PODELJENA MIŠLJENJA O UPRAVLJAČU AERODROMIMA Abazović lobira za koncesije, ekonomisti veruju da privatnike interesuje samo profit
PROKIŠNjAVANjE zgrade tivatskog aerodroma, gužva na podgoričkom aerodromu pre nekoliko dana jer na pasoškoj kontroli nije bilo zaposlenih, te povećanje takse za bezbednost zbog koje su "Rajan er" i "Viz er" odlučili da se od oktobra povuku sa crnogorskog tržišta, doveli su aerodrome ovih dana u fokus interesovanja i javnosti i nadležnih. Da Vlada neće donositi odluke o tome da li će i dalje upravljati vazdušnim lukama ili će je dati u ruke privatnicima dok god je u tehničkom mandatu, potvrdio je premijer.
- Rekli su nemojte donositi te odluke, jer ste u tehničkom mandatu. To je bio zahtev, mi smo uslišili tu želju. Lično mislim da pod koncesiju treba da ide samo jedan aerodrom, to je tivatski. Podgorički treba da rekonstruišemo iz sopstvenih sredstava, uz sve napore da se treći pokrene u Beranama - kazao je Abazović.
Opoziv
EKONOMISTI dodaju, kada su aerodromi u vlasništvu države, odluka o povećanju takse se lako može opozvati. Samim tim, cene će se odmah vratiti na pređašnji nivo, što bi u relativno kratkom vremenskom roku ponovo privuklo niskobudžetne aviokompanije da obnove linije ka Crnoj Gori.
Najviše se ovih dana problematizovala odluka da se taksa nakon devet godina poveća sa 1,75, na 3,25 evra po dolazećem putniku. A kako tvrde ekonomisti, aktuelna Vlada je upravo kroz odbranu te odluke dala argumente zašto bi aerodromima i dalje trebalo da upravlja država. Naime, ministar ekonomskog razvoja Goran Đurović tvrdi da se dve kompanije ne povlače zbog većih taksi, već zbog toga što ne vide dovoljan interes u letovima iz Crne Gore.
- Te kompanije optimizuju svoje poslovanje i traže maksimalan profit u datom trenutku i ne funkcionišu na principu emocija. Siguran sam da podizanje takse nije presudno u odluci, jer je ona najniža u regiji. Letovi su otkazani tek od jeseni, što neće uticati na ovu letnju sezonu - kazao je ministar ekonomskog razvoja Goran Đurović.
Upravo u ovakvom stavu, argument protiv koncesija vide ekonomisti u konsultantskoj kući.
- Slučajno ili ne, dobili smo najbolji argument protiv davanja koncesije nad kompanijom Aerodromi Crne Gore. Naime, minorno povećanje takse za bezbednost dovelo je do burne reakcije i povlačenja letova dve niskobudžetne aviokompanije od jeseni 2023. godine. Jedina metrika koja zanima koncesionara je - profit, dok je u slučaju državnog vlasništva, primarni interes broj putnika koji Aerodromi Crne Gore opsluže, a sve u cilju što boljeg rada turističke industrije koja doprinosi preko 30 odsto BDP-a države - kažu ekonomisti.
ŠOK U UKRAJINI: Zelenski bi mogao da bude optužen, sve će biti poznato posle 20. maja
PREDSEDNIK Ukrajine Vladimir Zelenski bi mogao biti optužen za podrivanje demokratije u Ukrajini nakon što mu mandat istekne 20. maja.
19. 05. 2024. u 08:47
NjUJORK TAJMS: Rusi prešli severnu granicu takvom brzinom i snagom, Ukrajinci bili potpuno iznenađeni
OFANZIVA ruskih snaga na harkovskom pravcu pokazala se toliko brzom i snažnom da im oskudne odbrambene strukture Ukrajine nisu postale prepreka, a osiromašeni redovi ukrajinskih oružanih snaga nisu bili spremni da brane svoje položaje, piše Njujork tajms.
19. 05. 2024. u 07:38
KAKO JE KOSOVO I METOHIJA DOBILO IME? Različito poreklo i velika simbolka - naziv koriste SAMO SRBI
KOSOVO i Metohija veoma su značajan deo srpske istorije i tradicije, ali retki su oni koji znaju kako je tako važno podneblje našeg postanka i identiteta dobilo ime. Obe reči u nazivu nađe južne pokrajine imaju različito poreklo i veliku simboliku.
18. 05. 2024. u 11:47
Komentari (0)