BLIZU ODLUKA DA KOMPLETNIM JAVNIM SAOBRAĆAJEM NA PRIGRADSKIM PRAVCIMA UPRAVLJAJU PRIVATNI PREVOZNICI: GSP samo linije u centru

Š.Marović

06. 03. 2024. u 15:51

GRAD namerava da u narednom periodu gotovo sve prigradske linije prepusti privatnim prevoznicima. Reč je o 39 linija na potezima 100, 300, 400 i 700, što bi značilo da će GSP ostati da opslužuje samo centar i širi centar grada. Na jučerašnjoj telefonskoj sednici Privremenog organa sa tri glasa "da" i dva "protiv" usvojen je predlog odluke o izmenama i dopunama o javnom prevozu, kojim se daje mogućnost privatnicima da preuzmu linije koje trenutno drži gradsko preduzeće.

БЛИЗУ ОДЛУКА ДА КОМПЛЕТНИМ ЈАВНИМ САОБРАЋАЈЕМ НА ПРИГРАДСКИМ ПРАВЦИМА УПРАВЉАЈУ ПРИВАТНИ ПРЕВОЗНИЦИ: ГСП само линије у центру

Okretnica kod "Pančevca", Foto N. Skenderija

Kako je istakao predsednik Privremenog organa Aleksandar Šapić, određene linije preći će u nadležnost privatnika samo pod uslovom da poštuju sve odredbe koje će im biti predstavljene, a to se odnosi i na kupovinu novih autobusa.

- Grad time pokušava dodatno da unapredi javni prevoz - kaže on. - Ubrzo ističu desetogodišnji ugovori privatnicima i želimo da u sledećoj "turi" oni imaju daleko veće obaveze nego što su imali ranije. Nameravamo da kupimo 300 novih autobusa, ali je to sve sada teško izvodljivo jer smo u Privremenom organu. Privatnici, koji su devedesetih godina ušli u sistem javnog prevoza, trenutno drže nešto više od 50 linija. Putnika ne zanima ko drži određenu liniju, već samo kvalitet usluge.

Kako je naglasio Šapić, procena rukovodećih ljudi GSP je da, ako privatnici žele da nastave da rade u gradu, moraju da imaju više sredstava i biće uslovljeni kupovinom novih autobusa. Veliki problem gradskog prevoznika, pored novih vozila, jesu i sami vozači.

- Šoferi moraju da rade šest dana nedeljno jer ih nema dovoljno. - Nije lako doći do dovoljnog broja vozača, pa bi nas prelazak linija u privatne ruke malo rasteretio. Još nemamo strane radnike za volanom, bar zasad, ali su vozači napeti jer moraju šest dana da rade. Mislimo da će sa rasterećenjem dobiti normalne vikende. Grad bi zadržao dobar deo linija u centru, a čitav javni prevoz bi funkcionsao bolje. Očekujem da, ako budemo sve stigli da sprovedemo u roku od dve godine, na ulici nemamo autobus stariji od tri godine.

Prepuštanje poslednjih prigradskih linija koje drži GSP u privatne ruke biće mač sa dve oštrice, smatraju predstavnici opozicije i pitaju se kako Grad sa novcem koji bi njima dao ne može da pokrije troškove gradskog preduzeća. Takođe, oni napominju velike višemesečne probleme na liniji 511 za Sremčicu, kada su se u svega mesec dana zapalila tri vozila, a veliki broj njih bio je u kvaru. Zbog toga su građani ovog dela Čukarice dva puta organizovali proteste na ulazu u naselje, a Grad je pomogao sa dodatna dva zglobna vozila na gas.

Poslednji ugovor sa privatnikom grad je potpisao prošle godine za potez 600, odnosno linije koje voze do Surčina.

Inače, potez 100 "opslužuje" naselja Padinska skela, Vrbovski, Crvenku, Ovču, Borču, Jabučki rit, Dunavac, Revu i Kovilovo. Potez 300 Grocku, Begaljicu, Zaklopaču, Vrčin, Ritopek, Boleč, Leštane, Bubanj potok, Vinču, Mali Mokri Lug i Veliki Mokri Lug. Autobusi 400 idu do Pinosave, Belog Potoka, Zuca, Bele Reke, Glumčevog brda i Ralje, a 700 do Batajnice, Busija, Ugrinovaca, Male Pruge, Zemun Polja i "13. maja".

 

Prodat udeo Grada u "Lasti"

PAKET akcija Saobraćajnog preduzeća "Lasta" u vlasništvu Grada prodat je na beogradskoj berzi za 560 dinara po akciji, odnosno ukupno 145,26 miliona dinara. Radi se o 264.116 akcija. Statistika vlasništva u "Lasti" pokazuje da trenutno najveći udeo poseduje Akcionarski fond 29,72 odsto, zatim Republika Srbija sa 13,79 procenata, dok je Grad Beograd do ove prodaje bio treći po veličini suvlasnik sa 11,48 odsto. Ovo preduzeće na spisku je Ministarstva privrede za moguću privatizaciju tokom ove godine, pošto se vodi u kategoriji "moguća objava javnog poziva u 2024." u svojevrsnoj privatizacionoj bazi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti