MOST NA ADI HUJI ČEKA ZELENU POTVRDU: Direkcija podnela zahtev ministarstvu za saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu
IDEJA o izgradnji mostaa kod Ade Huje, trećeg beogradskog prelaza preko Dunava, koji se najavljuje poslednje dve decenije, pomera se sa mrtve tačke. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao nosilac projekta, podnela je nadležnom ministarstvu zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta na ovoj lokaciji, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice. Ovu studiju izradili su stručnjaci iz Saobraćajnog instituta CIP.

Ada Huja
Novi most predviđen je kao deo spoljne magistralne tangente koji treba da poveže Pančevački put i auto-put E75. Planirano je da se građevina nad vodom gradi na oko 2,6 kilometara nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta.
- Most preko Dunava na levoj obali počinjaće sa leve strane puta Beograd - Pančevo i završavaće se na prestoničkoj obali Dunava prelaskom Višnjičke ulice - piše u projektu. - Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa "detelina", dok je za spajanje sa Višnjičkom planirana denivelisana raskrsnica "poludetelina".
Gradiće se i dva pristupna mora na levoj i desnoj obali Dunava, preko Ade Huje i rukavca. Ukupna dužina mosta sa šest traka u oba pravca, sa biciklističkom i pešačkom stazom biće 3.498 metara, a širina 32,5 metara. Konstrukcija mosta predviđena je kao gredna varijanta u prednapregnutom betonu sa četiri velika raspona nad Dunavom, što je izabrano kao ekonomski najracionalnije rešenje.
Most kod Ade Huje uvršten je u Generalni urbanistički plan Beograda 2003.godine, a od tada početak gradnje najavljivan je nekoliko puta kao alternativa preopterećenom Pančevačkom mostu. Nadležni su govorili da rekonstrukcija "Pančevca" ne može da počne dok se ne izgradi novi most na Dunavu. Biće jedan od sedam prelaza nad rekama čija je gradnja planirana u Beogradu do 2030.
UMIVAJU I "PANČEVAC"
NA PANČEVAČKOM mostu u oktobru prošle godine počela je zamena betonskih ploča na pešačkim stazama na delu prema levoj obali Dunava, a planirano je da se početkom aprila nastave radovi na rekonstrukciji ove deonice. Stručnjaci procenjuju da će rekonstrukcija koštati oko 1.100 evra po metru kvadratnom, a rušenje mosta za sada nije moguće.
Kada bude izgrađen, sa pristupnom saobraćajnicom od petlje "Lasta" na auto-putu, uz povezivanje sa izgrađenim proširenjem na Trošarini, te sa Bulevarom patrijarha Pavla, Beograd će dobiti ono što se pominjalo kao "unutrašnja obilaznica", a u stvari je reč o Spoljnoj magistralnoj tangenti, koja sa banatskom Severnom tangentom čini svojevrsni srednji magistralni prsten glavnog grada.

DUGOROČNA VREMENSKA PROGNOZA DO KRAJA AVGUSTA: Tek nas čeka pakao i temperaturni rekordi - leto se ne predaje
NAJNOVIJA vremenska prognoza evopskih stručnjaka za avgust pokazuje prohladniji početak meseca u centralnim delovima Evrope, ali se već nagoveštava povratak suptropskog grebena i novog talasa vrelog vremena. Usled prisustva niskog pritiska na severu kontinenta, stvaraju se uslovi za novi toplotni talas koji će pogoditi veći deo Evrope, piše Severe Weather Europe.
04. 08. 2025. u 20:19

EKSKLUZIVNI SNIMCI HAPŠENjA ŠIPTARSKOG TERORISTE: Ovako je pao bivši pripadnik OVK u Svilajncu, evo za šta se sumnjiči (VIDEO)
ŠIPTARSKI terorista i bivši istaknuti pripadnik terorističke OVK Halili Lulzin, uhapšen je danas u Svilajncu, u zajedničkoj akciji Bezbednosno-informativne agencije, Službe za otkrivanje ratnih zločina UKP MUP-a Republike Srbije, a u saradnji sa Tužilaštvom za ratne zločine.
22. 07. 2025. u 20:54

3O LETA OD "OLUJE" - RUDAN OŠTRO O HRVATIMA: "Koliko je Srba plutalo u bunarima jer se nisu ukrcali u traktore..."
VEDRANA Rudan je komentarisala političku i društvenu klimu u Hrvatskoj.
03. 08. 2025. u 16:23
Komentari (2)