" koje je, do otimanja tih poslova 2012, 120 godina ove poslove uspešno obavljao. Javno postavljamo ovo pitanje, jer drugi način za komunikaciju nemamo - piše u saopštenju ova dva sindikata.

Validator u javnom prevozu, Foto N. Fifić

Kako kažu, uz podršku sindikata te zajedničke aktivnosti menadžmenta i Grada u poslednjih pet godina kapital GSP uvećan je sa 29 na 45 milijardi dinara, dok su sredstva za izdvajanje zarade zaposlenih uvećana sa šest na devet i po milijardi godišnje.

- Nabavljeno je 489 novih autobusa, 33 kombi vozila, 49 midi buseva i u završnoj fazi je nabavka 100 zglobnih vozila na gas i izgradnja gasne stanice. Prosečna zarada vozača povećana je sa 51.000 na 76.000 dinara, a oni rade u veoma teškim uslovima - gužve u saobraćaju, učestali napadi na vozače, na poslu su po šest dana nedeljno... Posebno smo ponosni na povećanje zarade za oko 14 odsto koje će uslediti od 1. januara - ističu predstavnici radnika GSP.

Prema njihovim rečima, ciljevi za koje se bore su očuvanje celovitosti preduzeća, bolji uslovi za rad i veće zarade zaposlenih.

- Insistiramo da u pregovorima sa nadležnim sekretarijatom rešavamo tešku novonastalu finansijsku situaciju preduzeća zbog svetske energetske krize, koja direktno utiče na poslovanje GSP. Uostalom, to je njihova nadležnost, kao jednog od potpisnika ugovora o javnom prevozu, da obezbede neometano funkcionisanje saobraćaja, a u korist svih naših građana - poručuju iz sindikata i najavljuju da će na sutrašnjem skupu biti oko 5.000 njihovih članova.

Foto N. Fifić

ŠAPIĆ: ŽELIMO KONTROLU NAPLATE

NEDAVNO je gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio osnivanje JKP "Naplata prevozne usluge Beograd" i obrazložio time da Grad želi da ima potpunu kontrolu naplate karata, te potpunu kontrolu podizanja usluge.

- Ne postoji GSP, privatnici, već javni beogradski prevoz i građane ne zanima ko naplaćuje karte, već kvalitetan prevoz. Moramo da pokažemo dobru volju i sposobnost da podignemo gradski sistem. Neće više niko da uzima procenat na našim kartama, nego ćemo mi da uložimo u naš javni prevoz. Mi ćemo da naplaćujemo, ljudi će da znaju gde ide novac i mi ćemo za njega da odgovaramo - najavio je prvi čovek prestonice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (7)

BILO JE TUŽNO, FALILI SU ĐOKOVIĆ I FEDERER: Ferer progovorio o Nadalovom oproštaju