POZORIŠNA KRITIKA: Životarenje na minimalcu
GLUMAC Lazaro Gabino Rodrigez je, pod lažnim imenom Santjago Ramirez, menjajući fizički izgled, našao posao, plaćen zagarantovanim minimalcem i iznajmio sobu bez vrata u "koloniji", faveli nastaloj za radnike u Tihuani.
Novosti
Živeći i radeći tu, on se, kako svedoči na videu (uživo igra svoj alter ego) promenio, otkrio nove životne izazove, našao novu emociju u sebi...Pomalo romantizujući sirotinju, u susretu sa nagom gazdinom kćeri, na primer, priznao je, ipak, na kraju, da se, posle pet meseci razboleo i morao da prekine istraživanje, kako se i koliko može živeti od minimalca.
U ovom okviru, Rodrigez je ispripovedao svoju storiju, uz fotografije i video, što ju je učinilo ilustrovanom, ali ne i življom. Glavni kvalitet ove epike je njegova igra, plastičnost sa kojom pripovedanje postaje igra u igri, dodaje još jednu dimenziju njegovoj naraciji.
Novi nivo pripovesti o istraživanju, koje bi trebalo da se izvede "hladne glave" je moralna dilema, u koju velegradski glumac iz srednje klase zapada: da li bi njegovo novo okruženje osudilo laž, da se pod lažnim identitetom predstavlja kao stvarni čovek, čija biografija je izmišljena. Surovim kaznama se u faveli kažnjavaju krivci, saznaje kad silovatelja na trgu ubiju rukama i nogama žitelji "kolonije". Da li iz straha, ili iz viška savesti, "Ramirez"počinje da se oseća nesigurno u novom identitetu i to u njemu poništava dobrobit od istraživanja, da li se može živeti od jednog evra na dan.
U jednom trenutku, kada se priča dotakne lokalnog bara, u kome se pije pivo i u kome se pleše, uz lokalnog sjajnog plesača, kazivanje zaliči na Gabrijela Markesa, ima tu magijsko realističnu zavodljivost, postaje od fizičkog metafizičko. Kazivanje o životu, radu i patnjama u Tihuani je uzbudljivo i prati se sa interesovanjem, mada, u pozorišnom smislu, ne doseže složenost žanra predstave-predavanja, jer nema tu univerzalnost i slojevitost u priči, koja bi tvorila zaokruženo scensko delo. U medijima, naročito na televiziji, moderni su programi, u kojima se prepliće dokumentarno sa aranžirano igranim, pa je i ova slikovita storija, u prodikciji Lagartihas Tiradas Al Sol iz Meksiko Sitija zaličila na to.
Na 56. Bitefu još uvek čekamo pravo pozorište.
Preporučujemo
NAJVEĆI ŽIVI AFRIČKI PESNIK KAZIVAO STIHOVE: Kofi Anjidoho u poseti Udruženju Adligat
17. 10. 2022. u 15:54
POKORILA EVROPU: Kako je Ivo Andrić spasao našu glumicu - lepoticu tragične sudbine
17. 10. 2022. u 08:25 >> 21:04
"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku
PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.
07. 12. 2025. u 13:36
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)