POSAO KOMPLETNOG PLANSKOG REŠENJA PEŠAČKO-BICIKLISTIČKOG PUTA DOBIO CIP SA ROKOM OD DVE GODINE: Pre 2026. nema mosta preko Save

Š.Marović

06. 03. 2024. u 16:25

SAOBRAĆAJNI institut CIP dobio je posao projektovanja pešačko-biciklističkog mosta između Bloka 70 i Ade Ciganlije, na tenderu koji je u novembru prošle godine raspisala Direkcija za građevinsko zemljište. Procenjena vrednost nabavke bila je 125 miliona dinara, a CIP je kao jedini učesnik tendera ponudio 106,39 miliona dinara, malo manje od milion evra.

ПОСАО КОМПЛЕТНОГ ПЛАНСКОГ РЕШЕЊА ПЕШАЧКО-БИЦИКЛИСТИЧКОГ ПУТА ДОБИО ЦИП СА РОКОМ ОД ДВЕ ГОДИНЕ: Пре 2026. нема моста преко Саве

Beoinfo

Ovoj firmi dodeljen je ugovor za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju buduće veze preko reke koja počinje u Ulici omladinskih brigada. Projektant ima rok od 765 dana da dostavi idejno rešenje, lokacijske uslove, idejni projekat, projekat za građevinsku dozvolu i rešenje o građevinskoj dozvoli, što znači da gradnja mosta, u najboljem slučaju, može da počne tek za dve godine, na proleće 2026.

- CIP je kao jedini ponuđač dobio samo projektovanje mosta i smatram da će se sva dokumentacija završiti mnogo brže nego što je to predviđeno ugovorom - kaže za "Novosti" glavni gradski urbanista Marko Stojčić. - Pre nekoliko godina, Urbanistički zavod je uradio dva moguća rešenja budućeg mosta.

Dužina prelaza, jednog od prioritetnih gradskih projekata za koji je PDR zvanično usvojen početkom prošle godine, iznosiće 520 metara. Širina puta je oko šest metara, od kojih su tri rezervisana za biciklističku traku, a isto toliko predviđeno je za pešački koridor. Osim biciklista i pešaka, planiran je i za kretanje lakih ekoloških vozila na električni pogon, trotineta i skejtova.

Izgradnja ovog puta, koji će biti prvi pešačko-biciklistički most u prestonici, pominje se gotovo deceniju, a pre nekoliko godina gradski čelnici su isticali da bi izradnja trebalo da bude završena 2022. godine. Potom se kao rok za početka gradnje pominjao kraj 2023. godine. Za sve ovo vreme urađen je PDR za pomenuto područje, kao i idejna rešenja i na tome se stalo. Projekat su pratili i brojni protesti Udruženja građana "Blok 70 - zajednička akcija" koji se protive seče lipa i izgradnje garaže u Omladinskih brigada, ali i samog mosta. Organizovana je i peticija, koju je potpisalo više od 10.000 građana. Oni smatraju da bi novac za izgradnju ovog projekta pametnije bilo preusmeriti na spajanje blokova i Savskog keja na Ušću, čime bi se dobio "linijski park" Novog Beograda.

Protiv javne garaže

U DOKUMENTACIJI se navodi da na ovom prostoru, sa novobeogradske strane, treba da se izgradi i dvoetažna garaža uz savski nasip, što posebno izaziva revolt građana Bloka 70.

Zgrada bi trebalo da ima 140 mesta, a tu su i punjači i brojač bicikala. Planom su predviđene i zelene površine. Potpise kojim se protive Planu detaljne regulacije građani blokova 70 i 70a prvi put su predali još 2021. godine Sekretarijatu za urbanizam.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ZAVRŠENA ERA DOMINACIJE: Orban saopštio užasne vesti za Zapad