ZDRAVLJE IZ TANJIRA: Jedan avokado nedeljno štiti srce
AVOKADO sasvim neopravdano nije namirnica koju često jedemo.
Foto: Shutterstock
Povod da to promenimo može biti novo istraživanje naučnika sa Harvarda koji su utvrdili da redovno konzumiranje avokada smanjuje rizik od bolesti koje pogađaju kardiovaskularni sistem.
Prema podacima prikupljenima od oko 110.000 ispitanika, osobe koje dva puta nedeljno pojedu po polovinu ploda avokada imaju prosečno 21 odsto manji rizik za bolesti srca. Istraživači ovo smanjenje rizika pojašnjavaju delovanjem nezasićenih masti i vlakana iz ovog voća. Uz to, avokado obiluje vitaminima C i E, mineralima poput kalijuma...
Učesnici istraživanja su praćeni više od 30 godina, a učinak avokada je bio uporediv s onim koji prati redovnu konzumaciju maslinovog ulja i orašastih plodova.
Preporučujemo
POMAŽE I KOD MRŠAVLjENjA: Zeleno povrće i hlorofil prirodno smanjuju osećaj gladi
16. 07. 2023. u 21:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
RASPADA SE PARTNERSTVO SA PUTINOM: Ukrajina dobila ključnog saveznika u NATO-u
PRE otprilike deset godina, rat u Siriji pomogao je da se stvori neočekivano partnerstvo na Bliskom istoku između Turske i Rusije. Međutim, ono se sada raspada, tvrdi Njujork tajms. Naime, Turska snažno pomaže Ukrajini da stvori uporište u delu sveta gde je ruski predsednik Vladimir Putin ranije uživao značajan uticaj.
08. 06. 2026. u 09:25
"AKO KORISTIŠ MEGAFON, ONDA TO NEMOJ NAZIVATI PISMOM" Peskov oštro o Zelenskom: Da je zaista želeo da ga preda Putinu, mogao je to da učini
DA je Vladimir Zelenski zaista želeo da preda pismo ruskom predsedniku Vladimiru Putinu, mogao je to jednostavno da učini, bez javnog objavljivanja, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov.
07. 06. 2026. u 13:37
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)