U OVOM VITAMINU JE KLJUČ: Naučnici pronašli način da smanje rizik od odbacivanja zubnih implantata
RUSKI naučnici otkrili su da sistematsko praćenje nivoa vitamina D u krvi pacijenata koji se pripremaju za zubnu implantaciju i korekcija njegovog nedostatka pod nadzorom lekara može da minimizira rizik od odbacivanja implantata.
Foto: elements.envato.com
Ovaj pristup postiže stopu uspeha od skoro 100 odsto, saopštili su specijalisti sa Univerziteta "Sečenov", prenosi agencija TASS.
"Velika studija koju su sproveli naučnici sa Stomatološkog instituta 'E.V. Borovskog' na Univerzitetu 'Sečenov' pomogla je u pronalaženju načina za značajno poboljšanje uspeha zubne implantacije. Ispostavilo se kao ključno sistematsko praćenje nivoa vitamina D u krvi pacijenata koji se pripremaju za ovu proceduru i ispravljanje njegovog nedostatka pod nadzorom endokrinologa", navodi se u izveštaju.
Studija je obuhvatila 384 pacijenta starosti od 18 do 50 godina sa delimičnim edentulizmom (nedostatak jednog ili više zuba) i potvrđenim nedostatkom vitamina D. Njima je propisana terapija holekalciferola (vitamin D3) u individualizovanoj terapijskoj dozi pod nadzorom endokrinologa. Rezultati studije su pokazali da je 97,4 odsto učesnika imalo implantate koji su se "prihvatili".
Studija pokazuje da blagovremeni skrining nivoa vitamina D kod pacijenata koji planiraju implantaciju i naknadna kompenzacija nedostatka značajno poboljšavaju uspeh lečenja. Kod blagog nedostatka vitamina D, implantacija može da počne bez čekanja na završetak terapije korekcije. Međutim, kod teškog nedostatka, rizik od odbacivanja implantata je prilično visok, pa je neophodno da se normalizuje nivo vitamina D pod nadzorom lekara pre procedure.
Rezultati studije objavljeni su u međunarodnom časopisu Applied Sciences (MDPI).
(Tanjug)
Preporučujemo
VELIKI USPEH KARDIOHIRURGA: Ugrađeno "mehaničko srce" sa magnetnom levitacijom
11. 06. 2026. u 23:33
JEDNA JE OD NAJCENjENIJIH LEKOVITIH BILjAKA: Hajdučka trava za bolje varenje
11. 06. 2026. u 07:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
SARAJEVSKI MEDIJI BRUJE - VUČIĆ NAS JE SPASIO U ZADNjI ČAS: Omogućio nam da gledamo Svetsko prvenstvo, dok Konaković "bljuje vatru"
SARAJEVSKI Dnevni avaz objavio je tekst u kojem su priznali da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, preko saglasnosti za podršku Telekoma Srbija, praktično omogućio da građani Bosne i Hercegovine gledaju utakmicu svoje reprezentacije protiv Kanade na Svetskom prvenstvu.
12. 06. 2026. u 17:33
ŠEF NEMAČKE VOJSKE IZDAO DRAMATIČNO UPOZORENjE: Evo kada će nas Rusija napasti, moramo biti spremni za borbu
NEMAČKA mora da se pripremi za ruski napad do 2029. godine, ili čak i ranije, izjavio je šef nemačke vojske za Politiko.
11. 06. 2026. u 16:23
MACA NAPUSTIO PORODIČNI DOM: "Ne mogu više! Rekao sam da je volim i izašao iz stana"
DRAGAN Marinković Maca je nedavno govorio o teškim životnim trenucima tokom rata u Sarajevu kada je trebalo da napusti porodični dom.
12. 06. 2026. u 13:09
Komentari (0)