MATEMATIKA ĐETIĆIMA KAO BAUK: PISA testiranje ukazuje na velike probleme u crnogorskom obrazovanju

I. D. S.

05. 04. 2024. u 06:15

VEOMA loši rezultati učenika u nauci i matematici, ukazuju na velike probleme u obrazovanju, navode iz Ispitnog centra u izveštaju o rezultatima PISA testiranja. Navodi se da je više od polovine učenika matematički nepismeno, te da je svega jedan odsto đaka imalo najbolja postignuća u toj grani nauke.

МАТЕМАТИКА ЂЕТИЋИМА КАО БАУК: ПИСА тестирање указује на велике проблеме у црногорском образовању

Foto: M. Anđela

Testiranje iz matematike, čitanja ili prirodnih nauka obavilo je 5.793 učenika iz 63 škole, što je oko 93 odsto ukupne populacije crnogorskih 15-godišnjaka.

Oko jedan odsto učenika u Crnoj Gori imalo je najbolja postignuća iz matematike na PISA testiranju 2022, a skoro nijedan učenik nije bio među najboljima u nauci, navodi se u izveštaju PISA testiranja. Oko 45 odsto učenika dostiglo je nivo dva ili viši nivo u nauci i oni, objašnjavaju, mogu prepoznati tačno objašnjenje za poznate naučne fenomene i mogu koristiti takvo znanje da u jednostavnim slučajevima odrede je li zaključak validan na osnovu datih podataka.

- Skoro nijedan učenik nije bio među najboljima u nauci, što znači da nisu imali postignuća na nivou pet ili šest - istaknuto je u izveštaju.

Postignuće ispod nivoa dva na skali naučne pismenosti ima 92 odsto učenika trogodišnjih stručnih škola. To pokazuje da nemaju osnovna znanja, kompetencije i veštine koje su im potrebne za aktivno učestvovanje u društvu. Nešto bolji su bili učenici četvorogodišnjih stručnih škola, 88,8 odsto, ali to je, kako je navedeno, takođe, veoma loš rezultat. Veliki broj gimnazijskih učenika ima postignuća ispod nivoa dva i na nivou dva, njih 64,43 odsto.

"Bubanje" visoko vrednovano

NEDAVNO se u CANU polemisalo o rezultatima PISA testiranja, te je konstatovano da je, između ostalog, problem što đaci u školama uče gradivo napamet, da su sposobni da to naučeno samo ponove nastavniku, ali da je sporno i što određeni nastavni kadar takvo "znanje" vrednuje visokim ocenama. Zatraženo je da Ministarstvo formira međunarodnu komisiju kako bi se izmenio obrazovni sistem u skladu sa potrebama PISA testiranja.

- To ukazuje na veliki problem u obrazovanju - navedeno je u tom dokumentu.

Kada je reč o postignućima iz matematike, jedan odsto crnogorskih učenika ostvarili su najbolje rezultate u rangu sa vršnjacima iz šest azijskih zemalja. Ipak, podaci pokazuju da je u Crnoj Gori 59,5 odsto učenika matematički nepismeno, to jest da su po postignućima ispod nivoa dva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ODRŽIVA ARHITEKTURA: Važnost energetske efikasnosti