Škola u burdelju

Andrea Lav

21. 07. 2008. u 00:00

Edit Pjaf pevala na ulici, "radila" u sobi. No? bez muškarca je kao dan bez sunca

EDIT Pjaf je mogla da peva džez, „le Be-bop“, ali su strastvene ljubavne pesme bile njen forte. Ova mala Francuskinja nije bila atraktivna; bila je jako mršava i manje od metar i po visoka, ali mogla je da kaže: „Imam male sise koje vise i nisku obešenu zadnjicu. Ipak mogu da imam muškarce, i tako ih upoznajem, jer u krevetu ne mogu da me lažu“. I nije čekala da je muškarac poželi. Kada joj se neki dopao, krenula bi za njim: sedela je na nizu predstava pariskog pozorišta opčinjena izboranim američkim glumcem Džonom Garfildom. Na kraju ga je pridobila, ali je to bilo samo za jednu noć.

Vrabac i bokser

MEĐU ljubavnicima Edit Pjaf bilo je mnogo poznatih ljudi, a jedan od njih bio je i svetski šampion u boksu u srednjoj kategoriji Marsel Serdan. Meč u Medison skver gardenu, u kojem je on preuzeo krunu od američkog boksera Tonija Zejla, još se smatra jednom od najlepših borbi svih vremena. Godine 1949. Edit je nastupala u Njujorku dok je Marsel bio u Francuskoj sa svojom ženom i troje dece. On je njoj jako nedostajao pa ga je nagovorila da doleti i da joj se pridruži. Poginuo je u avionskoj nesreći. Da ne bi izvršila samoubistvo, Pjaf je nedeljama bila pod sedativima.
Njen ljubavni život počeo je kada je bila vrlo mlada. Rođena je kao Edit Đovana Gasion, ali su je i otac i majka, putujući cirkuski igrači, napustili. Nju i njenu sestru Momon podigla je baka, koja je vodila jedan pariski burdelj. Tamo je Edit, kao maloletnica, zabavljala nekoliko muškaraca, a zatim izašla na ulicu kada je imala četrnaest godina, jer, kako je objasnila: „Želela sam da zadržim sav novac za sebe“. Kada nije imala mušteriju obično je pevala na ulici i to ju je vinulo u zvezde, jer je jedan od njenih prvih klijenata bio pozorišni impresario. Međutim, on je otkrio kvalitet njenog glasa. Promenio joj je ime, kupio novu odeću, pripremio za kabare i poslao tamo da nauči posao.
Tih ranih dana imala je dovoljno novca samo za krevet u sobi veličine čamca, i Edit je tamo odvela sestru Momon i mladog ljubavnika Luja Dipona. Niko od njih nije imao nikakvu primedbu, pa čak ni vlasnik hotela, kome je često plaćala kontrauslugom. Ali, kada je počela da radi na ulici a da peva unutra, njeno ime brzo je postalo poznato. Mnoštvo poznatih imena dolazilo je da sluša Edit Pjaf, a neki su, kao glumac Iv Montan i pevač Šarl Aznavur, ostajali i posle koncerta. Njen životni kredo bio je: noć bez muškarca je kao dan bez sunca.
Kao i mnogim umetnicima pre nje, neprestana seksualna aktivnost dala je pevanju podstrek i strast po kojoj je postala poznata, a ostatak života proživela je istim ritmom, naporno radeći, mnogo pijući i probajući droge. Momon je opisala svoju sestru rečima: „Ljubomorna, posesivna, neprestano je izjedala svoje srce. U krevetu je bila divlja, vrištala je i urlala, pa je svoje dečake zaključavala u sobi dok ponovo nije bila spremna. Na svaki način ona je bila nepodnošljiva“. Pored niza ljubavnika imala je i dva muža, a umrla je sa četrdeset sedam godina, skroz istrošena, ali i ožaljena u celom svetu.

PROBALA CEO RAGBI TIM
JEDNA od prvih holivudskih boginja filmskog platna, Klara Bou, od svoje dvadesete godine gradila je svoj stil života, koji je odgovarao njenom imidžu sa platna. Ali, ova vodeća dama nikada se nije mnogo trudila da sakrije svoj nezasiti apetit za snažnim muškarcima i dugim seksualnim odnosima. Bile su to bezbrižne dvadesete godine dvadesetog veka, ali je Klara otišla malo predaleko kada je, prema priči, u krevet odvela ceo ragbi tim univerziteta Južna Kalifornija. Naravno, ne sve igrače odjednom, već su Trojanci, kako su se igrači ovog tima zvali, posle mečeva odlazili kod nje na zabave koje su se u kući pretvarale u orgije, a na travnjaku u ragbi okršaje golih igrača. Kada im je kondicija oslabila, trener Hauard Džons je naredio igračima da se klone kuće Klare Bou u Bedford Drajvu na Beverli Hilsu, i to „individualno i kolektivno“.
Tokom burnih dvadesetih godina Klara je isplivala kao vodeća glumica Holivuda, ali je 1931. godine, posle poplave lošeg publiciteta, "Paramaunt" morao sa njom da prekine saradnju. Svoju sekretaricu Dejzi de Vo optužila je za falsifikovanje potpisa na čekovima i proneveru od petnaest hiljada dolara. Tokom procesa sudija nije dozvolio advokatima Dejzi Vo da pokažu dokaze Klarinog neobuzdanog seksualnog života, pa je Dejzi pre odlaska u zatvor na godinu dana svoju priču prodala nekim njujorškim novinama. Među pričama o zabavama u kući svoje omiljene zvezde filma, čitaoci su pročitali i kako se pred svojim prijateljima skidala i stupala u odnos sa svojim psom Djukom, velikom danskom dogom.
(Nastaviće se)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije