IZGRADNJA PODZEMNOG PUTA OD EKONOMSKOG FAKULTETA DO ULICE DESPOTA STEFANA POČINJE USKORO: Radovi na tunelu od ovog meseca?

Š.Marović

12. 02. 2024. u 15:54

GRADNjA tunela kod Ekonomskog fakulteta trebalo bi da počne tokom februara, dok je početak izgradnje novog Savskog mosta predviđen za drugi kvartal godine, navedeno je na vladinom sajtu srbija2027.gov.rs. Podzemni put koji će povezati Karađorđevu i Ulicu despota Stefana gradiće kineska kompanija Powerchina, a trebalo bi da bude završen 2030. godine. Vrednost radova biće oko 235 miliona evra.

ИЗГРАДЊА ПОДЗЕМНОГ ПУТА ОД ЕКОНОМСКОГ ФАКУЛТЕТА ДО УЛИЦЕ ДЕСПОТА СТЕФАНА ПОЧИЊЕ УСКОРО: Радови на тунелу од овог месеца?

Beoinfo

Ulaz u ovaj tunel nalaziće se u blizini Ekonomskog fakulteta, dok će izlaz biti u Ulici despota Stefana, odmah pored policijske stanice. Ugovor sa kineskom kompanijom potpisan je krajem prošle godine, a ideja o ovom projektu stara je gotovo pola veka. Izgradnja tunela deo je šireg projekta koji podrazumeva uklanjanje starog Savskog mosta i uređenje novog.

- Kreće se ubrzano sa izgradnjom projekta tunela i paralelno ćemo krenuti sa nekim radovima - rekao je krajem godine Šapić. - Eksproprijacija je bila problem, ali smo uspeli da znatno smanjimo broj objekata koje treba da eksproprišemo, tako što u Ulici Gavrila Principa neće biti promena. Idemo ispod ulice. Tunel je dug dva kilometra, izlaz je kod Despota Stefana. Menjamo saobraćajnu arhitekturu grada.

Najveća dubina tunela, nešto manje od 40 metara, bila bi ispod Terazija. Izgradnja dva paralelna tunelska objekta dužine oko 1.993 metra predstavlja bolje rešenje od samo jedne podzemne saobraćajnice, jer smanjuje prečnik tunelskog profila, a samim tim i veličine pomeranja tla izazvanog konstrukcijom tunela.

Izgradnja novog mosta takođe je poverena kompaniji Powerchina, a kako se navodi na sajtu srbija2027.gov.rs gradnja bi trebalo da bude završena 2027. godine. Srbija se za taj projekat zadužila 80 miliona evra kod bankarske grupacije "BNP Paribas". Direkcija za građevinsko zemljište poverila je, nakon sprovedene tenderske procedure, usluge FIDIC inženjera i nadzor nad izgradnjom novog Savskog mosta beogradskim kompanijama CPM Consulting i Louis Berger. Vrednost tog ugovora je 171 milion dinara.

Površina 25,6 hektara

GRANICOM Plana detaljne regulacije za izgradnju tunela obuhvaćen je deo teritorija opština Stari grad, Savski venac i Palilula, potez od Karađorđeve na Savskoj padini do Bulevara despota Stefana sa okolnom uličnom mrežom na Dunavskoj padini. U obuhvatu se izdvajaju tri zone, portali tunela na Savskoj i Dunavskoj padini, kao i zona tunelskih (podzemnih) deonica. Površina obuhvaćena PDR iznosi oko 25,6 hektara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KADA JE RAK PLUĆA IZLEČIV? Doktorka Đurđević dala odgoor na pitanje o strašnoj bolesti (VIDEO)