JURE NE MAREĆI ZA BEZBEDNOST DRUGIH: U velikim gradovima dostavljači na biciklima postali opasnost u saobraćaju po vozače, ali i po pešake

С. МИЛОШЕВИЋ

12. 08. 2021. u 11:00

DOSTAVLjAČI na biciklima postali su nova opasnost u saobraćaju i po pešake i po vozače! Stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, ali i Agencija za bezbednost saobraćaja su saglasni: saobraćajna policija bi trebalo više da kontroliše dvotočkaše!

ЈУРЕ НЕ МАРЕЋИ ЗА БЕЗБЕДНОСТ ДРУГИХ: У великим градовима достављачи на бициклима постали опасност у саобраћају по возаче, али и по пешаке

Foto Z. Jovanović

U želji da što brže isporuče narudžbinu, ponašaju se kao pešaci kad im to odgovara, pa voze trotoarima i trgovima i to velikim brzinama. Pešaci to ne očekuju, pa postoji opasnost da će biciklista naleteti na njih. Kad im odgovara, ponašaju se kao vozači.

- Biciklista dostavljač je iz Prizrenske uleteo u Brankovu, dok sam iz Ulice kraljice Natalije pokušavao da se uključim u Brankovu i uđem u traku ka Terazijskom tunelu. Prizrenska je jednosmerna ulica i vozač ne očekuje da će neko odatle da izleti i uđe u Brankovu. Jedva sam ga izbegao - jada se jedan beogradski vozač.

Prema rečima profesora Saobraćajnog fakulteta Milana Vujanića, treba se uzdati u policiju.

- Kao što se organizuju ciljane kontrole za vezivanje pojasa ili korišćenje telefona u vožnji, tako treba organizovati i kontrole vozača bicikala. To je urgentno rešenje i daje trenutne rezultate. I njihove poslodavce treba stimulisati da propišu pod kojim uslovima oni treba da obavljaju dostavu i da u slučaju kazne dobiju umanjenje plate. Pravo rešenje je naravno da prođu kurs na kojem bi trebalo da čuju kako da pravilno učestvuju u saobraćaju i zašto je nošenje kacige preporučljivo - ističe Vujanić.

I zaposleni u Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da je represija, osim prevencije i edukacije, mera koja bi doprinela promeni ponašanja vozača bicikla.

- Uprava saobraćajne policije treba da intenzivira kontrolu kretanja biciklista, naročito onih koji svoj bicikl koriste u poslovne svrhe. U toku svog radnog vremena žele da opsluže što više lokacija čime ugrožavaju svoj i život drugih učesnika u saobraćaju. Prevencija i edukacija su nešto čemu Agencija posvećuje posebnu pažnju u svom radu, tako da smatramo da bi skretanje pažnje na kršenje saobraćajnih propisa uticalo na ponašanje biciklista u saobraćaju - navode u Agenciji.

Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je na kojim površinama vozači bicikla mogu da se kreću. Kacige nisu obavezne, ali su preporučljive. Podsećamo, kazna od 5.000 dinara predviđena je za kretanje biciklom po trotoaru.

Koliko je biciklista tokom prošle i ove godine kažnjeno za neki prestup, znaju samo nadležni iz Uprave saobraćajne policije. Na naša pitanja poslata još 2. avgusta nisu dali odgovor.

NAJVIŠE U PRESTONICI

KURIRI zarade mesečno od 70.000 do 100.000 dinara. U 2020. godini je registrovano u Srbiji čak 1.786 firmi za dostavu hrane. Prema studiji Centra za istraživanje javnih politika "Pakleni vozači", krajem prošle godine na tri vodeće platforme za dostavu hrane bilo je zaposleno oko 3.000 radnika. Beograd je najveće tržište, dok u Novom Sadu, prema procenama, ima oko 100 dostavljača, a Niš 60.

ZA ČETIRI GODINE POGINULO NjIH 192

U POSLEDNjE četiri godine u Srbiji je poginulo 192 biciklista, a od početka godine 19! Među nastradalima od januara do danas je i četvorogodišnji mališan. Da je bezbednost biciklista u saobraćaju ugrožena potvrđuje podatak da u proseku godišnje u zemlji pogine oko 50 biciklista i bude povređeno njih oko 1.500. Nastradali biciklisti čine oko osam odsto svih poginulih u saobraćajnim nezgodama, podaci su Agencije za bezbednost saobraćaja. Njihova ranjivost je ključni problem pošto ne nose kacige, često nemaju noćna svetla, "nevidljivi" su za automobile i kamione.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

HITNO SE OGLASIO KREMLJ Posle optužbi da je Rusija oborila azerbejdžanski avion: To niko ne treba da radi!