Čadež: Saradnjom evropskih komora do brže digitalizacije privrede

Novosti online

30. 06. 2020. u 19:23

Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež, najavio je danas, predsedavajući onlajn sastanku Mreže digitalnih usluga Evrokomore, da će najveća evropska poslovna asocijacija kreirati bazu novih elektronskih servisa koje su komore članice tokom pandemije pokrenule i pružile svojim kompanijama, kako bi ih podržale da se što brže digitalno transformišu, pređu na digitalno privređivanje i lakše prežive iznenadni i snažni udar korona virusa na poslovanje.

Чадеж: Сарадњом европских комора до брже дигитализације привреде

Foto: Tanjug

Baza digitalnih usluga i kontakti komorskih eksperata za digitalnu tranformaciju, po rečima Čadeža, biće na raspolaganju svim članicama Evrokomore, koje će, koristeći iskustva i umrežavajući se sa kolegama iz drugih komora, kreirati svoje i zajedničke alate podrške, pre svega, malim i srednjim preduzećima.

To će nam svima pomoći da što efikasnije podržimo naše kompanije da digitalizuju svoje poslovne modele i usluge, izmeste poslovne aktivnosti u sajber prostor, nastave što uspešnije da posluju u novim okolnostima, ublaže posledice pandemije, ali i povećaju otpornost na neke nove krize, kaže Čadež.

Ova zdravstvena kriza, koja je dala do sada najveći podsticaj digitalizaciji poslovanja, po oceni predsednika Privredne komore Srbije, velika je lekcija za globalnu privredu, ali i velika potvrda da digitalna transformacija, jačanje digitalnih servisa i platformi, posebno onih namenjenih malim i srednjim kompanijama, zajednički rad na novim alatima i programima podrške i korišćenje svih raspoloživih izvora finansijske podrške, mora biti prioritet nad prioritetima – imperativ za Evrokomoru i svaku članicu pojedinačno.

Na današnjem video sastanku Mreže digitalnih usluga Evrokomore predstavljena su i razmenjena iskustva u primeni deset digitalnih programa i servisa koje su evropske komore, uključujući i PKS, pružile svojim članicama tokom pandemije.

„Uz redovni program digitalne transformacije tokom krize kovid-19, Privredna komora Srbije već početkom aprila pokrenula je i SPEED program sa ciljem da mikro, mala i srednja preduzeća uputi u digitalno poslovanje i da im olakša i pomogne u prelasku na novi način rada“, rekao je Predrag Nikolić, direktor Centra za digitalnu transformaciju.

Reč je, kako je objasnio Nikolić, o dvodnevnoj besplatnoj onlajn konsultantskoj podršci kompanijama iz svih industrija kako bi digitalizovale svoje unutrašnje procese i uspostavile digitalnu komunikaciju sa kupcima, dobavljačima, partnerima. Iskusni sertifikovani konsultanti pružali su direktnu podršku kompanijskim timovima kroz pomoć u proceni trenutnog stanja i potreba i savete kako da, digitalizujući procese, povećaju produktivnost i prodaju.

„Kroz ovaj program, u prvom talasu, prošlo je oko sto srpskih mikro, malih i srednjih kompanija, a o jačanju svesti o značaju prelaska na digitalno poslovanje i potrebi podrške govori i podatak da se za prva dva dana od rapisivanja javnog poziva, Centru javilo više od 150 preduzeća. Paralelno, realizujemo naš redovan program podrške digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća za koji je konkurisalo više od 600 kompanija“, naglasio je Nikolić.

Za Privrednu komoru Srbije i ostale evropske komore dragocena su i danas predstavljena iskustva i alati podrške grčke, belgijske, ruske, austrijske, hrvatske, holandske, italijanske, luksemburške i gruzijske komore.

„Austrijska i luksemburška komora imaju slične pakete usluge podrške članstvu kao i Privredna komora Srbije. Komora Grčke je, recimo, kreirala platformu za elektronsku trgovinu otvorenu za sve trgovce koji žele da listiraju svoje proizvode odnosno da “otvore radnju” na ovoj platformi. Digitalna platforma, kojom rukovode nacionalne umrežene i lokalne komore, omogućava korisniku umrežavanje radi pronalaženja novih poslovnih prilika", navodi Nikolić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO PAKAO Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

MILENA JE KUPILA GARNITURU, A ONDA JE USLEDIO "PAKAO" Saloni nameštaja probijaju rokove za isporuku - Kupci krevet sanjaju, na podu spavaju

DA useljenje u stan može da se oduži, a da majstori, angažovani na renoviranju ili adaptaciji, nisu nimalo krivi za to, najbolje znaju potrošači prilikom kupovine nameštaja. Sve je više primedaba građana na neažurnost i neodgovornost salona, jer probijaju dogovorene rokove dostave. Još veća muka od toga je što se neretko događa da kupljeni komadi stignu sa greškom, pa to dodatno produžava čekanje. Savet znalaca iz oblasti zaštite prava potrošača je da reklamacije trgovcima upute pisanim putem. Ako to ne pomogne, sektor tržišne inspekcije pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine sledeća je adresa.

05. 07. 2024. u 08:36

Komentari (0)

VEČERAS DOLAZI MLAD MESEC U RAKU: Donosi veliku energiju, a evo šta to znači za svaki horoskopski znak