LUČIĆ: Liderska pozicija Telekoma bar još 10 godina!

Novosti online

06. 06. 2024. u 12:24

Rezultati kakve je Telekom Srbija napravio od 2018. do danas, koliko traje proces transformacije kompanije, predstavlja veliki uspeh na svetskom nivou!

ЛУЧИЋ: Лидерска позиција Телекома бар још 10 година!

Foto Tanjug

Dok operateri u celom svetu prolaze kroz veliku krizu zbog razvoja digitalnih platformi i novih načina komunikacije, a Telekom je u odnosu na njih imao i neuporedivo lošiju startnu poziciju, izgrađena je jedna od najboljih optičkih i mobilnih mreža u celoj Evropi, strateški se ulagalo u multimediju, sadržaje i digitalne servise, napravljeni su rekordni poslovni rezultati, tako da je liderska pozicija kompanije u zemlji i celom regionu garantovana za još najmanje deset godina.

Ovo je danas u gostovanju na RTS izjavio generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.

- Prošle godine smo prvi put ostvarili prihode veće od dve milijarde evra, operativnu dobit od milijardu evra, a neto profit od preko 400 miliona evra. Sve to se zasniva na rekordnom rastu broja korisnika, kojih sada imamo 11,5 miliona i blizu smo cifre od 12 miliona, praktično duplo više nego što Srbija ima stanovnika, jer snažno rastemo u regionu i dijaspori. Sve to smo uspeli u jeku globalne krize u industriji telekomunikacija i uprkos svetskim ekonomskim krizama koje su doneli pandemija i rat u Ukrajini. Pritom, zaduženost čvrsto držimo pod kontrolom. Na kraju 2023. imali smo dug prema bankama od 2,4 milijarde evra, u međuvremenu je legao novac od prodaje antenskih stubova tako da nam je sada ispod 2 milijarde i, kada se analizira ključni parametar, a to je iznos ukupnog duga u odnosu na EBITDA, postigli smo veliki uspeh da uđemo u red manje zaduženih velikih operatera - objasnio je Vladimir Lučić.

Kao što je prošla godina bila rekordna u poslovanju Telekoma tako će biti i ova i, kako je naglasio, svaka sledeća.

- U 2023. ostvarili smo, može se slobodno reći, impresivno povećanje prihoda od 41 odsto u odnosu na 2022, kao i rast operativne dobiti od čitavih 80 odsto, uz dvocifren rast broja korisnika interneta i televizije. U prvom kvartalu ove godine beležimo dodatni snažan rast prihoda i profitabilnosti od 10 odsto, a očekujemo da ćemo godinu završiti sa 20 odsto više korisnika. Pritom, svaka sledeća godina biće rekordna, izuzetno svetla budućnost Telekoma Srbija je praktično osigurana i, uz dugoročno garantovanu lidersku poziciju u zemlji i regionu, postajemo veliki međunarodni operater - poručio je Lučić. 

Upravo se tu nalazi najveći prostor za dalji napredak kompanije: njeno međunarodno širenje kroz projekat za dijasporu.

U protekle tri godine, Telekom Srbija je postao operater u Austriji, zatim u Švajcarskoj i Nemačkoj, sa svojom TV ponudom prisutan je u Turskoj, a ove godine na red dolazi puštanje signala u SAD.

- To znači da ćemo do kraja 2024. biti prisutni na tržištima sa više od 500 miliona stanovnika i brojnom dijasporom iz zemalja našeg regiona, kojima nudimo najpovoljnije telefoniranje, uključujući ono prema matici, ekskluzivne TV pakete i najkorisnije digitalne servise. Preko projekta za dijasporu dupliraćemo broj korisnika i prihode, značajno ćemo uvećati i profit, to će biti jedan od najboljih izvoznih proizvoda u celokupnoj privredi Srbije - naglasio je Lučić.

Telekom važan za razvoj cele Srbije

Kompanija Telekom Srbija već sada je spremna za puštanje 5G mreže i samo se očekuje raspisivanje tendera.

- Krajem ove godine ili početkom sledeće trebalo bi da bude raspisan tender za 5G, naše bazne stanice imaju svu neophodnu opremu i signal praktično odmah može da se aktivira. Jedini smo u regionu dobili podršku Evropske investicione banke, kao i Švedske razvojne banke, za razvoj 5G mreže. Ona će biti veoma važna i za predstojeći Ekspo 2027, gde će biti prezentovana razna najsavremenija tehnološka dostignuća poput autonomnog upravljanja vozilima. Razvoj Telekoma je vrlo važan za celu Srbiju, kada nacionalni operater poseduje jaku optičku i 5G mrežu to je ključni preduslov za spremnost cele zemlje i njene privrede za Četvrtu industrijsku revoluciju, za digitalno doba - poručio je generalni direktor najuspešnije srpske kompanije Vladimir Lučić za RTS.
 

Sve ovo ne bi bilo moguće bez podrške najuglednijih finansijskih institucija iz EU i SAD, čiji spisak je impresivan: Evropska investiciona banka, Švedska razvojna banka, Evropska banka za obnovu i razvoj, Svetska banka, Dojče banka, italijanska grupacija SACE, Bank of Amerika, i tu nije kraj.

- Poverenje koje Telekomu Srbija ukazuju najpoznatije i najuglednije međunarodne finansijske institucije, a pogotovo to što ulažu u Telekom ne tražeći bilo kakve garancije, dokaz je koliko smo poslovno zdrava kompanija, sa ambicioznom i ujedno vrlo realnom strategijom razvoja i kvalitetnim biznis planom. Očekujemo da u toku ove godine sklopimo partnerstvo i sa američkom državnom izvoznom Eksim bankom, za 5G mrežu i digitalne servise, čime ćemo postati možda prvi operater na svetu, a sigurno prvi u Evropi, koji sa njima ima poslovnu saradnju. Za širenje Telekoma na SAD, partnerstva sa američkim finansijskim institucijama, kao i sa najvećim digitalnim igračima poput Amazona, od velike su važnosti i još jedan znak njihovog poverenja - istakao je Vladimir Lučić.

Strategija je ključna

Prvi čovek Telekoma je istakao da je u telekomunikacijama najvažnije da kompanija ima dobru strategiju.

- Kada imate dobru strategiju onda lakše prevazilazite sve prepreke, uključujući one na čiji nastanak niste mogli da utičete, poput ekonomskih posledica pandemije i rata u Ukrajini, kao i uzimajući u obzir sve promene u industriji telekomunikacija. Samo od naše strategije zavisi kako ćemo se snaći u budućnosti, da li ćemo se svesti na protočni bojler za digitalne platforme ili ćemo da gradimo digitalnu kompaniju sa najkorisnijim servisima, multimedijom, ekskluzivnim sadržajima, sa liderskom pozicijom i u budućnosti - objasnio je Vladimir Lučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: Deca iz SOS Dečjeg sela Srbija osvojili javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.