PARALELNA DIMENZIJA ŽIVOTA: Fantastika Snežane Petrović u Modernoj galerioji u Valjevu
GRAFIKE, crteži, kolaži i objekti, koje je novosadska grafičarka i slikarka Snežana Petrović (1977) stvarala tokom prethodne decenije čine izložbu "Ukrojeni mašinarijum", koja će sutra biti otvorena u valjevskoj Modernoj galeriji.
Foro promo
Vodeće mesto na izložbi, višestruko u zemlji i inostranstvu nagrađivane umetnice (između ostalog, dobitnice priznanja Međunarodnog trijenala male grafike u Tokiju i nagrade "Momo Kapor") zauzeće radovi - objekti i grafike - iz ciklusa "Paralelna dimenzija - fikcija kao procesuirana stvarnost".
Foro promo
To su dela u kojima autorka prikazuje različite aspekte pogubnog delovanja medija na čoveka. Publika će moći da vidi i serijal najnovijih radova obuhvaćenih jedinstvenim nazivom "Improvizarijum - crteža, grafika i kolaža" sačinjenih od framgmenata neuspelih grafičkih otisaka u kojima su na simbolički način prikazane majstorije umišljenih mehaničara ili okrutnih doktora.
Imaginarni realizam
SAM naziv izložbe odabran je u skladu sa interesovanjem koje se provlači kroz celokupno autorkino stvaralaštvo: prisustvo različitih mehanizama i njihov uticaj na naše živote - piše u najavi postavke. - Počeci "mašinarijuma" sežu do gnezda kao personifikacije sigurnog utočišta. Uvodeći u ovu osnovnu matricu različite nove elemente, poput sukoba realnosti i izmaštanog, muškog i ženskog principa, ili autobiografskih opservacija, Snežana Petrović je ostvarila slojevitu celinu koja je svrstava među najistaknutije pripadnike mlađe generacije imaginarnog realizma, koji obuhvata različite vidove figuracije: nadrealne prizore, magični realizam, fantastiku, ezoteriju, simbolizam.
U tekstu pratećeg kataloga, ugledne istoričarke umetnosti Jasne Kujundžić Jovanov (pre skoro deceniju bila i autorka monografije o Perovićevoj), ističe se kako živimo u mehanizovanom svetu lišenom empatije, koji jedinke lišene unutrašnjih osećaja pretvara u nakaze - tako što postaju mašine koje imaju oči, a ne vide, dok im je moć govora u potpunosti zakržljala:
- Znajući da se jedno čulo razvija nauštrb drugog, Snežana Petrović ove mehanizovane portrete prikazuje kao bića koja osluškuju, prisluškuju, ali im je za interpretaciju potrebna asistencija drugog organizma, organski sposobnog za govor - primećuje Jasna Kujundžić Jovanov. - Figure sačinjene od mehaničkih i humanih fragmenata, čitači misli, šaptači, svevideće oči, samo su elementi interpolirani u različita mehanizovana lica koja ukazuju na paralelnu dimenziju u kakvoj živimo: to je bio kreativan način da se naša pažnja usmeri na jedan od najuticajnijih segmenata našeg svakodnevnog življenja - na medije i njihovu bezgraničnu moć da oblikuju naše živote.
Preporučujemo
Prvog vikenda u decembru „Čistoća“ besplatno transportuje kabasti otpad
05. 12. 2025. u 10:00
IZBEGAVAJTE OVE PRAVCE U BEOGRADU! Popodnevni špic uzeo maha! (FOTO)
04. 12. 2025. u 16:31
Obaveštenje o vanrednim aktivnostima JKP „Gradska čistoća“ za 04. decembar
04. 12. 2025. u 10:00
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)