AUTOMOBILI BUDUĆNOSTI: Nove tehnologije i kontrola kvaliteta
AUTOMOBILSKA industrija se stalno razvija i ide u korak sa rastućim zahtevima potrošača, kao i sa povećanjem globalnih standarda bezbednosti.
Sputnjik je istraživao kakve promene očekuju automobilsku industriju, nakon pojave veštačke inteligencije.
STROGA KONTROLA
Proizvođači automobila, sa razvojem tehnologija, fokusiraju se i na poboljšanje kvaliteta svojih proizvoda. Kontrola kvaliteta počinje još u fazi projektovanja i nastavlja se u svim fazama proizvodnje – od montaže do testiranja. Kompanije integrišu nove metode dijagnostike i analize, uključujući upotrebu robota i automatizovanih sistema za preciznije i pouzdanije sklapanje, kao i primenu strogih standarda za funkcije, materijale i komponente.
Na primer, kineska kompanija GAC MOTOR koristi sistem kontrole kvaliteta koji obuhvata šest faza, 42 procedure verifikacije i više od 3 hiljade tačaka testiranja, saopštila je pres služba kompanije. Automobili su podvrgnuti svim vrstama testova - testovima sudara, testovima otpornosti na koroziju, testovima efikasnosti goriva i testovima emisije ugljen-dioksida. Svaki automobil se podvrgava instrumentalnoj kontroli, testiranju na posebnoj liniji. Pored toga, vozila se na hermetičnost testiraju u kišnoj komori.
Veštačka inteligencija (AI) se koristi za optimizaciju proizvodnih procesa. Neuronska mreža pomaže u automatizaciji i kontroli kvaliteta. Na primer, BMW koristi veštačku inteligenciju za otkrivanje i ispravku greške u procesu sklapanja. Kamere i algoritmi za mašinsku obuku analiziraju svaki deo vozila na montažnoj traci, otkrivaju sva odstupanja od standarda i odmah obaveštavaju osoblje. Kompanija bi u budućnosti želela da u svoju proizvodnju uvede androide (humanoidne robote).
BUDUĆNOST SA VEŠTAČKOM INTELIGENCIJOM
A kompaniji Ford se veštačka inteligencija koristi za otkrivanje i ispravljanje defekta boje. Sistem veštačke inteligencije analizira slike automobila i utvrđuje da li na površini karoserije ima mikro-ogrebotina ili drugih nedostataka. Pored toga, unutar automobila, veštačka inteligencija može da prati ugradnju delova. Fotografije se upoređuju sa 30 slika koje pokazuju ispravnu i netačnu instalaciju. Veštačkoj inteligenciji su potrebne dve sekunde da identifikuje netačnost i zaustavi montažnu liniju da reši problem.
Osim toga, tehnologije veštačke inteligencije danas dolaze u pomoć vozačima savremenih automobila. Tako je nemački automobilski koncern Folksvagen dodao tehnologije veštačke inteligencije ChatGPT u svojim novim modelima automobila. Kompanija je uverila da će AI tehnologije omogućiti vozačima električnih vozila da dobiju informacije o turističkim atrakcijama, održanim fudbalskim utakmicama ili rešenja matematičkih problema.
Automobili budućnosti predstavljaju kombinaciju inovativne tehnologije i stroge kontrole kvaliteta. Veštačka inteligencija igra sve važniju ulogu u automobilskoj industriji i pomaže ne samo u kontroli proizvodnog procesa, već i u poboljšanju bezbednosti vozila. Na kraju krajeva, kvalitet i pouzdanost automobila određuju budućnost auto industrije.
sputnikportal.rs
BONUS VIDEO - RUSKA SEVERNA FLOTA: Pogledajte vežbe protivpodmorničkog ratovanja u Barencovom moru
Preporučujemo
U OPASNOSTI VIŠE OD 1.000 SATELITA: Kineska raketa se raspala u svemiru
10. 08. 2024. u 14:42
ZABRINjAVAJUĆA IZJAVA TRAMPA: "Naša zemlja nikada nije bila u ovakvoj opasnosti..."
08. 08. 2024. u 23:51
VALERIJ ZALUŽNI DAO PROGNOZU: Evo kada će ruska vojska da probije ukrajinski front
NOVI tehnološki napredak tokom ratnog vremena sprečiće ozbiljnije probijanje fronta duž ukrajinsko-ruske granice do oko 2027. godine, izjavio je Valerij Zalužni, bivši vrhovni komandant Ukrajine i sadašnji ambasador u Ujedinjenom Kraljevstvu, za „Ukrajinsku pravdu“ u intervjuu objavljenom 23. novembra.
23. 11. 2024. u 18:55
BRITANCI OBJAVILI ZASTRAŠUJUĆU MAPU: "Orešnik" može da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta (MAPA)
BRITANSKI list "Dejli mejl" ocenio je da bi balistička raketa "orešnik" mogla da stigne do bilo kog evropskog grada za manje od 20 minuta.
23. 11. 2024. u 15:58
POTPREDSEDNIK SAD UMRO TOKOM ODNOSA: Bio sa 50 godina mlađom ljubavnicom, Bela kuća nije znala kako da saopšti vest o smrti
BIO JE to 27. januar 1979. godine. U 1 ujutro, portparol porodice Nelsona Rokfelera objavio je zvaničnu izjavu za štampu. Bivši potpredsednik preminuo je U 71 godini života ranije te večeri.
22. 11. 2024. u 18:36
Komentari (0)